Skocz do zawartości

Zamiana e90 320d na e91 330d


Kwiatostan

Rekomendowane odpowiedzi

mysle że 330d po chipie bez problemu położy 335i na kolana!!!!

Klękajcie narody :!: 320d po chipie nie ma sobie równych, 335i zjada na śniadanie.

 

Dajcie sobie spokój z 330d/335i, one mają ciężkie silniki, źle się prowadzą i dużo chleją. Moim bolidem każdego cwaniaka z takim silnikiem objadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Powiem wam , ze mialem 3 omegi B, Bfl ( 2.0 16v, 3,0 manual i 3.2automat)

 

I jest tak: jak sie przewieziesz mocniejsza wersja to zaczyna sie choroba i niema odwrotu,

 

Dlatego niema sensu tego rozpatrywac, czy warto bo zawsze przy sprzedazy auta jestemy stratni a po zakupie nowego trzeba dolozyc troche.

 

Wystawic na allegro/www > jak sie sprzeda za w miare sensowna kase to szukac 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest z tą wagą e90 330d? Spinacz napisał że 1610kg a w dowodzie rejestr. i na historiapojazdu.gov.pl mam wbite 1550kg

W dowodzie jest podana masa homologacyjna dla auta pustego, czyli z dodatkowym wyposażeniem zainstalowanym w aucie, ale bez bagażu i kierowcy. Producent podaje masę auta powiększona o 75kg na kierowcę i bagaż, ale za to jest to masa bez wyposażenia opcjonalnego. U mnie w dowodzie jest bodajże 1430kg dla 320d i 1420kg dla 123d.

 

A w kwestii powrotu do auta mocniejszego. Swego czasu miałem chip w 123d. Blisko 270KM i ok 5,5s do setki. Prawie żadne 330d po chipie nie miało szans z tym autem. Ja takiego nie spotkałem w każdym razie. Tak się złożyło, że musiałem mieć wgrany nowy soft, co wykasowalo chipa. Podstawowe osiągi są na tyle wystarczające, że nie chciało mi się do tej pory jechać do wawy by przywrócić program. Może się kiedyś skusze na 300KM z tego silnika, ale to raczej z ciekawości niż z potrzeb.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 123d. Blisko 270KM i ok 5,5s do setki.

Co to znaczy ok ? Czym mierzone? Liczydłem ?

Prawie żadne 330d po chipie nie miało szans z tym autem

Prawie... czyli jakieś dawało... :obloki:

Mierzone g-techem. Prawie, bo się nie orientuje czy ktoś ma 335d czy 330d po chipie - wiele aut jest bez oznaczeń. Z 335i wiem że raz poległem. Poza tym, 330d można zrobić na 280KM i ok 300.

Tu masz filmik z licznika.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwal się jak jedzie 330d - tu jest ok 13 sekund 100-200 (licznikowo). Maks Moment na moje życzenie został prawie taki jak w serii - podniesiony tylko o 30Nm że względu na automat. Przypomnę że auto wg dowodu rejestracyjnego jest 10kg lżejsze od 320d.

Wg tego co znalazłem na YouTube czas 50-180 jest ok 0,5 do 1s lepszy od 330d plus chip

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz koniecznie zobaczyć jaka jest różnica miedzy silnikami 2.0d a 3.0d,

a przy wątku 320d v 330d dajesz przykład serii 1, to włóż do niej 3.0d,

 

 

335d odróżnisz od 330d tak samo jak 335i od 330i po wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz koniecznie zobaczyć jaka jest różnica miedzy silnikami 2.0d a 3.0d,

a przy wątku 320d v 330d dajesz przykład serii 1, to włóż do niej 3.0d,

 

 

335d odróżnisz od 330d tak samo jak 335i od 330i po wydechu

Serio nie dociera do Ciebie, że jedynka niemal się nie różni masą od trójki ?

Specjalnie dla Ciebie zdjęcia z dowodu:

http://img.photobucket.com/albums/v708/K8v8M/rozne/4E3109F1-1235-4B9A-99FA-E37D66811B08_zpsboxpfroi.jpg

A odnośnie wydechu to w przypadku 330d nie miałem okazji go oglądać. :cry2:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy do Ciebie nie dociera że 320d po chipie nie da rady 330d po chipie ?

