Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Obecnie na dworze -10, miałem możliwość wstawienia auta na 5 godziny do cieplego garażu 15stopni. Zrobilem to aby auto trochę rozmarzło, wim ze sol wtedy działa jak szalona ale mimo wszystko zrobiłem to. Jakie było moje zdziwienie gdy auto nie chciało odpalić. Zrobiłem 3 proby i nic. Po 10min. ostatnia proba i zapalil.

Podjechałem do znajomego i sprawdziliśmy na szybko bledy inpa i disem, zero bledow. Niby wszystko ok, parametry live data też.

 

Nie mam pojęcia co było powodem ale stawiam na pompę podprogową. Czy nie sprawna powinna wygenerować błąd ?

Rozebralem osłone i moja pompa jest z 2004roku firmy automotive. Czy można inpa sprawdzić ciśnienie jakie generuje ta pompa ?

 

Może auto doznało szoku w tym cieplym garażu i gdzies elektryka nie połączyła. Nie mam pojęcia ale do tej pory przez 3 lata ani razu nie zawiodła.

Jeśli trzeba kupie ta pompkę ale może można ją sprawdzić dokładnie inpa/disem.

Bez sensu byłoby wymieniać sprawny element ale faktem jest ze coś spowodowało ze auto nie chciało odpalić. Tylko co...

Opublikowano
Ile miałeś paliwa w baku? Im mniej paliwa tym trudniej odpalić z psującą się pompą. Poobserwuj jeszcze auto na kilka dni, zobacz czy będziesz miał problem z odpaleniem przy 1/4 baku i mniej. Uszkodzona w ten sposób pompa nie pokazuje żadnego błędu, sprawdziłem na sobie.
Opublikowano

oo widzisz to jest już jakiś trop

- jeszcze dodam ze przed wstawieniem do garażu auto przejechało około 25km, silnik był dobrze zagrzany ale pompka znajdująca się pod autem miała temp otoczenia, podobnie jak ta w baku paliwa, takie moje dumanie ze róznica temperatur mogła być sprawką tego ze auto nie odpaliło a powodem pompka p.p

 

- miałem około 15litrów paliwa, dodam ze zimą staram się tankować jak mam 20-25litrow -> pod korek, lepiej więcej paliwa jak mniej, gdy auto zimuje pod chmurką

jak nigdy dzisiaj dobiłem do 15litrów(miałem zaplanowane tankowanie), wyskoczyła sytuacja jaką opisałem, po tym jak byłem na kompie pojechałem i zalałem do pełna - 51litrów weszło (4.62zł za litr, drogo u nas na Lubelszczyźnie, ponoć jest nawet poniżej 4zł ON)

 

- czyli teoretycznie błąd powinien się pojawić ale gdy jest mało paliwa to potrafi bledu nie wywalić mimo ze nie zadziała omawiana pompka podprogowa

przyznam szczerze wole aby to była pompka i wymienić ją, niż nie wiedzieć co i bać się ze autko może mi nie odpalić poza domem heh,

 

- Czy kończąca się pompka może generować jakies buczenie na postoju ? Niby spadku mocy nie zauważyłem, ciężko powiedzieć, ale jak jechałem na stacje to na światłach miałem wrażenie buczenia, może przewrażliwienie, sam nie wiem

- Czy ktoś z Was ma jakiś polecony sklep gdzie można kupić pompkę podprogową ?

Ponoć Boscha pasuje 600zł(cena ze sklepów internetowych, nie wiem czy to dużo/mało). Chyba ze można kupic taniej automotive.

Co lepiej ? Boscha czy automotive.

Za wszystkie wskazówki i porady dziękuje.

Opublikowano
Po pierwsze nie kupuj na razie pompy, tylko obserwuj. Szkoda kasy, jeżeli to nie to. Z pompką jest tak, że jak nie odpali raz, drugi, to zazwyczaj postoi auto i odpali, więc tragedii nie będzie. U mnie błąd pokazywało 4B90 - brak ciśnienia na listwie. Od pierwszego unieruchomienia, do kolejnego minęło kilka miesięcy. Pompa najpierw zaczynała głośno pracować, później buczeć. Buczenie było słyszalne podczas postoju na światłach. Za każdym razem auto odpalało po kilkunastu minutach. Łącznie problemów ze startem było może 3-4, później miałem już prawie pewność, podjąłem decyzję o wymianie pompki. Teraz cisza, problem nie powrócił :) Kup Bosch lub Pierburg. Ja kupiłem tą drugą. W uszkodzonej buczenie (wycie) powinieneś słyszeć po przekręceniu zapłonu, przez kilkadziesiąt sekund. Później cisza. Po odpaleniu znowu buczało. Teraz po przekręceniu zapłonu ledwo ją słychać, w trakcie jazdy nic nie ma być prawa słyszeć.
Opublikowano

To mam teraz dylemat

Szkoda ze Inpa czy disem nie sprawdze samej pompki, to by wiele wyjasnilo

Krecilem 3 razy i po 10min 4raz gdy odpalil jak zawsze, bledu nie wywalilo

Przed zatankowaniem mialem jakby bulgotanie slyszalne pod drzwiami kierowcy. W baku 15litrow. Po zatankowaniu cisza. Slychac ze pompka odpala sie, kilka sekund i cisza. Jej dzwiek jest raczej normalny.

jaka jest uczciwa cena za boscha czy pierburga ?

Przy jakich przebiegach wymienialiscie swoje pompki?

Czy pompka ma wplyw na osiagi ? Czy albo dziala na 100% albo calkowicie pada ?

Opublikowano
Za Pierburga zapłaciłem 430 zł, choć widziałem ceny sięgające 600 zł. Ja miałem na blacie 173 tys. km. To może mieć wpływ na osiągi. Powiem więcej, czasem czułem bardzo krótko dziurę przy przyśpieszaniu, po wymianie pompy już tego nie mam.
Opublikowano
Nie patrz na przebieg. Kolega przy 173, ja przy ponad 230, kolega szymon-o ostatnio przy >300, więc nie ma reguły. Jak nie buczy i pracuje to nie ma sensu wymieniać. Zainteresuj się tym wątkiem: viewtopic.php?f=69&t=247536 i obserwuj swoje auto. Być może winna jest u Ciebie pompka w baku (problem występujący przy około 15l w baku), skoro masz objawy zależne od stanu paliwa w baku. A może filtr paliwa? W każdym razie, daj sobie czas na diagnozę, bo szkoda pieniędzy.
Opublikowano

Przeczytałem temat który podałeś @be..mw - dzięki !

W takim razie na razie wstrzymam się, mam nadzieje ze dobrze robię i auto nie stanie mi w polu :roll:

Będę obserwował prace pompki paliwa itp. zobaczę co z tego wyjdzie. Mogłem nie tankować do pełna tylko sprawdzić jak miałem 15litrów (przynajmniej na zegarach tyle pokazywało) no ale...

Filtr paliwa wymieniałem 20tys km temu, leje dobre paliwo (przynajmniej tak mi się wydaje ;) ) mysle ze filtr jeszcze powinien dawać radę. Sam już nie wiem.

@dkzg miałem czasami lekkie szarpniecie przy przyspieszaniu na 2biegu ale b. rzadko i stawiałem na pracę tłoczka w egr, może się przywieszał albo coś, w kwestii osiągów chyba będę musiałem sprawdzić elastyczność 80-120, innej opcji nie widzę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.