Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy,

prosiłbym o pomoc w sprawie prawdopodobnie zamarzającego serwa hamulców. Piszę prawdopodobnie, bo żaden ze mnie spec, a z symptomów wydaje mi się, iż własnie w tym może tkwić przyczyna moich problemów.

Otóż sytuacja wygląda tak, że przy temperaturach spadających poniżej 0 pedał hamulca robi sie całkowicie twardy, nie jestetem go w stanie wcisnąć nawet o milimetr. Problem znika w momencie, gdzy temperatura utrzymuje się powyżej 0 stopni, wówczas hamulce działają. wg wskazówek forumowiczów sprawdziłem juz wężyk dochodzący do serwa i działa ok, zasysa powietrze. Tak jak wspomniałem, żaden ze mnie specjalista, ale wydaje mi się, że przyczyną może być woda, która "gdzieś" się nagromadziła i zamarza blokując mi hamulce. Moja prośba do Was: podpowiedzcie czy jestem w stanie samodzielnie pozbyć się wody, w jaki sposób to ewentualnie zrobić i w których miejscach?

 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Woda w serwie to jedna z bolączek e39, ale e60???

Miałem taki problem właśnie w e39, nic nie pomoże, jedynie wymiana serwa. Możesz grzać, odsysać, ale woda szybko robi spustoszenie wewnątrz, serwo zaczyna gnić i możesz je wyrzucić.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
dzisiaj rozmawiałem z jednym mechanikiem i on stwierdził, że do serwa nie ma możliwości dostać się woda. Podpowiedział mi, że byc może jakiś odpowietrznik jest zalany i to on zamarza... spotkał się ktoś z czymś takim?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmień mechanika.

Serwo jest w komorze pod filtrem kabinowym od strony kierowcy. W komorze są kanaliki odpływowe, które mogą się zapchać i podczas deszczu woda stoi w tej komorze. Serwo może przerdzewieć i zassać wodę, woda może też się dostać na łączeniu serwa z pompą hamulcową. Tak jak wspomniałem, to częsta przypadłość w e39, widocznie w e60 też się może zdarzyć. Trzeba tego pilnować, bo pompa vacum może zassać wodę do silnika, a to może już skończyć się tragicznie..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
serwo na pierwszy rzut oka nie wygląda na przerdzewiałe, przynajmniej z wierzchu. Może wiesz, czy wystarczy zdjąc lewe nadkole aby można było serwo pooglądać dokładniej? pytam, bo nie mam mozliwości zaprowadzić samochodu do żadnego garażu a u mnie raczej mrozy, więc nie chciałbym niepotrzebnie grzebać przy aucie w taka pogode na parkingu. I druga sprawa, jesli juz ta woda jest w serwie, to jakies ilości się spodziewać? czy ewentualne odpięcie wężyka ssącego,podgrzanie sewra gorącym powietrzem i liczenie, że woda odparuje ma szanse powodzenia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do serwa dostaniesz się od góry, czyli musisz zdjąć filtr kabinowy i obudowę. Nigdy tego nie robiłem w e60, ale podejrzewam, że jest identycznie jak właśnie w e39. Od nadkola nic nie zobaczysz. Moje serwo we wspomnianej e39 wyglądało jak nówka, ale dopiero jak je wyjąłem i zajrzałem do środka, to zobaczyłem ile spustoszenia zrobiła rdza. Na początku też chciałem wyssać wodę przed otwór podciśnienia, niektórzy robili to strzykawkami, mi nie chciało się z tym tak bawić, więc włożyłem do środka wąż i ustami wyssałem prawie pół litra wody :shock: Nic to nie dało, nadal hamulce były do ... tyłka :D

Wyjąłem całe serwo i w środku nadal chlupotała woda. Postawiłem serwo prze farelką na dwie godziny, woda niby wyparowała, ale to też nic nie dało. Znalazłem nowe/używane serwo od angola za 50zł, założyłem i po problemie. Nie musisz mieć kanału żeby je wymienić, ale tak na dworze w takich temperaturach przyjemna robota to nie będzie. Dla mechanika godzina roboty, nie powinien wziąć więcej niż 100PLN.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.