Jesli ktoś kupi alpine biturbo to da rade http://shiftech.be/reprogrammation.php?model=2&serie=8&year=100&engine=991. Ale wątek jest o tym, czy warto zamienić 320d na 330d. Odpowiedz jest wiec taka, że jeśli komuś brak dynamiki to wystarczy zrobić chipa by mieć dynamikę na poziomie 330d. Jest to dużo tańsze niż kupno 330d. A jeśli komuś 220-240KM z 320d ciągle jest za mało to polecam 335i. 30d/35d to dobre rozwiązanie do szybko pokonywanych niemieckich autostrad z prędkościami pod 200 i więcej. Ten silnik pasuje dużo lepiej do serii 5.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy do Ciebie nie dociera że 320d po chipie nie da rady 330d po chipie ?

Jesli ktoś kupi alpine biturbo to da rade. Ale wątek jest o tym, czy warto zamienić 320d na 330d. Odpowiedz jest wiec taka, że jeśli komuś brak dynamiki to wystarczy zrobić chipa by mieć dynamikę na poziomie 330d. Jest to dużo tańsze niż kupno 330d. A jeśli komuś 220-240KM z 320d ciągle jest za mało to polecam 335i. 30d/35d to dobre rozwiązanie do szybko pokonywanych niemieckich autostrad z prędkościami pod 200 i więcej. Ten silnik pasuje dużo lepiej do serii 5.

zgadza się wątek jest 320d v 330d a Ty wstawiasz jak nie jedynki to alpiny,

 

jak zrobisz chipa w 320d to będziesz miał dynamikę na poziomie 330d,

jak zrobisz chipa w 330d to będziesz miał dynamikę na poziomie 335i

jak zrobisz chipa w 335i to będziesz miał dynamikę na poziomie M3

 

oczywiście ''plus-minus''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus minus się to zgadza. Pozostaje kwestia masy. Już 2,0d to imho za dużo dla trójki (jak i dla jedynki). Dołożenie ponad 100kg pod maskę to nic fajnego. Osiągi na prostej to nie wszystko, przynajmniej niektórzy kupują bmw ze względu na prowadzenie a to się pogarsza wraz ze wzrostem masy. O tym też warto pamiętać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale 330d ma podobną masę do 335i :D

 

:handshake:

No właśnie. Masa jak w 335i a osiągi tego nie rekompensują i jeśli już poświęcić masę to przynajmniej dla dobrej klasy osiągów (czyli 335i plus chip), a nie ich namiastki . Rozwiązanie tego problemu jest dopiero w F30. 325d 2,0 ma osiągi jak e90 330d a masa jest jeszcze pod kontrolą. Ewentualnie e90 że znaczkiem alpina i 2,0 biturbo. Swego czasu jeździłem X6M 381KM M50d. Co z tego że ma niezłe osiągi skoro masa zabija całą radość z jazdy.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem czy ty czytałeś wogóle początk postu i rozumiesz o co chodzi tutaj? :mad2:

 

Autor ma 320d z 07 roku (nie E46 M3, nie E90 M3, Nie F30 M3, Nie E60 M5, Nie F10 M5 nie poloneza itd)

orinetuje się czy dużo by musiał dolołyć okupując teraz e91 która jest tańsza od e90 ale z droższym silnikiem 3.0d

 

Nie gadaj tu głupot że 320d ma lepsze prowadzenie od 330d bo jest lżejsza o 100kg, taka 320 którą ma autor ma zwykłe zawieszenie i jeździ na 16 felgach wiec gdzie tu dobre prowadenie, każda 330d ma wogóle inne zawiesznie i koła według tej 320d idzie jak po szynach!!!!!!!

