Skocz do zawartości

x5 prosba o ocene


henake

Rekomendowane odpowiedzi

Jak najlepiej negocjować cenę?

Auto kupuje mój teść, ma wybraną konfigurację za 438k na dzień dobry dostał 20k rabatu w Best Auto Lublin.

W poniedziałek zechce wysłać ten konfig do innych dilerów z zapytaniem o rabat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mogę wypowiedzieć się w tym temacie bo ponad pół roku jeżdżę F15.

 

 

kosmicznoszary met - co do koloru się nie wypowiadam.

19" Obręcze kół ze stopu lekkiego Doubl e Spoke 467 M z ogumieniem mieszanym - koła 19 ok 21 porażka.

Skóra Dakota czarny - mam opcję wentylacji i myślę że warto szczególnie w lato.

Listwy ozdobne drewno szlachetne Fineline Pure z teksturą - to nie ma znaczenia kup jaki ci się podobają.

Pakiet sportowy M - uważam, że wygląda fajnie.

Sportowa automatyczna skrzynia biegów - polecam

Kierownica sportowa M, skórzana - polecam,

Adaptacyjne zawieszenie sportowe M - polecam

System domykania drzwi - wyrzucone pieniądze, bardzo często system się zawiesza i nie domyka.

Szklany dach panoramiczny - polecam

Ogrzewanie kierownicy - nie mam i nie wypowiadam się.

Dostep komfortowy - fajna sprawa polecam.

Asystent świateł drogowych - nie do końca się sprawdza.

Adaptacyjne reflektory diodowe - bardzo dużo światła, część kierowców uważa że jedziesz na długich.

Komfortowe fotele przednie, regulowane elektryczne - ta opcja powinna być w podstawie oczywiście TAK

Czujniki parkowania z tyłu i z przodu - bez tego zderzaki będą porysowane po miesiącu.

Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej z przodu - jak ktoś ma małe dziecko

Lusterka przyciemniane automatycznie, składane elektrycznie - to zawsze się przydaje

Klimatyzacja automatyczna - podstawa

Rolety przeciwsłoneczne dla szyb tylnychbocznych - niekoniecznie jak ktoś ma przyciemniane szyby.

Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne - albo rolety

Ogrzewanie foteli przednich - fajna sprawa polecam

Ogrzewanie siedzeń tylnych - polecam

Podparcie lędzwiowe w fotelach przednich - jak masz komfortowe to już to masz.

Pełna, bezprzewodowa integracja kompatybilnych telefonów komórkowych wraz z USB - polecam szczególnie jak masz iPhone

Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound

System nawigacyjny Professional - tak napewno

Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive 5 lat / 100 000 km

Systemy asystujace kierowcy

Ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu - porażka w Polsce, cały czas drży kierownica.

Pakiet adaptacyjnego zawieszenia Dynamic - polecam dla osób które lubią pojechać szybciej.

Aktywny układ kierowniczy, zawiera Servotronic - polecam

Ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości Speed Limit Info - fajne bo nie patrzysz na znaki

Aktywny tempomat - TRAGEDIA

 

Ogólnie fajny samochód, ale teraz bym go nie kupił.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Asystent świateł drogowych - nie do końca się sprawdza.

Adaptacyjne reflektory diodowe - bardzo dużo światła, część kierowców uważa że jedziesz na długich.

Aktywny tempomat - TRAGEDIA

 

Ogólnie fajny samochód, ale teraz bym go nie kupił.

 

dobre podsumowanie, ale z powyższymi nie do końca się zgadzam

asystent świateł - w większości przypadków działa i według mnie jest jedną z genijalniejszysz rzeczy dla często jeżdżacych nocą,

aktywny tempomat - słyszłaem różne opinie i miałem dylamat czy brac to ale w pakiecie innowacji mam i uważam, że działa super - czemu uważasz że tragedia ?

 

ogólnie też bym tak posumował - fajny, ale czy bym go znów kupił ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zan1Zan opowiem Ci, krótka historię mojego wypadu na narty do Austrii na sylwestra.

