Skocz do zawartości

M20B20 za duże spalanie BLOS


CmK1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.. szukam, szperam, myślę i nie mam już pomysłów. Mianowicie E30 z silnikiem M20B20 (nawet chyba była własnością jednego z założycieli tego klubu) ze zwykłą instalacją LPG na parowniku Tecno. Normalnie paliło 12-14L w lekkim "stresie". Natomiast wiadomo z zwężką w dolocie i zwykłym mieszalniku dynamiką nie grzeszy. Tak więc założyłem BLOSa podjechałem do gazowników na regulację ustawili. Jest skręcony na max czyli najniższa dawka lpg (na wyższej nie radzi sobie na wolnych). No i w miarę to nawet jedzie nie czuć różnicy w mocy Pb czy LPG ale.. za dużo pali. Z lekką nogą (na prawdę lekką) 18-19L/100km gazu.

 

Pomyślałem że może sonda, kupiłem nówkę Getz - nadal to samo. Przepływka chodzi poprawnie. Wyregulowałem też luzy zaworowe.

Pomyślałem też, że może to wina tego że do blosa musiałem również założyć stożek. Ten zaś zasysa więcej powietrza i potrzebuje więcej gazu. Ale przełożyłoby się to raczej na moc a tak nie jest.

Czy dawką steruje ECU? Nie resetowałem kompa po przerobieniu dolotu i założeniu blosa ale nie sadze by to była tego wina?

Jeszcze przychodzi mi do głowy przestawiony rozrząd.. ale co - przeskoczyłby?

 

Prosiłbym o jakieś sugestie myślę że macie większe doświadczenie w tych silnikach. Co jeszcze mogę więcej powiedzieć. na Pb również za duże spalanie, nie sprawdzałem dokładnie ale też ma za bogato bo czuje z wydechu że nie przepala, zalewa wręcz bo przy całkiem zimnym silniku muszę rano długo kręcić żeby zapalił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak mnie pamięć nie myli, blos nei uzywan rzadnej elektroniki do regulacji. Moim zdaniem jest tu tylko regulacja gazu.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

żle dobrana średnica blosa, dyszy lub zła regulacja. Innej opcji nie widzę.

Ew. sprawdz ile pali beznyny, oczywiście jeśli chodzi na benzynie. Jeśli na benzynie spalanie jest ok to wina blosa i jego regulacji. Jesli na benzynie będzie takie wysokie to trzeba kopać głebiej.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A jak paliło benzyny na starym gazie?? Moim zdaniem starą instalację ktoś tak miał skręcone ze mało paliła gazu i nie jechało. A teraz daleś blosa i wyszedł problem z silnikiem. Szukaj lewego powietrza, jakieś nieszczelności w dolocie.

Silnik pracuje równo na benzynie? Uzyskuje mioc równo zy są jakieś fachania.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara instalacja na mieszalniku miała zwyczajnie śrubkę do regulacji. I tą dawkowało się lpg więc była ustawiona żeby w miarę to jechało ale i nie brało za dużo. Kwestia tego że m20b20 bierze właśnie około 13 a nie 19.

Auto mam już rok ale prawie cały rok przejeździłem na mieszalniku natomiast pamiętam że od początku już dużo brało na pb. Tłumaczyłem sobie to tak że 6 cyl 2.0 musi tyle brać.

 

A co do mocy na LPG uzyskuje równo. Zaś na Pb jest tak że przy bardzo niskich obrotach powiedzmy 800-1200 jest lekka zamułka a dalej już idzie jak burza. Do odciny nie wiem czy pójdzie nigdy mu tak nie daje max do 4,5 - a do tej granicy moc uzyskuje równo no może przy 4 delikatnie czuć jej więcej.

 

Jest jeszcze strasznie irytująca sytuacja zarówno na pb jak i na benzynie. Nie da się powiedzmy jechać 1k lub nawet te 1,2k obrotów na 1 biegu. Tak żeby utrzymac równo np. w korku. Wygląda to tak że minimalne otwarcie przepustnicy skutkuje od razu mocnym szarpnięciem i obroty od razu na 1,5k lub więcej. Niżej nie da się jechać.

 

Co zauważyłem również, że przepływomierz był przestawiany jak również dziwna moim zdaniem regulacja pojawia się przy dosłownie kręceniu silnikiem krokowym. Mały ruch nim w jedną stronę od razu bdrastycznie obniża obroty, zaś w drugą stronę zwiększa je. Tak powinno być? Nie jest to coś źle poskładane?

 

A co do szczelności dolotu przy odcinku przepływka blos przepustnica kolektor jest na pewno czelnie. Sam sobie to zakładałem i mam pewnośc że jest ok. Poza tym nie szczelności na pewno by się objawiły jakimś falowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dlatego wazne jest by zmierzyć ale benzyny auto pali, na jakiś odcinku testowym 100-200 km na samej benzynie. Wtedy będziemy mieli jakiś obraz, czy jest coś nie tak z silnikiem czy z LPG. To że na śrubie palilo mało, nie zmiani faktu ze tamta instalacja mogła być bardzo skręcona. A bardzo skręcona mieszkanka szybko prowadzi do uszczkodzenia przepływki, zaworów. Zmierz też kompresję. Masz jakieś porównanie osiągów Twojej 320 do innej lub do jakieś 318I. Możę byćtak że dla Ciebie auto jedzie super, co nie znaczy jest super. Silnik może byc już trochę dojechany i z tego takie spalanie moze być. Delikanta nieszczelność nie musi powodować falowania. Ale najpier ustal ile to pali benzyny. Wyjedzij paliwo do zera. Wlej 5 litrów, skasuj licznik dzienny i jedź a zgaśnie ponownie. Styl jazdy normalny, bez pałowania i zbędnego zamulania. Zrobisz 25-30 to pali dużo, zrobisz 40-45 pali mniej więcej tyle ile trzeba.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o gaz to raczej będzie to kwestia źle dobranego/założonego BLOSa

Jeśli chodzi o odpalanie na benzynie to sprawdź regulator ciśnienia paliwa, sprawdź podciśnienia idące do niego, czy są szczelne, sprawdź czy w przewodzie od podciśnienia nie ma paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, chcialem dokladnie sprawdzic spalanie benzyny ale nie doszlo to do skutku. Dlatego ze w jednym momencie podczas jazdy zaczelo go mulic im wiecej gazu tym bardziej go dusilo gdy puszcze calkiem jakos chodzi ale tylko chwilke i gasnie. Uczucie jak by jechac na lpg i zaczyna brakowac gazu w butli.Na gazie idzie ok.

Co zauwazalem wczesniej ze na blosie lpg moc jest wieksza odczuwalnie niz na pb. Nie pasowało mi to myślałem że mi sie wydaje.. jednak cos w tym było.

Czyli teraz cos ewidentnie z paliwem byc moze i to bylo wina slabego odpalania?

 

Ja mam trzy opcje,

pompa paliwa podaje za słabe ciśnienie - niby wymieniana pol roku temu ale na jakąś podróbke za 7 dych.

Regulator cisnienia?

listwa wtryskowa?

 

Byłbym wdzięczny byście mi jakoś podpowiedzieli które z tych rzeczy (bądź całkiem co innego) łatwo wykluczyć. Niestety nie mam narazie czym sprawdzić ciśnienia paliwa więc jezeli sa jakiekolwiek domowe metody na sprawdzenie to prosze o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.