Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam przepalila mi się zarowka od ringow. I problem ze nie wiem jak ja wyciągnąć i jaką kupić i czy wymieniac lewa i prawą stronę. Chcę normalne światło nie zadne ledowe bo jak czytam to problemy z tymi ledami i są drogie. Dlatego chce zostać przy oryginalnych.
Opublikowano
Było milion razy wystarczy poszukac :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search:
BMW ----> Bandżo Może Wszystko
Opublikowano

Ja u siebie ostatnio wymieniałem 2 żarówki. Mój plan działania taki:

1. Zdjąłem koła z przedniej osi (przy okazji oczyściłem ranty tarcz hamulcowych)

2. ściągnąłem nadkola od strony lam

3. zdjąłem osłony plastikowe ochraniające zespół świetlny ringów.

4. wykręciłem cały zespół podświetlający ringi (2 śruby)

5. Po wyjęciu lekko nożykiem naciąłem miejsce zgrzewu osłony plastikowej z obudową żarówki. Przy pierwszej żarówce poszło wszystko ok, przy drugiej zgrzew był twardszy więc lekko przewierciłem.

6. wymieniłem żarówkę i wszystko złożyłem z powrotem.

 

Ja przy ścinaniu zgrzewu starałem się go jak najmniej uszkodzić tak by później wsadzić go z powrotem w to samo miejsce z oporem by się nie bawić w podklejanie.

 

koszty:

żarówki w intercarsie płaciłem 16 zł sztuka (bosch) - ja kupiłem tę http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2234173519351-1_987_302_233-zarowka-h10w.html

H10W 12V 10W BA9S

 

czas:

1 godzina na dwie lampy.

Opublikowano
Dobra, wymieniłem. Zajęło mi to 3 godziny z czego prawe tylko 40 min "wprawa" :D .

Do wykręcenia jest 5 śrub w nadkolu i 6 od dołu + 1 kołek.

Auto podniosłem na żabie, pomiędzy żabą, a miejscem do lewarka dałem drewniany klocek o grubości +/-1 0,5 cm, odcisnęły się tylko zęby

Dodatkowo podparłem "wieżą" z drewnianych palików., ale wszystko siedziało na żabie (nie opadło nawet o 0,5 cm, kupiona za 100 zł w Norauto :D )

Potrzebna jest nasada 8 i 10, płaski do kołka i torx t15 i jeszcze użyłem klucza dynamo ustawionego na 120.

Ogólnie po wyjęciu oprawki nie bawiłem się w cięcie nożykiem czy coś, zgrzany plastik "wywierciłem" ostrożnie wkrętarką i wyjąłem żarówkę, wsadzona H10W Bosha (dwie 33,31 zł).

Potem kropelka i luzik.

Co ciekawe to lewa była przepalona, a prawa po wyjęciu żarówki była osmolona, brak było drucika pośrodku, a świeciła :|

Jestem zadowolony, robota prosta, a w Aso zażyczyli sobie ok. 500 zł, a "po taniości" w u innej marki 350 zł :mrgreen:

Jak się przepalą to montuję białe markery :mrgreen:

Opublikowano
A dokładniej jakie zarowki tam są . I czy nie można kupić żarówek bez przerabiania wiercenia i takich tam zeczy. Tylko odpiac kkostke wtyknac nowe i gotowe?!
Opublikowano
A dokładniej jakie zarowki tam są . I czy nie można kupić żarówek bez przerabiania wiercenia i takich tam zeczy. Tylko odpiac kkostke wtyknac nowe i gotowe?!

 

Możesz tak zrobić, ale za całą oprawkę zapłacisz 130 zł (obie strony 260 zł). Nie ma co się bać rozwiercenia tego zgrzewu, nawet to nożykiem zrobisz. I wszystko 33 zł.

Ja kupiłem te http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2234173519351-1_987_302_233-zarowka-h10w.html

Kasę zainwestuj w żabę (olejowa za 100 zł) i tyle. Lewarka nie używaj bo może zjechać sam z siebie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.