Skocz do zawartości

Dymienie zimnego silnika na niebiesko... e46 330D


qbart_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Temat z forum bmw-uk http://bmwuk.pl/viewtopic.php?p=11207#11207

Z braku odpowiedzi podpinam się tutaj i może uda się wyciągnąć więcej wniosków.

 

Opis problemu z bmw-uk:

Kupiłem autko i jeśli gdzieś jadę to wieczorem. Ostatnio odpaliłem w sobotę, było jeszcze widno i zobaczyłem, że dymi na szaro... Postanowiłem się przejechać i zobaczyć czy na ciepłym też kopci i zacząłem kombinować, po czym wysnułem wnioski:

-Odpala raczej bez kręcenia, czyli powiedzmy normalnie(mój pierwszy diesel, nie jestem w stanie nic powiedzieć sam na 100%).

-Zaczyna kopcić zaraz po odpaleniu na niebiesko i tak sobie dymi chyba aż się zagrzeje, wtedy na wolnych obrotach jak i przy gazowaniu nic się nie dzieje specialnego.

-W lusterku nocą widać po starcie ze swiateł, że zadyma ładna. Sprawdze jeszcze w ciągu dnia jak to wygląda i dopiszę.

-Ostatnia rzecz to mokra gumowa rura dochodząca do turbiny... to chyba zły znak. Zaraz za turbo jest rura która chyba doprowadza powietrze i jest delikatnie mokra czyli olej, a to nie wróży chyba dobrze.

Moje autko to e46, 330d, 2004 rok z automatyczna skrzynią biegów.

 

 

Przed wymianą sterownika świec żarowych(spalony), świec, oleju, odmy, filtrów i koła pasowego:

 

https://www.youtube.com/watch?v=GQYthiRVMPI

 

 

Jutro nagram jak to wygląda po wymianie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia: świece żarowe, przekaźnik świec, może uszczelniacze zaworów lub turbo puszcza oliwę?

 

Niech zgadnę auto po programie? Sprawdź wtryski.

 

Niebieski dym to nie znaczy że auto bierze olej w dieslu. Jak lały mi wtryski kopcił na niebiesko :)

 

Jakie przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Świece, sterownik, oleje, filtry, odma wymienione i jutro nagram film jak to wygląda ale wydaje mi się, że nie ma zmian :).

Auto mogło dostać program bo nie odnaleziono w nim katalizatora, osobiście nic takiego nie robiłem...

Przebieg 206000km anglik więc potwierdzone, do wglądu wszystkie przeglądy itd.

 

Ja też obstawiam uszczelniacze ale mechanicy zaprzeczają co jeden to inna opinia ale nikt rozebrania nie chce się podjąć. Turbo niby sprawdzał i nic nie powiedział za to kazał zmienić koło pasowe bo się zaczęło "rozchodzić"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznij od odmy ? bo to tani prosty zabieg i go trzeba i tak okresowo robić.

Jak odma zapchana to lubi na zimnym zakopcić , ale to nie znaczy że tylko to .

Ps.

Teraz dopiero widzę że odmę wymieniłeś

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam wtryski na 85%. a auto miałeś coś grzebane, chip na pewno jest (czarny dym to od chipa, wydech zmieniony na sport-więc jakiś fanatyk nim jeździł) sprawdź wtryski wymień wadliwe, jak czarny dym zostanie to wgraj oryginalne oprogramowanie na 204ps :)

 

