Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witka,

 

Po przebytym przeglądzie, mam taki problemik:

 

Siła hamowania tylnej osi jest nierówna. Zarówno na ręcznym jaki na nożnym.

 

Samochód to e30 X.87rok, bębny z tyłu.

 

Leww koło dwa razy słabiej niż prawe.

 

Rok temu na przeglądzie chyba było ok, albo diagnosta olał sprawę. W zimę samochód stał w garażu nie jeżdżony.

 

Co zrobić?

Czy to regulacja tylko na bębnie?

 

Dzięi za odp.

Opublikowano

Wygląda to na wadę wywołaną długą przerwą w jeździe.

Hamulce się "zastały" od bezruchu.

 

Zalecane zdjęcie bębnów, staranne oczyszczenie wszystkich elementów z korozji i pyłu (ze startych okładzin), plus posmarowanie spec-smarowidłem do hamulców części ruchomych, tłoczków, dźwigienek, itp. Tylko ostrożnie, z wyczuciem, bez nadmiarów, żeby smar nie dostał się na okładziny :!:

 

Możliwe, że któryś z cylinderków hamulcowych zaczął tracić szczelność. Ale wtedy raczej hamulec zasadniczy działałby nierówno, a ręczny prawidłowo.

 

BTW, nie masz możliwości ręcznej regulacji tylnych hamulców. Luz między szczękami a bębnami jest korygowany samoczynnie (notabene, właśnie mechanizm regulujący ten luz w lewym kole może być sprawcą twoich kłopotów). Możesz tylko regulować długości linek hamulca ręcznego, ale u Ciebie to nie pomoże.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Mamy te same książki "Sam naprawiam" :?:

 

(...) "Ustawić podstawowy luz hamulca tylnego wielokrotnie wciskając pedał hamulca. Do czasu osiągnięcia luzu podstawowego słychać w hamulcu trzaski" (...)

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Sorki pobieżnie przeczytałem :)

 

 

Wczoraj się zabrałem za rozbiórkę. Bez podgrzania śruba od bębna nie puściłaby.

 

 

Więc wydaje mi się że puszcza tłoczek bo jest zaolejony gęstą mazią, niby pod gumkami nie jest mokro ale humka jest błyszcząca, jakby nasmarowana, ale bez oznak wycieku - raczej poci się .... No nie wiem nigdy wcześniej nie rozbierałem bębna.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img465.imageshack.us/img465/9394/tylnyhamuleccylinderek7gi.jpg

Opublikowano
Kupiłem cylinderek dzisiaj nowy za 20żł :norty: i będę się męczył z tematem, chyba zrobię fotorelację , bo widzę że tematyka bębnów na forum jest raczej mało znana:) :cool2:
Opublikowano

ja poprosze fotorelacje z wymiany tloczka :-) z tego co widze identyczne tylne hamulce sa w e-36 (oczywiscie w tych ktore ztylu maja tylko bebny)

pozdr

Opublikowano

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

 

Ten tekst jest mój ulubiony:

Naparzamy młotkiem w bęben bez opamiętania, odreagowujemy w ten sposób stres po całym dniu w pracy, lud żonę , która jak zobaczyła że idziesz do garażu zaczęła ględzić.

 

BTW:

Wymiana bębna:

1.Włoż nowy bęben i skręć wsjo.

Żeby było idealnie, to nowe bębny powinny występować zawsze parami i w towarzystwie brand-new szczęk. Dla wielu właścicieli samochodów, to nie są rzeczy oczywiste :duh:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.