Skocz do zawartości

BMW X3 F25 2.0d - zero mocy


xarzaq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam BMW X3 F25 2011 2.0d automat

 

Dzis rano odpalilem autko bez gazu wyjechalem z osiedla, chcialem przyspieszyc, a tu brak reakcji...

 

Zgasilem auto raz jeszcze i odpalilem ponownie, zaswiecila sie zolta kontrolka silnika i pojawil sie komunikat: "UWAGA Naped, jedz wolno"

 

 

Ktos wie co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, wszystko mi sie popieprzylo. Ten blad byl od turbo, jakiegos sterownika lopatek. Chcieli wymienic w aso cale turbo. Olalem temat. (Btw jest gdzie watek z ta historia, poszperaj) Blad nie wrocil

 

Edit: u mnie samochod stal kilka dni, wlaczylem, bylo to samo. Znowu postal i po kilku dniach odpalil bez bledu

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jak masz po gwarancji to sprawdź czy cięgło sterowni-turbina po odpaleniu rusza.

Jeśli nie można mu pomóc popychając i użyć smaru miedziowego do smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To nie zawalone łopatki tylko zacierające się cięgno :)

Jak auto stoi dłuższy czas to tak się dzieje.

Gdy w Turbo jest nadmiar nagaru to był by jego koniec a przy okazji DPF-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie długo nie stało. W sobotę ok.19.00 zostawiłem sprawne auto na parkingu, a w niedziele ok. 12.00 już nie reagował na gaz. Samochód odstawiłem do warsztatu, czekam na diagnozę. Powiedzieli mi, że objawy są takie jakby problem dot. turbo, tyle narazie wiem.

 

Czy jeśli turbo uległo uszkodzeniu to jest sens, bawić się w naprawę czy należy wymienić na nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jeśli zechcą naprawiać w ASO to jest tylko jedna procedura, wymiana turbo razem ze sterownikiem.

Choć w sumie z awarią turbo to tak trochę się rozpędziliśmy bo przyczyna może być inna np. EGR itp.

Poczekaj na diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo czyszczenie i sprawdzenie turbiny na maszynie 200 zł. Demontaż i montaż robiłem osobiście. A Ty panie Kruk nie przesadzaj ciągle z tym zapieczony cięgnem. Widzę że gdzieś słyszałem o takim przypadku i ciągle powtarzasz to wszystkich dookoła - aby przesmarować sztangę. Rozbierz kiedyś turbinę to zobaczysz co się zbiera na łopatkach. Nagar potrafi nawet uszkodzić turbo wykrzywiając łopatki (poprzez oderwanie się nagaru).

A druga sprawa trzeba sprawdzić czy faktycznie wina jest po stronie turbiny (sztangi) czy sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebralem dziś autko. Dziwna sprawa, zrobili update komputera i jezdzi. Turbina jest cała, to co jeszcze może budzić wątpliwość to sterownik gazu, ale puki nic się nie dzieje i mam jeździć ( narazie zrobiłem ok 100km).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pojawiło mi się to samo; "Napęd. Jedź wolno dalej. pełna moc silnika niedostepna. Sprawdź w Twoim serwisie". Tyle, że mimo komunikatu nie ma spadku mocy.

Auto stało przez 2 tygodnie nieruszane. Dzień wcześniej odpaliłem na chwile by je przeparkować. W ASO telefonicznie poinformowali mnie, że przyczyna może być słaby akumulator. Komunikat pojawia się za każdym razem jak przyspieszam (zwiększam obroty silnika). A może to po prostu zanieczyszczony filtr powietrza? We wtorek jadę do ASO na diagnostykę komputerową, a jutro założe nowy filtr powietrza (bo jak się okazało obecny ma przejechane ok 20 tys. km i nie był wymieniany przez 2 lata). :mad2: :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza wymieniłem i nic to nie dało. Podjechałem do mechanika i z uśmiechem na twarzy powiedział mi o ciegnie turbiny (to co Kruk wspominał). W ciągu godziny rozebrał, przesmarował, wykasował błędy i autko śmiga. Dzięki Kruk za cenną wskazówkę. Do ASO jestem umówiony na wtorek, ale w obecnej sytuacji sobie odpuszczę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Filtr powietrza wymieniłem i nic to nie dało. Podjechałem do mechanika i z uśmiechem na twarzy powiedział mi o ciegnie turbiny (to co Kruk wspominał). W ciągu godziny rozebrał, przesmarował, wykasował błędy i autko śmiga. Dzięki Kruk za cenną wskazówkę. Do ASO jestem umówiony na wtorek, ale w obecnej sytuacji sobie odpuszczę.

 

podrzucilbys namiar na tego mechanika? mam ten sam komunikat, a moc wcale nie spadla...

dzieki z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Jak masz po gwarancji to sprawdź czy cięgło sterowni-turbina po odpaleniu rusza.

Jeśli nie można mu pomóc popychając i użyć smaru miedziowego do smarowania.

 

no to dopadł mnie też "błąd napędu"!

jak odpalę silnik to zaczyna nim szarpać i próbuje ruszać dźwigienką od turbo, ale bezskutecznie.

czy można to jakoś przeczyścić samemu bez wyjmowania turbiny czy tylko przez mechanika, wyjęcie i czyszczenie???

 

to co dziwne stało się podczas jazdy, po przejechaniu ok.10km, potem załączył się błąd i ograniczenie mocy, po jakimś czasie nierówna praca silnika!

 

a jeździłem benzyną i zachciało się zmienić na ekonomicznego diesla! :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.