Jadę sobie autostradą w Austrii i nagle zaczyna padać śnieg. Po 15 minutach jazdy w dosyć obfitych opadach z prędkością około 80 km/godzinę moje wspaniałe BMW za worek pieniędzy zaczyna robić sobie kpiny.

Pierwszy wysiada aktywny tempomat - zgłasza błąd, co ciekawe nie wyłącza go tylko zgłasza błąd i przestaje samemu hamować dobrze że w porę się połapałem o co chodzi.

20 sekund później pojawiają się kolejne błędy. Przestaje działać system ostrzegania przed kolizją, night vision,ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu.

Na początku pomyślałem sobie co za szmelc kupiłem, a Ojciec mówił brać Porsche. 13 tysięcy przebiegu i kupa szmelcu, byłem mocno wk....ony. Później okazało się, że w moim "wspaniałym" BMW, czujnik jest tak niefortunnie umieszczony, że ulega szybkiemu zabrudzeniu. Pomyślałem SUPER postój co 15 minut celem czyszczenia czujników, czyli cofnąłem się 100 lat do tyłu.

Osobiście uważam, że wszystkie te bajery nie do końca się sprawdzają. Może w słonecznej Californi TAK, ale u nas już nie koniecznie.

 

Aktywny tempomat ma jeszcze jeden problem. Po pierwsze musisz nauczyć się dodawać gazu kiedy on hamuje, dotyczy to wyprzedzania na drodze jednopasmowej, inaczej nie wyprzedzisz. Po drugie na autostradzie trzeba zdecydowanie wcześniej zmieniać pas jak kogoś wyprzedzasz, bo zaczyna hamować. Ja jeszcze nie opanowałem tego i uważam, że mam płynniejszą jazdę ze zwykłym tempomatem niż z aktywnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zan1Zan opowiem Ci, krótka historię mojego wypadu na narty do Austrii na sylwestra.

Jadę sobie autostradą w Austrii i nagle zaczyna padać śnieg. Po 15 minutach jazdy w dosyć obfitych opadach z prędkością około 80 km/godzinę moje wspaniałe BMW za worek pieniędzy zaczyna robić sobie kpiny.

Pierwszy wysiada aktywny tempomat - zgłasza błąd, co ciekawe nie wyłącza go tylko zgłasza błąd i przestaje samemu hamować dobrze że w porę się połapałem o co chodzi.

20 sekund później pojawiają się kolejne błędy. Przestaje działać system ostrzegania przed kolizją, night vision,ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu.

Na początku pomyślałem sobie co za szmelc kupiłem, a Ojciec mówił brać Porsche. 13 tysięcy przebiegu i kupa szmelcu, byłem mocno wk....ony. Później okazało się, że w moim "wspaniałym" BMW, czujnik jest tak niefortunnie umieszczony, że ulega szybkiemu zabrudzeniu. Pomyślałem SUPER postój co 15 minut celem czyszczenia czujników, czyli cofnąłem się 100 lat do tyłu.

Osobiście uważam, że wszystkie te bajery nie do końca się sprawdzają. Może w słonecznej Californi TAK, ale u nas już nie koniecznie.

 

Aktywny tempomat ma jeszcze jeden problem. Po pierwsze musisz nauczyć się dodawać gazu kiedy on hamuje, dotyczy to wyprzedzania na drodze jednopasmowej, inaczej nie wyprzedzisz. Po drugie na autostradzie trzeba zdecydowanie wcześniej zmieniać pas jak kogoś wyprzedzasz, bo zaczyna hamować. Ja jeszcze nie opanowałem tego i uważam, że mam płynniejszą jazdę ze zwykłym tempomatem niż z aktywnym.

