Skocz do zawartości

Akcja serwisowa 2.0d N47 rozrząd !!


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 962
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Koledzy mam takie pytanie, rozumiem że o tym, który VIN łapie się na akcję decyduje BMW Niemcy, czy macie może adres mailowy do Niemiec gdzie najlepiej napisać odnośnie akcji ?
Chcesz to masz ale nie licz na wiele: http://www.bmw.de/de/topics/bmw-kontakt/bmw-kundenbetreuung.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam takie pytanie, rozumiem że o tym, który VIN łapie się na akcję decyduje BMW Niemcy, czy macie może adres mailowy do Niemiec gdzie najlepiej napisać odnośnie akcji ?
Chcesz to masz ale nie licz na wiele: http://www.bmw.de/de/topics/bmw-kontakt/bmw-kundenbetreuung.html

 

Dzięki wielkie, chciałbym tylko uzyskać konkretną informację czy moje auto w ogóle łapie się na akcję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marain1885

bo to wszystko zależy od danego ASO i od goscia co tam pracuje i jak podejdzie do sprawy , jest spoko gosc masz farta zrobia ci caly rozrząd , na wszystko idzie przymknac oko i sie dogadac:)

dlatego warto nie żydzić i zawsze rzucić te 20 zł na flaszke dla mechanika, ja zawsze tak robie i jest jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzisiaj ze swoim autem w serwisie BMW, powiedzieli,ze moga obejrzec silnik (koszt 70£), pomierzyc luzy w lancuchu etc. Jesli bedzie sie to miescilo w jakichs tam wytycznych,ktore maja od BMW to wymienia co potrzeba i zaplaci za to BMW.

 

auto z 2011 roku i BMW zaplaci za wymiane lancucha?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choćby nie wiem jak mocno serwisant chciał to Ci nie wymieni nic po za napinaczem jeśli pozostałe pomiary będą w granicach normy, ponieważ pomiary są wysyłane online do centrali BMW, inaczej każdy dealer by wymieniał jak najwięcej kompletnych rozrządów a BMW by zwracało koszty i płaciło mu za robocizne. Sam zysk dla serwisu, kilka miesięcy dobrej roboty :) Równie dobrze BMW mogłoby odrazu ogłosić akcje wymiany całego rozrządu bez żadnego pomiaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem wkrecaja czujnik naciagu lancucha i mierzą , tylko zależy ilego wkrecą w napinacz:) jak do tego podejdzie gosc wiec wszystko kwestja dogadania itp czy sie serwisyje tam auto swoje od poczatku znaja cie , bo wiadomo jak jedziesz tam z 1 wizyta to jakie maja podejscie do ciebie to tylko POLSKA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla nich tak samo zależy na tym aby wymienić jak najwięcej jak i nam dla nas wiadomo z jakich powodów - nowy darmowy rozrząd, a dla nich wieksza kasa od BMW . Wiec jeśli jest tak jak mówisz to by tak robili częściej. Jeśli się nie mylę to części wymienione tez idą na zwrot do BMW i mogą zostać sprawdzone i jak coś będzie nie tak przy jednej od danego dealera to sprawdzą więcej od niego i nie zwrócą kasy za to co nie słusznie wymienione. Dealer tez raczej będzie wiedział.który serwisant przy którym aucie się grzebał i który 'zle' zmierzyl. Myślisz ze będą ryzykować?

 

Chociaż wiadomo każdy kombinuje więc może i ryzykują :) nie ma ryzyka nie ma zabawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo jak masz cisze nic sie nie dzieje lancuch jest na serio dobry to wiadomo ze raczej ciezko zrobic walek na nowy rozrząd :) ja mowie gdy np sa jakies tam juz luzy i np gdy wymieniaja sam gorny lancuch , a reszte zostawiaja bo niby dobra :) to nie chce mi sie wierzyć ze nie idzie to podciagnac do wymiany calego rozrzadu , wiadomo sa granice ale da sie dogadac , trzeba walczyc o swoje i tyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nic sie nie dzieje jest cisza nie ma żadnych odgłosów silnik ladnie pracuje to po co to ruszac jak jest ok , a wymiana samego napinacza nic nie da bo i tak lancuchy starej generacji wyciagaja sie nie milosiernie , wymiana na wszystko nowe ma dopiero sens tak na logikę

Pierwszym powodem rozciągnięcia łańcucha jest właśnie nieprawidłowy naciąg napinacza które były montowane w starszych modelach. Jeżeli wymienią napinacz nowej generacji w przypadku jak rozrząd jest jeszcze ok, to oczywiście że ma to jak najbardziej sens.Co nie oznacza że rozwiązuje to definitywnie problem z rozrządem.Może natomiast w znacznym stopniu wydłużyć jego sprawne funkcjonowanie.

