Skocz do zawartości

[E46] M52TUB20 - kumulacja problemów :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witojcie,

 

Jako, że auto użytkuję na co dzień, ostatnimi czasy skumulowało mi się kilka problemów i za cholerę nie wiem jak to ugryźć.

 

Mianowicie, od jakiegoś czasu auto zapala coraz gorzej na zimnym silniku.

Proces był stopniowy, o tyle o ile na początku nie był denerwujący - po całej nocy spędzonej w garażu odpalała za 2, maksymalnie 3 razem, o tyle teraz problem jest na tyle denerwujący że wystarczy 3-4 godziny postoju, do momentu kiedy ostygnie i zaczyna się odpalanie za 7-8 czy tak jak ostatnio po tygodniu postoju - za 11 razem :shock:

Kilkukrotne przekręcenie kluczyka i "podanie" paliwa nie rozwiązuje problemu.

Kiedy już odpali, kołysze się jakieś 30 sekund, tak jakby nie dostawał paliwa.

 

Mało tego - w garażu czuć wtedy paliwo, co wskazywałoby na to że nie pali, ale wszystkie cewki są nowe (oryginalne), podobnie jak zamontowane są nowe świece Bosch (platynowane)

 

Co najciekawsze, kiedy auto jest ciepłe, odpala bezproblemowo po dotknięciu kluczyka.

 

Problem numer dwa polega na tym, że od jakiegoś tygodnia auto zrobiło się dodatkowo ospałe oraz może nieznacznie podskoczyło spalanie (średnio ok. 2-3 litrów LPG).

Nie ukrywam, że na trasie bez problemu osiągałem wyniki poniżej 10 litrów (automat, jeżdżę prawie jak emeryt :D ), natomiast teraz zejście poniżej 11-12 litrów graniczy z cudem.

Dodatkowo szczególnie na 4/5 biegu przy utrzymywaniu jednej prędkości, przy jednoczesnych obrotach silnika na poziomie rzędu 1900/2000 auto delikatnie podfalowuje.

Tym samym nie zawsze mam możliwość wykonania konkretnego kick-downa i zdarzyło się, że musiałem przez to bastować z wyprzedzaniem, bo zanim zdecydował się czy dołożyłem gazu, czy jednak przyjebałem nogą w podłogę żeby zredukował bieg to już miałbym kogoś wkomponowanego w maskę.

 

Falowanie obrotów występuje tylko w okolicach 1900/2000 obrotów, przy czym spadają do około 1500, wracają na właściwe i tak kilka razy.

Zjawisko nie występuje na biegu jałowym czy w wyższym/niższym zakresie obrotów.

 

Dodam tutaj, że problem występuje zarówno na LPG oraz benzynie. Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, oba zbiorniki są wypełnione w 100% oraz dopełniane na bieżąco od momentu zakupu samochodu.

 

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od zmniejszenia zdjęcia w podpisie, bo jest ogromne :wink: następnie podłącz pod kompa z inpa i daj znać jakie są błędy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.