Skocz do zawartości

Prośba o pomoc przy zakupie E30


ChildMichelin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem tu nowy, przejrzałem kilka stron forum i nie znalazłem podobnego tematu,

wyszukiwarka nie działa a nie sposób przejrzeć wszystko ręcznie ;)

Mam w planach zakup mojego pierwszego BMW, póki co jestem w fazie zbierania funduszy ale już

zacząłem zastanawiać się jaki model wybrać, zdecydowałem się na BMW E30, lecz zrodziło się

kolejne pytanie: Wąska czy szeroka lampa? I następne: Jaki model silnika? Oraz czy w "wąskiej" i "szerokiej"

lampie występują takie same silniki?

Tak więc prosiłbym o pomoc w:

 

1. Wyborze "wąskiej" bądź też "szerokiej" lampy, która wersja według was jest lepsza, mniej rdzewieje, jest mniej podatna na niszczenie?

2. Wyborze wersji silnikowej, który motor jest wydajny, najmniej awaryjny, wystarczająco mocny by czasem poszaleć

i dodatkowo spala 8-10 l na 100 km (szukam benzyny)

 

Z tego co udało mi się ustalić to silniki w wersjach 318is - M42B18 oraz 320 - M20B20 spełniają moje oczekiwania, jednak moja

wiedza jest wciąż mała i dlatego proszę o pomoc ;) Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownego kolegę.

Po pierwsze. Wszystko zależy od kwoty jaką będziesz dysponował na samochód.

Po drugie. W jakim stanie szukasz e30? Masz zamiar coś przy niej robić, doprowadzać do fajnego stanu czy chcesz wsiąść i jechać?

Jeśli chodzi o korozję to wszystko zależy od właścicieli jakich e30-stka posiadała wcześniej. Jeżeli chcesz kupić na wąskiej lampie w fajnym stanie to musisz się przygotować na to że będzie droższa od szerokiej, ponieważ "wąska lampa" jest już pełnoprawnym klasykiem i ceny lecą w górę. Na pewno łatwiej będzie Ci znaleźć e30 na szerokiej lampie, chociażby dlatego, że jest rocznikowo młodsza i ruda nie miała tyle czasu co w przypadku starszych egzemplarzy. Wybór należy do Ciebie, która bardziej Ci się podoba. Pytałeś o silniki. Różnią się. W e30 na wąskiej lampie były jednostki M10 zastąpione później M40. W egzemplarzach przed liftingiem występowały również ety np. 325e. Na twoim miejscu szukałbym albo 1.8 M40 albo 2.0 M20 ( w przypadku M20 ciężko będzie się zmieścić w takim spalaniu jak podałeś ), poszukaj na forum i poczytaj sobie na co zwrócić uwagę ( tematów o obydwu silnikach było multum ). Mówiłeś jeszcze o IS, ale znaleźć e30 z oryginalnym IS nie jest łatwo. Ja zaczynałem od M50B20 z Vanosem i śmiało mogę polecić, ale niestety seryjnie te silniczki nie lądowały w e30, musiałbyś szukać np. e34 albo e36. Niestety rynek jest zalany egzemplarzami w delikatnie mówiąc stanie zaniedbanym i niekochanym więc poszukiwania fajnej e30 za rozsądne pieniądze mogę trochę potrwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witaj.

Po pierwsze na forum jest w kij tematów na temat kupna E30, nawet są przypiete tematy w najcześciej zadawanych pytaniach.

Po drugie to jaki chcesz uzbierać budżet. Bo z Twojej wypowiedzi raczej wnioskuję ze chcesz przygotować sporo kasy :P

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

2.0 odpuść sobie od razu- ciężki i żre jak prosie, tak leniwe że 1.8iS robi go jak chce.

1.8 iS mieści się w twoich ramach spalania i dobrze się zbiera z powodu dobrego stosunku masy do mocy.

Ale najwspanialszy jest 2.5 lub 2.3 w wąskiej :)

Zwykły 1.8 mało pali, jeździ normalnie ale ma wadę fabryczną ze smarowaniem wałka rozrządu i klekoczą popychacze w większości przypadków, jeśli nie klekoczą to zaczną w przyszłym tygodniu :)

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

również zaczynam nieśmiało rozglądać się za jakąś ładną e30. Autko w zamierzeniu ma być ładnie odremontowane, i używane tylko w lato, ale nie do codziennego użytku. Zastanawiam się jednakże nad taką kwestią. Gdyby potraktować to jako długo terminową inwestycję, co byście wybrali i w jakiej budzie? Ja szczerze powiedziawszy najchętniej bym widział w garażu 325i lub 318is coupe, ale ciekawi mnie, która wersja najszybciej będzie wzrastała w cenie.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hej.

Is były w szerokie lampie tylko. co prawda ich wartość też rośnie, ale najszybciej rośnie wartość wąskiej lampy, więc zostaje Tobie szukanie 325i lub 320i.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Is były w szerokie lampie tylko. co prawda ich wartość też rośnie, ale najszybciej rośnie wartość wąskiej lampy, więc zostaje Tobie szukanie 325i lub 320i.

 

PZDR>

a jaka buda? ma to jakieś większe znaczenie czy np. coupe czy cabrio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

sedany i kombi są najtańsze, coupe droższe a cabrio w dobrym stanie są drogie :D

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peter091 na auto mam zamiar przeznaczyć od 6 do 7 tys. Szukam samochodu zdolnego do jazdy (w cywilizowanych warunkach ;))

od razu po zakupie, liczę się z tym, że znalezienie "perełki" za tą kwotę jest bardzo trudne. Po kupnie gotów jestem na włożenie

nieco pracy i serca w samochód, nie mówię tu o wielkich remontach ale o przywróceniu mu dawnej świetności, myślę też o

niższym zawieszeniu, to chyba jedyna zmiana jakiej chciałbym dokonać w tym aucie, ewentualnie felgi (każda inna to barbarzyństwo)

ale to wszystko z czasem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie kazda zmiana to barbazynstwo, fotele i tapicerka seryjnej e30 daje wiele do zyczenia, latwo to zmienic chocby od wersji IS na tzw. "is'owska krate" i autko nabiera uroku sportowego zaciecia a jednoczesnie to nadal czesci od e30:) Taka sama sprwa z pakietami m-technik. No chyba że chcesz trzymać serie, ale to wtedy obnizanie zawieszeni robi mieszane uczucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle się wyraziłem ;) każda zmiana oryginalnych części BMW na oryginalne części BMW

jest jak najbardziej normalna a czasem potrzebna ;) pisząc barbarzyństwo miałem na myśli

zmiany wprowadzane przez chłopców małorolnych we własnych stodołach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.