Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem z swoim BMW 320d 163KM ( po chip tuningu na 193KM). Założyłem nowy temat ponieważ nie znalazłem nic co mogło by mi pomóc w moim problemie i rozjaśnić mi co i jak.

A więc tak na rozgrzanym silniku moje bmw zaczyna nierówno pracować ( buja silnikiem delitatnie)

Miałem podobny przypadek ok. 2 mies temu, okazało sie że niby jeden wtrysk leje ma ok. +3.5 na korekcji, tak więc zostawiłem auto i kazałem to zrobić, miały zostać one wyciągnięte i sprawdzone na stole. Następnego dnia zadzwonił mechanik z wiadomością że wszystkie wtryski nalezało by zrobić bo już sie kończą, tak więc zleciłem mu aby zrobili wszystkie ( na oryginalnych częściach Bosch). Odebrałem samochód i od razu odczułem spadek mocy (mechanik powiedział że w zależkości od tego jaki samochód po zrobieniu wtrysków może być słabszy albo mocniejszy , jakoś w to bardzo nie wierzyłem ale ok) Pojeździłem ok. miesiąca znowu poczułem że dzieje sie to samo co wcześniej więc zaprowadziłem auto bo wtryski były na gwarancji. Zrobili powiedzieli mi że lałem złej jakości paliwo i zapiekło wtryski ( też mi sie w to wierzyć nie chciało bo tankuje tylko na Orlenie, i czasem na innych stacjach typu Shell, BP) Poczułem od razu że samochód lepiej jedzie odzyskał dawną moc. Byłem zadowolony aż do dziś ponieważ znowu zaczęło dziać sie to samo.

Podłaczyłem z kumplem INPE żeby sprawdzić korekcje i co tam sie dzieje.

Na poszczególnych cylindrach wyszły następujące wartości.Na rozgrzanym silniku pod obciążeniem ok 2tys obrotów.

1cyl. -0,83

2cyl. -0,94

3cyl. +2,34

4cyl. -.0,53

Na wolnych obrotach są to wartości na biegu jałowym:

1. -0,49

2. -1,74

3, +1.46

4. +0,81

Moje pytanie jest takie czy te wartości są właściwe ?? Czy dobrze wykonałem pomiar( jeżeli nie prosze o podpowiedź jak to zrobić. Przypomnę że wtryski były robione ok 2 mies temu nie powinny mieć raczej takich wartości. Za pierwszym razem zdaje mi sie że wymienił mi jeden wtrysk reszte wyczyścił i zmniejszył dawki.Często przypycha mi DPF juz sie prawie kończy. Prosze o pomoc w tym temacie. Bo nie wiem czy mam jechac do niego po raz 3 i sie kłócić zeby zrobił to tak jak należy. Dodam że mam chyba problem z termostatem bo moja temperatura wynosi 56stopni a w trasie jeszcze spada ale to nie ma nic wspólnego z tym tematem ale też prosze o podpowiedź co to może być.

Edytowane przez tiger19925
Opublikowano
Podłaczyłem z kumplem INPE żeby sprawdzić korekcje i co tam sie dzieje.

Na poszczególnych cylindrach wyszły następujące wartości.Na rozgrzanym silniku pod obciążeniem ok 2tys obrotów.

1cyl. -0,83

2cyl. -0,94

3cyl. +2,34

4cyl. -.0,53

Na wolnych obrotach są to wartości na biegu jałowym:

1. -0,49

2. -1,74

3, +1.46

4. +0,81

Moje pytanie jest takie czy te wartości są właściwe ?? Czy dobrze wykonałem pomiar( jeżeli nie prosze o podpowiedź jak to zrobić. Przypomnę że wtryski były robione ok 2 mies temu nie powinny mieć raczej takich wartości. Za pierwszym razem zdaje mi sie że wymienił mi jeden wtrysk reszte wyczyścił i zmniejszył dawki.Często przypycha mi DPF juz sie prawie kończy. Prosze o pomoc w tym temacie. Bo nie wiem czy mam jechac do niego po raz 3 i sie kłócić zeby zrobił to tak jak należy. Dodam że mam chyba problem z termostatem bo moja temperatura wynosi 56stopni a w trasie jeszcze spada ale to nie ma nic wspólnego z tym tematem ale też prosze o podpowiedź co to może być.

 

to ma być rozgrzany silnik??ma być ok 90stopni... nic dziwnego ze DPF się kończy bo nie ma jak go wypalić przy takiej temperaturze...

Opublikowano
Właśnie teraz zobaczyłem że mam taką temperaturę bo nie miałem wcześniej programu, ani nie wiedziałem o ukrytym menu. Zrobiłem trase do kolegi ok 20paru km. Podłączyliśmy kompa było ok 50stopni, później pokręciłem sie chwile po mieście max miałem 56stopni pojechałem w trase temperatura zaczęła spadać. To będzie wina termostatu?
Opublikowano

OK , jutro zamówię części i wymienię . Rozgrzeję auto do 90stopni i zobaczę co sie dzieje. Ale wydaje mi sie że korekcja 2.34 to i tak trochę sporawo wychodzi bo dwa wtryski jak zwiększam obroty spadają proktycznie do 0.00.

