Skocz do zawartości

M43TU Wielkie ubytki płynu chłodniczego


viaktor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od kilku dni mam straszne ubytki płynu. :( Zaświeciła mi się kontrolka o niskim stanie cieczy chłodzącej, więc po ostudzeniu silnika wlałem ponad 800ml Prestone (troche dużo, ale tyle trzeba było :? ). Przejechałem max 100km i znowu wyskoczyła żółta kontrolka... No i znowu zimny silnik, uzupełniłem płyn - tym razem wlałem 1l płynu. Samochodem jeżdżę na co dzień, często stoi w garażu, sprawdzałem i pod autem nie ma plamy, ale od środka w komorze silnika jest mokro - próbowałem sprawdzić co to jest i wydaje mi się, że to zwykła woda (nie śmierdzi, jest przezroczyste więc raczej nie może to być płyn chłodniczy).

Oczywiście majonezu pod korkiem, ani białego dymu za autem nie ma :P

Jeżeli ktoś domyśla się co to może być, to proszę o porady bo dzisiaj (60km od dolewki) znowu wyświetliła się lampka niskiego stanu płynu chłodniczego...

 

Ew. może ktoś poleci jakiś serwis gdzie rzetelnie się tym zajmą i przy okazji nie natną na częściach/kasie ?

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio podobna historie, tylko że uciekało tylko na goracym a na zimnym nie.

 

Winna była chłodnica, na rozgrzanym widać było troche mokrego na dolnej osłonie pod silnikiem a koło samej chłodnicy nawet nie za bardzo. ale akurat tam wszystko jest tak zabudowane ze cieżko stwierdzić.

U mnie od pełnego do zapalenia kontrolki potrzebował jakies 40km, poźniej nawet mniej.

Polecam zacząć od sprawdzenia chłodnicy może akurat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od góry nic nie było a dostepu do kanału nie mam więc sprawdzili mi na warsztacie i zrobili wycene (za darmo).

Ale własnie po przejechaniu tych np 40 km było mokro wszedzie - ale to z czasem sie nasilało. na początku to nie było za bardzo widać.

Problem jest taki ze chłodnica jest bardzo obudowana a o dziwno nawet na rozgrzanym na postoju nie chciało cieknać na tyle żeby mieć pewność. Podejrzewam ze po zdjęciu osłony spod silnika i z kanału można sprawdzić.

 

Jak masz dostep do kanału to możesz sprawdzić, jak nie to spytaj w jakimś warsztacie (bo jak nie za darmo to może za jakieś nie duże pieniądze sprawdza).

Ew. poobserwuj jeszcze przewody i zbiorniczek wyrównawczy bo też to są rzeczy które lubią przeciekać i ew. pompe wody (ale to raczej byłoby słychać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znanym problemem E46 są pękające plastikowe zbiorniczki wyrównawcze. Miałem taki problem 2 razy, aczkolwiek za drugim razem okazało się że wymieniałem niepotrzebnie bo tylko o-ring przepuszczał płyn. Ważne jest żebyś zbiorniczek kupił oryginalny.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.