Były również opisywane przypadki zerwania łańcuchów których właściciele wcześniej nie słyszeli żadnych niepokojących odgłosów.

Ja uważam że w silnikach zwłaszcza z początku produkcji stary napinacz powinno się wymienić na poprawionej konstrukcji jak najwcześniej,o ile już nie zdążył narobić szkody w rozrządzie. Koszt napinacza to śmieszna kwota w porównaniu z kosztami awarii rozrządu.

Jak kogoś nie obejmuje akcja serwisowa lub ma dylemat tak jak belmii, to żaden problem by samemu wymienić choćby ten napinacz, tym bardziej że bez problemu można go wymienić w perę minut po otwarciu maski nawet pod blokiem używając tylko jednego klucza,nie pamiętam rozmiaru coś koło 18.

Profilaktyka zawsze jest tańsza niż leczenie skutków.

 

 

Cyba przesadziłeś z tym łatwym dostępem do napinacza. Nie pomyliło Ci się z napinaczem paska wielorowkowego ?

Czy ktoś już wymieniał napinacz/e łańcucha na własną ręke ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostęp do napinacza górnego łańcucha chyba nie jest zły. Co innego z napinaczem środkowego łańcucha - ten tylko po wykręceniu osłony rozrządu, czyli tylko przy okazji wymiany łańcuchów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W akcji serwisowej w pierwszej kolejności wymieniają napinacz górnego łańcucha, później górny łańcuch, środkowy z napinaczem...ale właśnie bardzo często kończy się na wymianie samego górnego napinacza. Jeśli twoje auto nie łapie się na akcje serwisową, to może i watro wymienić sam napinacz.

Ja mam silnik N47 z 2009 i na razie nic nie ruszam, nie słyszę łańcuchów rozrządu (aby nie zapeszyć :wink: )

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie zacząłem słyszeć łańcuch od jakiś 5 tys km i zastanawiam się nad wymianą samego napinacza górnego. Jeżeli to by nie pomogło to wymienię cały rozrząd.

 

W necie widziałem tylko instrukcje jak wymienić cały rozrząd, a jak najłatwiej dokopać się do górnego napinacza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na szybko jaki koszt wymiana górnego napinacza?

 

Tu masz napinacz górny 141zł http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3121332116220-SW20928718-O25475-napinacz-lancucha-rozrzadu.html

 

Jak zweryfikować stan napinacza ? wymieniać go na ślepo ?

Na którymś zdjęciu widziałem że w środku napinacza jest sprężyna, czy wystarczy pomiar jej wysokości do stwierdzenia stanu napinacza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tej cenie napinacza , i info że można przed blokiem :) , to myślę , że w nieautoryzowanym serwisie wymienia za jakieś symboliczne pieniążki, więc myślę , że warto prewencyjnie wymienić , podobno napinacz jest już poprawiony...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny z InterCars oderwane są od rzeczywistości (jeśli ktoś nie ma solidnych rabatów).

 

Tu bardziej normalna cena np: Febi:

http://e-autoparts.pl/lancuch-rozrzadu-prowadnice-napinacz-lancucha-rozrzadu-c-100002_100003_100403_100414.html

ale przy rabatach można kupić nawet za jakieś 70zł.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odebrałem autko po akcji serwisowej w inchape wrocław,wymienili górny napinacz i górny łańcuch,podobno dolny łańcuch jest jeszcze ok,auto pracuje troche ciszej i co najważniejsze nie skaczą obroty silnika,jak przed wymianą.Pytałem się czy mam na własną rękę wymieniać reszte rozrządu,powiedzieli że mam jeździć i się nie martwić,dodatkowo sprawdzili całe auto,wyszły jakieś drobne naprawy mają przesłać kosztorys. Edytowane przez rogalinho1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak sie pytalem to gwarancja jest na to co wymieniaja na wymienione czesci i uslugi z tym zwiazane czyli jak ci wymieniaja sam napinacz to masz gwarancje na sam napinacz , a nie na cala reszte , dlatego jak mowie trzeba sie dobrze opytac i naciskac zeby sprawdzili wszystko i najlepiej wymienic wszystko caly rozrząd i wtedy masz spokój i spisz spokojnie gwarancja 100tys km , a wymiana sam napinacza czy jednego lancucha to chwilowe zaleczenie i tak sie reszta odezwie po czasie wczesneij czy pozniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie?Jeżeli wymienili mi górny napinacz i górny łańcuch w ramach akcjii,a za jakiś czas znowu będzie słuchać jakieś szuranie to wymienią mi reszte tzn dolny i środkowy po jakimś czasie w ramach akcji?

Poczytaj trochę temat i będziesz wiedział co u różnych dealerów mówili na temat gwarancji. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.