 

ten Pan się reklamuje na forum, ze instaluje inpe, disa: Anonymous

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Kopcenia na czarno jako tako nie ma w dużej ilości, problem to niebieski dym który widać na filmach. Czarne spaliny mogą pojawić się po odpaleniu w czasie dodania gwałtownie gazu, a przy tym pojawia się więcej niebieskiego dymu i jest on cały czas do osiągnięcia temp około 90 stopni i jak temp spadnie np do 70 to kopcenie pojawia się na nowo. Jak wciskam gaz przy temp 90 to jedynie czarny bączek może leci i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, po wycięciu kata w swojej byłej E46 330d miałem podobnie dopóki nie osiągnął temp. to kopcił na niebiesko, jak chcesz to z Zawiercia masz niedaleko do Żor to mogę Ci auto podłączyć i zrobić diagnostykę :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jeśli będziesz miał czas i mógłbyś pomóc to może uda nam się zorganizować spotkanie w przyszłym tygodniu. Chłopaki podłączali już 3 razy i nikt nie podał mi logów/korekt z wtryskiwaczy, komp teraz nie pokazuje błędów(tak mi powiedzieli). Planowałem jutro podjechać do serwisu "Góra" z Częstochowy(http://www.gora.bosch-service.pl/) bo podobno dobre diagnozy stawia i ma doświadczenie.

 

BTW nie napisałeś przyczyny/rozwiązania problemu z kopceniem Twojego samochodu : D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jeśli będziesz miał czas i mógłbyś pomóc to może uda nam się zorganizować spotkanie w przyszłym tygodniu. Chłopaki podłączali już 3 razy i nikt nie podał mi logów/korekt z wtryskiwaczy, komp teraz nie pokazuje błędów(tak mi powiedzieli). Planowałem jutro podjechać do serwisu "Góra" z Częstochowy(http://www.gora.bosch-service.pl/) bo podobno dobre diagnozy stawia i ma doświadczenie.

 

BTW nie napisałeś przyczyny/rozwiązania problemu z kopceniem Twojego samochodu : D.

Tak jak pisałem Ci wcześniej, niebieski dymek i gryzący zapach spalin to wynik usunięcia katalizatora i dopiero po rozgrzaniu auta znika i pozostanie.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam katalizatora głównego i nic nie kopci na niebiesko po odpaleniu. Spaliny jakoś znacząco bardziej nie gryzą po usunięciu. Przynajmniej u mnie w m57

Ja mam M57N i również spaliny są całkowicie normalne. Jedynie zapach jest bardziej gryzący. Wycięcie kata nie ma wpływu na kolor spalin.

Wyciąłem katy jedynie żeby odprężyć układ wydechowy i oszczędzić turbo oraz kolektor wydechowy, bo ciągle są fabryczne i w świetnej kondycji.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na próbę zaślep EGR .

Inna sprawa to chyba Ci posprawdzali układ podciśnienia i szczelność dolotu , ni i niech Ci ktoś zrobi test przelewowy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innej możliwości w tym momencie nie mam bo czas mnie goni, kupie LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG 2666 i zobaczymy co się stanie.

 

Na chwile obecną dziękuje za pomoc, jeśli cokolwiek się zmieni będę dopisywał.

 

Pozdrawiam

 

Edit:

Tak jak wcześniej odma, filtry, olej, odma, świece żarowe, sterownik świec zmienione poprawa może delikatna jak patrze teraz na filmiki. Tak jak pisałem tak zrobiłem i wlałem 0,5l moly liqui 2666 na niecałą połowę zbiornika i prawie całość przepaliłem dużo przyspieszając. Następnie zatankowałem zbiornik vervy na orlenie, następny w Niemczech ale tam nie było wyboru jakości paliwa i tak zrobiłem do UK 1600km. Oto efekt, szału nie ma bo coś zakopci ale jest jak dla mnie duuuuużo lepiej. Dla zainteresowanych filmy do porównania na pierwszej stronie tematu. Kupie jeszcze raz jakiś uzdatniacz, prawdopodobnie "Forte Advanced Formula Diesel Treatment" bo ma dobre opinie w sieci i wleje na połowę zbiornika może będzie jeszcze lepiej. Tak na marginesie nie wiem co wpłynęło na poprawę, może po wymianie odmy olej zalegający gdzieś w rurach musiał/musi się wypalić do końca albo trasa ponad 3000 km + płyn do czyszczenia wtrysków i lepsze paliwo dało radę... Tak czy inaczej będę obserwował dalej i zdawał relacje.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.