Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie chciałbym wszystkich powitać. Czytam forum od dość dawna. Pomogliście mi np. przy instalacji Inpa i interfejsu (e-volt). Dość długo szukam rozwiązania problemu dotyczącego mojego silnika, lecz nie znalazłem nic sensownego. Problem polega na tym, że pewnego dnia(jakieś 2 tygodnie temu) wszedłem do samochodu, odpalam i po chwili zauważyłem nierówną pracę silnika, jakby wypadały zapłony. Silnikiem strasznie telepie, nie wkręca się na obroty po nagłym wciśnięciu pedału gazu, gdy próbuje delikatnie dodawać gazu wkręca się dalej. Czasami wgl nie chce odpali, miałem tak gdy zacierała mi się pompa paliwa, którą wymieniłem na pierburga. Było to jakiś miesiąc temu. Zczytałem błędy Inpą i wyskoczyło mi:

 

227 lambda control tolerance bank 1

228 lambda control tolerance bank 2

202 lambda regulating limit bank 1

203 lambda regulating limit bank 2

8 air flow meter

214 tacho signal unplausible

112 throttle sensor 1

113 throttle sensor 2

53 llfs opening coil elec

27 llfs closing coil elec

 

Po odłączeniu przepływomierza silnik dalej chodzi nierówno, po odpięciu czujnika temp tak samo. Sondy wątpię żeby dwie naraz padły. Macie jakieś Pomysły? Dodam, że krokowy czyściłem, lata luźno, przepustnica także czyszczona a dolot jest szczelny. Nie chcę wszystkiego wymieniać na chybił trafił bo mnie na to nie stać. A i mam jeszcze problem z Inpą ponieważ nie widzi Baterry oraz Ingnition. Błędy idzie czytać.

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Opublikowano

poszukaj tam jest dużo na ten temat viewtopic.php?f=69&t=206010&start=360

 

Masz błędy złego składu mieszanki od razu mówię temat nie jest prosty a przyczyn może być wiele. skoro wymieniłeś już pompę paliwa to jeden problem mniej, a wymieniłeś od razu filtr paliwa? on jest w tym modelu silnika z redukcją ciśnienia !!??. Masz błąd przepływomierza i błędy sond ale nimi się na razie nie przejmuj bo one wskazują że mieszanka paliwowa jest nie taka jaka być powinna. Na twoim miejscu zrób najpierw tak skasuj błędy i odepnij przepływomierz zobacz czy wszystko równo chodzi i się poprawi jeśli tak to znaczy że przepływomierz padł ( oczywiście jak go odepniesz to wyskoczy ci błąd i kontrolka silnika). Jeśli to dalej nie pomoże to czeka cię sprawdzenie nieszczelności w dolocie i wydechu, świece, cewki, silniczek krokowy, przepustnica. Jeszcze jak nie jeździsz na pb 98 to zacznij na razie na jakiś czas się na lepszą benzynę przerzucić

BUNIA :)
Opublikowano
Dzięki kolego za szybką odpowiedź. Zrobię taka jak mówisz z tym przepływomierzem. Co do świec i cewek to nie powinien pokazać się żaden błąd dotyczący usterki (np. wypadanie zapłonu na 3 cylindrze) itp?
Opublikowano
Dzięki kolego za szybką odpowiedź. Zrobię taka jak mówisz z tym przepływomierzem. Co do świec i cewek to nie powinien pokazać się żaden błąd dotyczący usterki (np. wypadanie zapłonu na 3 cylindrze) itp?

 

powiem ci że to nie będzie prosta sprawa. poczytaj tamten wątek, zmień paliwo ( i ten filtr paliwa jeśli go nie wymieniałeś) odepnij przepływomierz ... ale najpierw skasuj błędy !!! co do błędów ... wiesz nie wiem w sumie powinien, ale skoro sondy czytają błędy to może one jeszcze nie padły ale są już słabe po prostu.

