Skocz do zawartości

Bmw e46 318i, dym z silnika, falowanie obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, panowie/panie, ostatnio zauważyłem deliikatne falowanie obrotów aż do dziś gdy na biegu jałowym obroty rosna z do 1800 i spadają az nieraz zatrzesie autkiem. Dodatkowo do tego coś dymi z silnika i po dodaniu gazu oczywiscie wydobywa sie dymu wiecej, dołączam filmik. Prosze o jakies wskazowki/rady.

Opublikowano

Nie widać dokładnie skąd ten dym leci, ale sądząc po miejscu i tym, że jest go więcej po przegazowaniu, może to być nieszczelny kolektor wydechowy.

Ten dym nie śmierdzi przypadkiem spalinami?

Opublikowano
troche smierdzialo wlasnie spalinami, aczkolwiek teraz bylem odpaliłem i zadnego dymu nie bylo po przegazowce tak samo, wczesniej troche oleju sie tam wylało i to starlem moze po prostu pod wplywem goraca sie wypalało, aczkolwiek jak dodawalem gazu to tego dymu było wiecej to dziwne, dodam ze czasami podczas jazdy czy ruszania dziwny swąd wpada do środka auta jakby smierdzialo spalinami, i te obroty nieszczesne
Opublikowano
Byl zapach spalin, aczkolwiek bede to obserwowal, do tego ponawiajacy sie nieraz zapach spalin w srodku samochodu tj wpadal przez dmuchawe, i falujace obroty.
Opublikowano

Miałem podobnie z zapachem w kabinie.

Olej cieknie Ci na układ wydechowy i się spala stąd ten zapach w kabinie.

Musisz udać się na czyszczenie silnika z oleju/nadwozia. Sam tego nie rób. Zrobi to maszyna.

Potem zobaczysz skąd Ci cieknie, podejrzewam, że spod skrzyni biegów ( ale tutaj módl się aby nie, bo jeśli tak to koszt może byc spory )

Sporo odkręcania. Sprawdź pompę vacuum, pompa wspomagania, wąż wspomagania etc. Wszystko Ci wyjdzie jak będzie czysty.

Jak Ci cieknie z pompy wspomagania to jest do wymiany lub do regeneracji.

Oczywiście możesz na tym jeździć, ale co wolisz. Ja muszę mieć czysty silnik.

 

Ja oddałem auto do mechanika.

Koszt uszczelek to grosze.

Opublikowano
Myslalem ze moze to byc cos tez od wspomagania, dodam ze nieraz jak skrece kierownice to obroty momentalnie spadaja i zaraz wraca do normy
Opublikowano

Jeśli czuć spalinami, to nie bardzo może być coś innego niż kolektor lub inna nieszczelność wydechu. Olej lejący się po kolektorze daje charakterystyczny zapach palonego oleju, nie da się go pomylić ze spalinami.

Falowanie obrotów też może być wynikiem nieszczelności wydechu (lewe powietrze, więc sondy lambda mogą wariować)

Opublikowano

Miałem tak kiedyś w escorcie, że musiałem dolewać co chwile płynu do wspomagania ponieważ był wyciek i wtedy jak poziom oleju spadał to działo sie podobnie przy kręceniu kierownicą, co do bmw wydaje i sie że powinna chodzić lżej kierownica ale nie mam porównania, dymić przestało na tą chwile aczkolwiek z obrotami dalej kicha, poniżej przedstawie 2 filmiki. Dodam iż wieksze falowanie obrotow zaczyna sie dopiero po rozgrzaniu silnika. i Nie rozumiem dlaczego zdaż się tak ze po dojechaniu np do skrzyzowania zatrzymuje sie i obroty spadają normalnei okolo600-800 i jest lekkie falowanie co oczywiscie wprowadza samochod w drgania, a nieraz obroty zatrzymują sie na wysokości 900-1000.

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Sprawdz ładowanie na testach,na alternatorze,na klemach i przed klemami.Nie koniecznie akumulator.Wystarczy kiedy ktos kiedyś demontował alternator i "zapomniał" założyć podkładek sprężystych.Przewody pod obciażeniem pęcznieją i kurczą się.I już mamy falowanie spowodowane złym ładowaniem.To drugi przykład, :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.