Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was wszystkich! :)

Dwa dni temu zakupiłem swoje pierwsze w życiu BMW. Ogólnie rzecz biorąc jechałem po Toyotkę ale za rogiem stała ona, czarna z groźnym spojrzeniem. Chociaż do tej pory lubowałem się w francuskich R tak zakochałem się w niemieckiej klasie.

Podczas powrotu do domu wszystko było relatywnie w porządku (jak na 15 letnie auto), lekkie luzy kierownicy oraz drgania przy przekraczaniu "setki".

Trasa nie była zbyt długa, raptem 40 km no ale komfort jazdy, przyjemność z prowadzenia nie do porównania z żadnym innym samochodem którego do tej pory prowadziłem.

Jednakże to wszystko musiało być zbyt piękne by było prawdziwe. Wczoraj odpalając autko obroty zaczęły mi falować, nie było to wielkie falowanie, obroty spadały na zimnym silniku z 800 na około 750-700. Jednak jadąc na myjkę, na prostej drodze, skręcając autko mi zgasło. Nie powiem, zrobiło mi się głupio bo pomyślałem sobie że być może za szybko sprzęgło puściłem czy coś w tym rodzaju jednak nie dawało mi to spokoju. Po powrocie do domu, autko odstało około dwóch godzin i ruszyłem po zakup kostki do radia (seryjny kaseciak mimo iż wygląda świetnie dla mnie jednak nie jest zbyt wystarczający), po odpaleniu auta obroty falowały, przejechałem około 500m i gdy zwolniłem by przepuścić autko z naprzeciwko moja czarnula zamilkła. Na szybko z kolegą sprawdziliśmy Plakiem czy nie dostaje się jakieś lewe powietrze jednak nic takiego nie miało miejsca.

Po drodze autko gasło jeszcze kilka razy i obroty falowały z 800-500 dość często. Dziś to samo, autko zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku faluje, odnotowałem zarówno spadki mocy (po redukcji biegu i przegazowaniu bądź przejechaniu kilkunastu metrów wraca do normy).

Przewerbowałem filmiki na YT, również forum i znalazłem jeden temat w którym objawy pasują do moich.

Jednakże, przed udaniem się do mechanika chciałbym abyście wypunktowali mi co konkretnie może być przyczyną tak by mechanik mógł sprawdzić wszystko po kolei za jednym zamachem, u mnie takie wizyty są dość kosztowne a dopiero co zakupiłem auto, ubezpieczyłem i opłaciłem podatek.

Podsumowując, co może być przyczyną, co jest najbardziej prawdopodobne a co najmniej, co sprawdzić w pierwszej kolejności a co gdy spróbujemy wszystkiego innego.

Liczę że nie zostanę zbanowany za "powielenie" tematu i nie podepniecie mnie do starego gdyż jeden krótki temat będzie lepszy aniżeli taki gdzie użytkownik będzie musiał przerzucać 18 stron by co chwila dowiadywać się tego samego.

Gorąco pozdrawiam :)

 

P.S.

Jeśli macie jakiś namiar na specjalistę BMW z którym połączę się przez Skype to z miłą chęcią skorzystam a być może jeden z was mógłbym później pomóc mi w przebrnięciu podczas uzdrawiania mojego autka.

Opublikowano
A być może jest coś co nie zostało jeszcze powiedziane? U mnie jest dość specyficzny silnik 1.9 105 konny, tez sprzed liftu może ma on jakieś skłonności na które warto zwrócić uwagę?
Opublikowano
Widzę sytuacja jak moja praktycznie, jechałem oglądać Honde zobaczyłem BMW i oniemiałem. Przeczytaj mój temat "320i Pukanie podczas kręcenia kierownicą" tam masz opis mojej przygody z autkiem mniej więcej w ostatnim poście. Nadziałeś się na minę jak ja. Jedź obadaj sprawnę podłącz pod komputer posprawdzaj zawieszenie i szykuj co mogę zagwarantować na dzień dobry 2-3k. Taki jest mniej więcej wkład na start przy nowym autku jakim jest bmw. Zwłaszcza, jak nie wiesz kiedy zmieniano - Odme, świecie, olej, filtry. Na dobrych częściach tu już masz 1k bez robocizny. Pozdrawiam i życzę rozwiązania problemu a tematów było na prawdę sporo podepnij pod kompa to najważniejsze.
Opublikowano