BUNIA :)
Opublikowano
Rozumiem, filtra nie wymieniałem. Jutro sprawdzę ciśnienie na listwie bo z tego co widziałem jest tam zwykły wentylek,czyli starczy manometrem zbadać tak? A może być tak, że przekaźnik od pompy paliwa średnio działa i dlatego pompa chodzi jakby chciała a nie mogła? Temat już kilka dni temu czytałem, ale przejrzę jeszcze raz, może coś da mi do myślenia.
Opublikowano
Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie na listwie i wyszło 1,3 bara o.0. Pompa nowa pierburga, tak by się juz zmeczyła? Jutro włożę stara pompę, która co prawda gdy w baku było za mało paliwa przestała dawać radę, ale ogólnie chodziła dobrze. Jeśli nic sie nie zmieni wymienię filtr paliwa bo słyszałem, ze jest razem z regulatorem cisnienia. Mierzyłem zwykłym manometrem takim jak do mierzenia ciśnienia w oponach. Dla sprawdzenia zmierzyłem ciśnienie w oponie i normalnie pokazalo 2,5 bara także manometr raczej sprawny. A i jeszcze jedna sprawa, gdy silnik jest zimny strasznie nierówno chodzi, gaśnie. A gdy się juz nagrzeje chodzi równej ale dalej kuleje i slabo sie wkreca. Nakrecilem filmik z inpa podczas pracy silnika. Później jak bede miał troche czasu to wrzuce na yt. Jak macie jakies pomysły to śmiało pisać.
Opublikowano
to tak jak mówiłem sprawdź dobrze tą pompę i wymień filtr paliwa :D jak jest zimny silnik to komputer zwiększa mu obroty i pompa nie daje rady, jak się nagrzeje to mniej paliwa potrzebuje jeszcze kwestia jak się jeździ.
BUNIA :)
Opublikowano

Tak jak ci napisałem Jak podłączysz manometr i włączysz zapłon wskazówka ma podskoczyć na 3,5 i tak ma zostać przez jakiś czas

Jak pokazuje te 1,3 .. od razu i potem spada czy zostaje to jest ważne może spartoliłeś podłaczenie i wywala wężykami

No i filtr ja wymieniam raz do roku knecht Jak wylejesz z niego benzyne do szklanki to zrób zdjęcie i zamieść na forum dla potomności

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f99d6ae089456f45.html

oto moje Pb98

wymiana po kupnie auta

Opublikowano
bez przesady z tą wymianą fitra co roku... to jest benzyna a nie kaszlak :D u mnie filtr wytrzymał jakieś 12 lat bo jak się okazało był z 1 montażu. Ale raz na 4-5 lat myśle że będzie ok. ale o moje zdanie. Co do foty niestety mamy takie paliwo... ja tankuje tylko na swoich sprawdzonych stacjach żadnych no name nie uznaje.
BUNIA :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój filtr paliwa oryginalny wymieniony po 8 roku zwracał oprócz breji śmierdzącej paliwem muł podobny do tego ze stawu. :duh:
Opublikowano
Filtr paliwa knechta i filtr powietrza filtrona zamówiłem. Jutro będzie i jak znajdę czas to wymienię i zobaczę, czy jest jakaś różnica. Zrobię zdjęcie syfu.
Opublikowano
bez przesady z tą wymianą fitra co roku... to jest benzyna a nie kaszlak :D u mnie filtr wytrzymał jakieś 12 lat bo jak się okazało był z 1 montażu. Ale raz na 4-5 lat myśle że będzie ok. ale o moje zdanie. Co do foty niestety mamy takie paliwo... ja tankuje tylko na swoich sprawdzonych stacjach żadnych no name nie uznaje.

 

 

Kolejny raz wymieniłem filtr po 6 miesiącach bylo tak samo

Pracowałem na stacji benzynowej 2 lata tylko 98 mozna lać bez obaw procedury nawet w transporcie są inne chodzi o jakość

Nie wiesz czy wytrzymał 12 lat to po pierwsze może po 5 ktoś zmienił na oryginalny...

Takzwane sprawdzone... zapytaj ile mają zbiorniki lat i kiedy ostatnio były czyszczone wtedy pogadamy na mojej jak czyszczono wywalili kilkaset kilogramów szlamu

Nigdy nie tankujcie zaraz po dostawie :-)paliwo zostaje wzburzone i nie jest żółte :-)

Kolejna sprawa to oktany poproś na stacji żeby ci dali do zobaczenia certyfikat ( temp,oktany)95 mierzona u nas miała 91 bo tak dopuszcza prawo 98 miała 96

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiesz czy wytrzymał 12 lat to po pierwsze może po 5 ktoś zmienił na oryginalny...