Często mam jeszcze błędy od jakiejś szyny paliwowej. Miałem raz przypadek że pojechałem do sklepu zgasiłe auto później zapaliłem i tak jakby wgl turbo nie chodziło, przejechałem z 500m i zaczęło ciągnąć( silnik nie był zimny bo jeździłem wcześniej po mieście i zgasiłem go dosłownie na minute więc to raczej nie blokada) co to może być czy ma to związek z tym?

Opublikowano

Wymieniłem oba termostaty temperaturka stoi elegancko 90 stopni :D Zaraz sprawdzę i zamieszczę ciśnienie rail.

Tylko z tego co zauważyłem moje auto ma problemy z wypaleniem DPF,ciągle na komputerze wyskakuje błąd 48 0A. Zobaczyłem że w ciągu 8km próbował go wypalic 2 razy. W czasie jazdy czułem spadek mocy jakby turbo nie ciągnęło i potem powrót mocy. Takie odczucie miałem ok 4 razy na odcinku ok 13Km. Czy to już znak końca mojego DPF :( ? Dodam że mam przejechane już 243000 Km

Opublikowano

Parametry Rail są takie, nie wiem czy o to dokładnie chodziło:

desired charge-air pressure- 978.89 Current charge air pressure -1039.89

-II- railpressure 293.28 current railpressure 290.07

-II- air-mass 401.09 current air-mass 467.79

 

Oraz wtryski na wolnych obrotach:

1.-0,26

2.-1,09

3.0,85.

4.0,53

troche już to lepiej wygląda po zrobieniu termostatów. A czy DPF zapchany może mieć też wpływ na te parametry?

Opublikowano
Zobacz tutaj na moje zdjęcia z INPY http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=260870&start=45, chodzi o czujnik ciśnienia paliwa. Teraz nie wiem czy zabrać się najpierw za czujnik i go wymienić czy skupić się od razu na wtryskach, żeby nie wydawać niepotrzebnie pieniądze. Zauważ jaka jest różnica na biegu jałowym z podłączonym czujnikiem i z odłączonym. Panowie jakieś rady? ;)
Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie, ile powinno wynosić ciśnienie( max) na DPF. Nie wiem czy dobrze napisałem czy jest to ciśnienie czy coś innego. Chodzi mi o drożność.Podpinałem u kolegi Autocom i tam jest funkcja żeby cos takiego zobaczyć. Z tego co mi mechanik raz mówił że jak jest do 200miibar czy czegoś na większych obrotach to jest jeszcze w miare a jak powyzej to już ciężko z dpf. Ktoś coś wie na ten temat co to dokładnie jest i ile tam powinno być?

Prosze o wyrozumiałość bo nie mam pojęcia zielonego o co w tym chodzi i w czym to sie mierzy.

Opublikowano
powinno wynosić do 10milibar ale wiadomo nie są nowe silniki więc 20-25 jak masz to powinno być ok. Jesli byś miał przytkany filtr to masz odrazu zapisany błąd w edc.
Opublikowano
Właśnie u mnie ładuje teraz praktycznie co chwile błąd 480A z tego co pamiętam :/ i pokazuje że np. na odcinku 8Km próbował go wypalić 2razy. Muszę sie już chyba przygotować na cięcie:( I co właśnie sądzicie o usunięciu DPF?
Opublikowano

Ja bym go nie usuwał jak jest to niech będzie, sam mam w swoim e90.

 

Jak chcesz to za 200zł Ci go zregeneruje (fapa) zabieg trwa 2 dni.

Opublikowano
Właśnie u mnie ładuje teraz praktycznie co chwile błąd 480A z tego co pamiętam :/ i pokazuje że np. na odcinku 8Km próbował go wypalić 2razy. Muszę sie już chyba przygotować na cięcie:( I co właśnie sądzicie o usunięciu DPF?

Sprawdź czy klapa gasząca działa poprawnie (wystarczy zdjąć rurę co idzie do egr). Przejedź się i daj mu się wypalić. Jak nie to wymuś wypalenie (pisałeś że kolega ma autocom, tam jest taka opcja) lub dis czy isid.

Twój największy problem był z termostatami -już go rozwiązałeś. Teraz wystarczy doprowadzić wszystko do końca i będzie cacy.

Opublikowano
Klapa działa poprawnie. Ponadto miałem czyszczony cały egr bo było dużo nagaru. Za tydzień w środę lece na Warszawę ode mnie jakieś 200km. moze go wypali jak nie to popatrzę jak w Autocom wymusić wypalenie. Tylko boję sie tego zrobić żeby czegoś nie uszkodzić :/
Opublikowano
Klapa działa poprawnie. Miałem czyszczony nawet cały EGR bo było trochę nagaru. Za tydzień w środe prawdopodobnie jadę na Warszawę (ok. 200Km ode mnie ) to może sie wypali, a jak nie to poczytam i możę zrobie wypalanie tym Autocom, tylko boję sie troche tego zrobić żeby czegoś nie uszkodzić :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.