 

czujniki aktywnego tempomatu są dośc nisko w zderzaku, tak samo od zmiany pasa ruchu i niestety śnieg może przeszkadzac, ale tak samo jest chyba i w Porsche :roll: i w innych autach

ale ja będąc w górach i jadąc w śnieżycy tak dużej, że ledwo było cokolwiek widac nie miałem takich kłopotów,

night vision u mnie cały czas działał bez zgłaszania błedu, nawet jak obraz był bardzo niewyraźny - zastanawiające jest czemu kamera od NV nie mogła by byc za szybą zamiast w grilu ? :?:

 

system ostrzegania przed kolizją opiera się na kamerze w szybie i musiałeś miec chyba kompletny failur :lol: albo wycieraczka nie zbierała w miejscu kamery

 

co do tempomatu to oczywiście nie jest idealny, ale w porównaniu do zwykłego to jest przecież przepaśc

pewnie że trzeba się nauczyc, ale nie wiem czy zwróciłeś uwagę, że zanim zacznie automatycznie hamowac, to pojawia się kontrolka auta, że jest w zasięgu a dopiero później hamuje, więc masz czas na reakcję

 

na pewno można było pewne rzeczy zrobic lepiej, np. kamera cofania w VW bodajże Golfie jest normalnie zamknięta pod znaczkiem, a odchyla się dopiero po właczeniu wstecznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Wracając wczoraj w nocy z narty w niezłej śnieżycy od Wiednia tak mi zasypało przód samochodu, że od Katowic zatrzymując na byle światłach, stacji itp. (dobrze że była noc więc nie było tego dużo) się odrazu włączał się przedni czujnik parkowania skutecznie budząc śpiące dzieciaki za każdym razem. Chyba można to było jakoś lepiej dopracować

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy zatrzymujesz sie na swiatlach, to zalacza ci sie PDC? Chyba, ze masz Auto Start Stop aktywny...

 

 

czujniki załączają się przy małej prędkości jak wyczują przeszkodę, a zalepione czujniki cały czas "widzą" przeszkodę i jak zwalania, czy zatrzymuje się na światłach zaczynają piszczeć,

IMO ASS nie ma nic do rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wydaje mi sie, ze u mnie czujniki same sie nie aktywuja po szybszej jezdzie, tj. kiedy wjezdzam do garazu po szybszej jezdzie musze czujniki sam aktywowac mimo, ze wjezdzam do garazu z mala predkoscia... moze w serii F inaczej to dziala

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie, ze u mnie czujniki same sie nie aktywuja po szybszej jezdzie, tj. kiedy wjezdzam do garazu po szybszej jezdzie musze czujniki sam aktywowac mimo, ze wjezdzam do garazu z mala predkoscia... moze w serii F inaczej to dziala

 

zmieniło to się w f15 że czujniki automatycznie włączają się z przodu jak dojedżasz do przeszkody (vs. że trzeba było samemu włączyć w e71) i też tak mam że jak są opada śniegu to same się włączają np. na światłach. Natomiast można tą funckję wyłączyć w idrive - oczywiście jest ryzyko że zapomnisz później że jest to wyłączone :)

 

Mnie denerwuje czułość prawego tylnego czujnika - tzn. jak dojedżam do równoległej przeszkody (np. wjazd do garażu podziemnego) to przedni czujnik prawy "puszcza" natomiast tylny jak tylko załapię przeszkodę to dzwoni już stałym sygnałem. Jest to denerwujące bo wjedżasz już dalej ze stałym sygnałem a wiadomo że nie jest to przyjemne. Pytałem o to w serwisie i stwierdzili że zmieniła się pozycja czujniki czy inna bzdura i tak ma być. Ciekaw jestem czy macie tak samo. W E71 tak nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

OK, nie wiedzialem, ze w serii F to inaczej dziala. Nie jezdzilem na tyle dlugo seria F, aby stwierdzic czy mi sie to podoba czy nie. Wydaje mi sie, ze w miescie niepotrzebnie moze dzownic np. na swiatlach, kiedy w ruchu miejskim samochody sa blisko siebie.

 

Dobrze, ze jak piszesz mozna to wylaczyc w idrive.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze w miescie niepotrzebnie moze dzownic np. na swiatlach, kiedy w ruchu miejskim samochody sa blisko siebie.

 

Dobrze, ze jak piszesz mozna to wylaczyc w idrive.

 

Nie ma z tym żadnego problemu. Czujniki zalaczaja się z naprawdę małej odległości i nie piszcza niepotrzebnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.