 

Nie pisał o tym że dołoży 50tyś.do swojej i kupi 330d ale F30 - ciężko ci to pojąc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto ci tych bzdur nagadal o zawieszeniu, ale prawda jest taka, że nie licząc oczywistego dostosowania do wyższej masy 3,0 zawieszenie konstrukcyjnie jest takie samo. Różnice w bmw owszem są bardzo duże jeśli chodzi o zawieszenie i prowadzenie, ale to zależy od wyboru klienta na etapie zamawiania auta (zawieszenie M, servotronic, aktywny układ kierowniczy, etc) a nie jest powiązane z konkretnym silnikiem. Nie licząc rzecz jasna M3.

Masa zawsze negatywnie wpływa na prowadzenie auta. W przypadku bmw cięższy silnik to szczególnie niekorzystny układ, bo zwiększa masę głównie z przodu i pogarsza rozkład masy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto ci tych bzdur nagadal o zawieszeniu, ale prawda jest taka, że nie licząc oczywistego dostosowania do wyższej masy 3,0 zawieszenie konstrukcyjnie jest takie samo. Różnice w bmw owszem są bardzo duże jeśli chodzi o zawieszenie i prowadzenie, ale to zależy od wyboru klienta na etapie zamawiania auta (zawieszenie M, servotronic, aktywny układ kierowniczy, etc) a nie jest powiązane z konkretnym silnikiem. Nie licząc rzecz jasna M3.

Masa zawsze negatywnie wpływa na prowadzenie auta. W przypadku bmw cięższy silnik to szczególnie niekorzystny układ, bo zwiększa masę głównie z przodu i pogarsza rozkład masy.

to 335i które polecałeś musi źle się prowadzić, a przynajmniej gorzej niż 320d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto ci tych bzdur nagadal o zawieszeniu, ale prawda jest taka, że nie licząc oczywistego dostosowania do wyższej masy 3,0 zawieszenie konstrukcyjnie jest takie samo. Różnice w bmw owszem są bardzo duże jeśli chodzi o zawieszenie i prowadzenie, ale to zależy od wyboru klienta na etapie zamawiania auta (zawieszenie M, servotronic, aktywny układ kierowniczy, etc) a nie jest powiązane z konkretnym silnikiem. Nie licząc rzecz jasna M3.

Masa zawsze negatywnie wpływa na prowadzenie auta. W przypadku bmw cięższy silnik to szczególnie niekorzystny układ, bo zwiększa masę głównie z przodu i pogarsza rozkład masy.

to 335i które polecałeś musi źle się prowadzić, a przynajmniej gorzej niż 320d

Owszem, ale można sporo nadrobić kołami, zawieszeniem etc. Oczywiście to samo można zrobić z 320d, analogicznie jak z chipowaniem. Tak wiec zawsze auto identycznie skonfigurowane, ale z niższa masą będzie prowadzić się lepiej.

Ale 335i przynajmniej rekompensuje te różnice ogromną mocą, nawet powyżej 400KM za stosunkowo niewielkie pieniądze. Masz wiec potencjalnie gorsze prowadzenie (zależnie od konfiguracji), ale za to ogromny skok osiągów. Takie coś może mieć sens, bo 300KM to można mieć i z 2,0d biturbo.

Gdyby w e90 były dostępne silniki 2,0 turbo, to przede wszystkim je bym polecał. Niestety dopiero 335i ma turbo. Gdyby w e87 lub F20 montowali silnik 2,0 245KM to taki miałbym pod maską.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie też M3, i M5 gorzej się prowadzą od 320d bo są cieższe :liar:

Niewiele zrozumiałeś z tego co napisałem powyżej. Od 320d lepiej się prowadzą niektóre auta przednionapędowe. Obawiam się jednak, że tego już kompletnie nie ogarniesz.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według twojego rozumowania najlepiej prowadzi się gokard bo jest najlżejszy.

ale nie o to tu chodzi panie najmądrzejszy...

No już zaczynasz powoli kumać bazę i to nie moje rozumowanie tylko obiektywny fakt. Każdy konstruktor sportowego auta stara się maksymalnie obniżyć jego masę i w miarę możliwości obniżyć środek ciężkości oraz przesunąć go lekko na tył dla aut RWD. A tutaj też i o to chodzi, bo 120kg pod maska to gorsze właściwości jezdne. Może to nie jest różnica dramatyczna, ale jest.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.