1-komp podpiąć to na początek

2-silniczek k

3-przepływka

4-szczelność dolotu

5-odma

6-sondy

7-akumulator

8-świece do sprawdzenia

na pewno o czymś zapomniałem troszkę przyczyn może być jednak to jest częsty problem :wink:

 

edit kolega już wyżej ci podpowiedział

Opublikowano

Dzięki wielkie za odpowiedzi,

tak jak powiedziałem, auto kupiłem tanio i przygotowałem się na ew. naprawy (rzadko kto sprzedaje w pełni sprawne auto które nie wymaga wkładu finansowego) głównymi kryteriami było również to że silnik jest czysty oraz ogólny stan wizualny pojazdu (poza kilkoma drobiazgami).

Ogólnie to ja mieszkam w Anglii więc będę musiał się zorientować jak ceny u mnie wyglądają.

Opublikowano

w Anglii to w ogóle auta tanie jak barszcz co innego sprawa ubezpieczenia ale, skoro mieszkasz tam to nie radziłbym Ci naprawiać tam autka wiadomo, jacy tam są mechaniorzy, drodzy i nie za dobrzy. Chyba, że znajdziesz jakiś na prawdę solidny warsztat. Obowiązkowo na sam początek

-Kompletna odma (Na odpalonym silniku wyjmij bagnet i sprawdź czy nie wyje)

-Świece

-Oleje

-Filtry

-Uszczelka pod pokrywą zaworów i ewentualnie pod głowicą

-Korek od chłodnicy

-Ewentualnie różne węże

-sprawdzenie stanu technicznego na stacji diagnostycznej wjedź na ścieżkę zdrowia tam Ci powiedzą co masz do zrobienia zawiecha, hamulce itp. To tak na sam początek i nie bagatelizuj tego szczególnie jak jeździsz w długie trasy :)

Opublikowano

Odma, jeśli zacznie wyć co to będzie oznaczało? Do czego służy odma?

Mam tutaj takiego mechanika który akurat zna się na rzeczy tylko czasem trzeba go "nakierować" ;] Robił ojcu autko i nie było żadnych problemów.

Opublikowano
Będzie oznaczało, że się kończy i lepiej byś nie doczekał tej chwili bo oprócz odmy silniczek pójdzie swoją drogą. Po wyjęciu bagnetu, jak zaczyna coś wyć ODMA na bank. Kolega wyżej dobrze napisał :)
Opublikowano
Odpowietrznik skrzyni korbowej/separator oleju, wystarczy poszukać w google. Polecam Ci stronę "realoem.com" wpisujesz 7 znaków VINU i masz dosłownie każdą część jaka znajduje się w Twoim aucie z numerami katalogowymi.
Opublikowano

Zrobiłem jak poleciliście, wyciągnąłem bagnet podczas pracy silnika, obroty wzrosły i było słuchać delikatne stukanie żadnego wycia jednak nie było.

Pojawiłem się również u mechanika, ten poradził mi przed podjęciem się czegokolwiek kupić preparat do czyszczenia wtrysków.

Opublikowano

Dzisiaj przeczyściłem przepływomierz, różnica była taka że na postoju obroty spadają do 600 a nie do 500 jednakże podczas jazdy autko nadal potrafi zgasnąć, myślicie że to może być przyczyną?

Lepiej jest wziąć nowy nieoryginalny przepływomierz czy wyciągnąć z starego autka?

U mnie ceny wachają się w okolicach 350-400 zł, ile taki kosztuje w PL?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.