 

Na filtrze jest rok produkcji, przynajmniej na moim BMW był.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy to powód do chwały :roll: w każdym aucie po kupnie, nieważne czy pb czy on, wypada wymienić filtr paliwa, bo skąd wiadomo na czym jeździł poprzedni właściciel :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
tak oczywiście jak co roku wymieniam filtr.. ale to benzyna i filtru benzyny nie trzeba co roku wymieniać jak w dieslu - nie ma co popadać w paranoje.
BUNIA :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w każdym aucie po kupnie, nieważne czy pb czy on, wypada wymienić filtr paliwa

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Problem rozwiazany! Okazało sie, że plastikowy wężyk łączący pompę z krućcem sie obluzowal i puszczał bokiem ciśnienie. Po wymianie wężyka silnik zaczął chodzić jak zegarek. Sprawdzę jeszcze raz to ciśnienie i jak bedzie na listwie mniej niz 3,5 bara to reklamuje pompę. Dzięki wszystkim za rady ;)
Opublikowano
Przyłożyłem, fabrycznie w tym miejscu nie było opaski, w zestawie z nową pompa także, czyli jej tam nie włożyłem tylko wcisnąłem na siłę, siedziało mocno ale jednak to nie wystarczyło ;) ogólnie dzięki za naprowadzenie bo trafiłeś w 10 ;P teraz jest git, wszystko chodzi jak należy. Muszę jeszcze wymienić disę i przy okazji wymienię odmę. Są jeszcze jakieś ważne rzeczy w tych silnikach, których trzeba pilnować bardziej niż w każdych innych?
Opublikowano

a co z disą odkręć te 2 śróbki torxy i zobacz w jakim stanie jest ta okrągła uszczelka może tu tkwi problem jesli masz lewe powietrze ja zamawiałem na allegro może znajde z przesyłką wyszło 15 zeta dobrali mi do rozmiaru odporna na olej i temp poszukam bo przysłali 2

Odma najepiej walnij trasę do krakowa albo coś wtedy się oczyści trochę

A jak lubisz sie pobawić to kup zewnętrzny separator znajdziesz kilka tematów na forum jak go założyć

Ubytki oleju to jak dla mnie jedyny problem 0,5l na 1000 km było ale właśnie jak pojechałem do Władysławowa i z powrotem nie wzieła nic to ciekawostka

 

Ja u siebie zmieniłem już 3 razy tarcze ate potem mikoda (tragedia) i teraz znów ate klocki textar gieły się tarcze bo tłoczki nie odbijały:-) wymieniłem tłoczki zregenerowałem zaciski

 

Kolejna zabawa pompa wspomagania 2 szt ja lubie baczki kręcić więc trochę dostała

Jak ci zacznie wyć daj znać mam luk lf-30 sam naprawiłem jak blaszki w wirniku całe to mozna zregenerować samemu

 

Wahacze ,tuleje Jeż klimy,silnik podnoszenia szyby ,wymiana baterii w pilocie,geometria z obciązeniem,wymiana świec ,i cewek,oraz 4kpl opon:-) uszczelka pod pokrywa zaworów,akumulator,zabudowa nadkola ,przeróbka panelu pod nieoryginalne radio sterowanie radiem nieoryginalnym z kiery 3 pompa paliwa używane aż kupiłem nowego bosha wszystko w 3lata...nie licze ile wywaliłem w tą żonę

 

Najważniejsze to wymiana oleju ja zmieniam co 10k

Przerabiałem Castrol,Mobil,Motul, najmniej brało motula 5w40 xcess teraz leję valvoline vr1 5w50 i 250mml na 1000 a zapewniam ze wolno nie smigam

A no i zapomniał bym uszczelka pokrywy ma wpływ na odmę jeśli jest nieszczelnośc dostaje się wilgoć z tąd masełko

Uszczelka puszcza na tych kowadełkach z przodu i z tyłu tyle że z tyłu nie widać dlatego przy zmianie posmaruj tym silikonem tak jak nakazuje ksiązka silikon 10 zeta a radośc po zmianie

Tak więc powodzenia

Miłego użytkowania....sie rozpisałem sory

Opublikowano
Widzę, że znasz temat m54b30 ;) odme bede zmieniał nie długo. Klocki tył, linka ręcznego także. Władysławowo ode mnie jest 18 km także jak bedziesz znowu to daj znać i mozemy się ustawić ;) jakie najlepiej kupic klocki na tył? I okładziny bo jest tarczo bęben tak? A i dise mam tez do wymiany... ma ktoś moze sprawna na sprzedaż?
Opublikowano

Jesli zdejmiesz tylne tarcze zobacz stan w środku jaki rant zrobiły okladziny recznego kup tarcze np brembo albo ate klocki polecam textara + tarcze ate popiskują jak zimne ale mi to nie przeszkadza

Do ręcznego nie ma co przesadzać to tylko ręczny kup remsa lub coś w ten deseń

Pamietaj że regulację ręcznego robimy przez otwór na śrubę koła w kabinie napinamy tylko linkę

Właściwie podstawa to chłodzenie tego silnika więc pompa wody do obdukcji chlodnicy zobacz od spodu czy nie spuchła wymień plyn ja wlałem Prestone

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.