Skocz do zawartości

M52B20 po swapie - brak iskry i wtrysku, pompa pracuje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy na forum dlatego jeśli pisze nie w tym dziale to śmiało walic odrazu łopatą przez łeb ewentualnie możecie wysłać łopate kurierem to zaoszczędzicie czasu.

 

Sprawa wygląda tak, swap był robiony z silnika M50B20TU 94' na M52B20 97' z e36. Nowy silnik pracował do ostatniej sekundy i został zgaszony przez kluczyk.

Autko kupiłem już po zatarciu silnika a nawet pokusiłbym sie o stwierdzenie po wystrzale, bo poprzedni własciciel przyredukował chyba z 5 na 2 w każdym razie akurat M52 był pod ręką to w to mi graj.

 

Do auta kompletny swap Silnik z osprzętem, wiązka Ecu z immo całą antena i pestka bo dawca przyjmował m52b28 z e46. Jedyna zmiana to dwumasa. Po złożeniu całości i podpięciu immo, auto nie ma iskry ani wtrysku. Aktualny punkt odniesienia:

- Ews cyka, pompa paliwa wbija ciśnienie na listwę, rozrusznika nie podpinałem przez EWS dlatego kręci.

- Czujnik kątu wychylenia wału sprawdzony, (Pomiedzy 2,3 pinem przejście jak zakręci wałem)

- Kabel z czujnika do Ecu 3 piny mają przejście na piny do ECU (40,44,83) napięcie 5v jest

- Napięcie na cewkach i wtryskach jest

- Masa na silniku i pinach Ecu jest

- EWS II podpięty: 4 pin do 7x20 (jest przejście na pin 18 w ecu)

5 pin bezpiecznik F31

7 pin masa

12 pin 20x20 (jest przejście na pin 36 w ecu)

13 pin transmiter

 

Dodatkowo dodam że przejścia kabli sprawdzone a wyjścia z ecu maja napięcia zgodne z autodatą. Ostatnio nabyłem nawet 2 sterownik silnika M52b20 również z ewsem i pestka i dokładnie te same objawy(Chciałem wykluczyć błąd ECU). E36 podłączane CDP + nie pokazuje błędów ani ECU ani Immo.

 

Jedyna niewiadoma to sprawa pinu 7 w wiązce budy. Bo jest on zajęty kablem zielonym a w aucie był brak immobilizera, bo stary silnik był bez i dodatkowo pod gniazdem pin 7 zmostkowany z pinem 21 metodą pana Wiesława mechanika.

 

Napisanie na forum jest już dla mnie ostatecznością bo poprostu zabrakło mi pomysłów, a zawsze dobrze jest wpaśc o 4 w nocy na rozwiązanie i zejść do garażu

Przerabialiśmy z kolegą już mogłoby się wydawać o wiele trudniejsze swapy jak np m52b28 na m54b30 czy m50b20 na m52b28 i ze schematami wszystko było bezproblemowe aż do teraz Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek forme pomocy listowną czy osobistą czy może nawet telepatyczną i oczywiście odwidzięcze się, może nie będzie to deszcz złotych monet ale myslę, że na %%% i czekolade wystarczy A i dziękuję z góry każdemu kto dotarł do tego momentu. Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym podłączył bezpośrednio pin 4 ews z pinem 18 sterownika silnika.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Co prawda sie nie znam ale moze skrzynie zmienialiscie z automatu na manuala?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.