Skocz do zawartości

BMW x6 xDrive35d: Problemy z przyspieszenie na nizszych obr.


radziu_1974

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pewien problem, a poniewaz 3 rozne warszytaty podaly baaaardzo rozne przyczyny i koszty naprawy, to postanowilem poprosic o pomoc tych, ktorzy moze spotkali sie z tym problemem…

Sygerowano, wymiane turbin, remon silnika, zmiane oprogramowania itp

 

Kilka miesiecy temu pojawil mi sie blad filtra DPF, ale wydalo mi sie to normalne, poniewaz mam juz ponad 200 tys przebiegu. Wraz z bledem DPF spadla mi moc… Raz byla - raz jej nie bylo… Zauwazylem, ze nie mialem mocy na pierwszej turbinie, czyli do okolo 3000 obrotow, ale kiedy juz je osiagnalem, to dalej druga turbina ciagnela juz normalnie. Dziwne bylo to, ze nigdy nie moglem przewidziec kiedy moc jest, a kiedy jej nie bedzie. Po 2 miesiacach usunalem filtr DPF i mechanik przeprogramowal komputer w samochodzie (firma V - Tech, czy cos takiego)…

 

Bledy zniknely i niby wszystko OK, gdyby nie to, ze problem z moca pozostal. Raz jest, a raz jej nie ma. Ten problem jest tylko w zakresie do 3000 obrotow, bo kiedy zalacza sie druga turbina, to wszystko ok. Najgorsze jest to, ze czasami ruszam ze skrzyzowania, albo na nie wjezdzam - ja mu gaz, a on sie muuuuuli. Musze kilka razy popuscic i nacisnac pedal gazu i z regulu po 2-3-4 razach zaskakuje i wtedy ciagnie…

Dzis wymienilem zaworek sterowania turbina, tyle ze nie wiem czy wlasciwy - ten bardziej w tyle (głębiej)- bo tak doradzil kolega, ktory mial podobny problem, ale nic to nie dalo. Albo wymienilem nie wlasciwy zaworek, albo nie on jest przyczyna…

Bardzo prosze o pomoc, rady, sugestie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny problem miałem chwilę po zakupie w moim E70 z tym samym silnikiem. Auto przed zakupem trochę czasu było nie używane. Pojawiał się kilka razy brak mocy w trasie - tak jakby ładowała tylko duża turbina. Żadnych błędów, kontrolek. Przyczyna była prozaiczna, zapiekła się/zastała prowadniczka/cięgło (mam nadzieję, że dobrze nazywam ten element) jeden z turbin. Wystarczyło ją poruszyć i przesmarować. Dostęp z dołu auta po zdjęciu osłony silnika. Polecam też po sprawdzeniu tego elementu kilka przejazdów autem w trybie manualnym w pełnym zakresie obrotów. Od tego czasu auto jeździ bez zastrzeżeń.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.