Skocz do zawartości

F10, 528i, N53 - problem gdy jest zimny silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Nabyłem 3 miesiące temu wymarzony samochód. BMW 528i F10, 258KM, 3l. N53, przebieg 160k.

Problemu nie było żadnego gdy temp. w ciągu dnia i nocy były powyżej ok 12-15 stopni. Jednak gdy temperatura spadła zaczęły się problemy. A mianowicie: silnik gdy jest zimny po odpaleniu strasznie nierówno chodzi, cała buda się trzęsie, jakby nie palił przynajmniej na jedną świecę (świece zmieniłem i nic nie pomogło). Wyskakuje komunikat NAPED, Jedź wolno, silnik pracuje z ograniczoną mocą, jakoś tak, Komputer diagnostyczny wskazuje zbyt dużą dawkę powietrza na kolektorze dolotowym. Silnik tak jakby się dławił powietrzem, jednak jak się nagrzeje, po kilku minutach jest już ok. Dzieje się to tylko gdy przynajmniej 3-4 godzin postoi i ostygnie. A i jeszcze jak się nagrzeje, przy małych prędkościach przy dodawaniu gazu dziwnie, ale nie zawsze gwiżdże. Generalnie nie zauważyłem reguły.

Proszę o pomoc, jakieś pomysły co może być przyczyną?

Opublikowano

Ja miałem podobne objawy, właśnie na zimnym silniku, a na ciepłym było ok.

Z tym, że komputer pokazywał wypadające zapłony na dwóch cylindrach.

Zmieniłem świece, potem podmieniłem cewki, ale wszystko pozostało po staremu. Następnie zmieniłem dwa wtryski na nowe, i jak ręka odjął :D

Dlatego stawiam na wtryskiwacze - tylko musisz obadać na którym( ch ) garze.

Opublikowano

Mam ten silnik i miałem tą awarię, z tym że u mnie wymiana była na gwarancji. Na 100% jeden lub dwa wtryski. Ustal ile i które masz do wymiany.

Ja mam do sprzedania w dobrej cenie, jeśli jesteś zainteresowany to napisz priv.

Opublikowano
Miałem identiko sytuacje w innej marce. Powodem były wtryski a ile się naszukali i niepotrzebnie wymieniali świece i cholera jasna to ich. Trafił mi się inteligentny mechanik, którego zaciekawił za długi czas wtrysku na zimno na kompie i trafiony zatopiony.
  • 1 rok później...
Opublikowano

BMW 5 2010 ,528i benzynka u mnie to samo na zimnym telepie a na rozgrzanym jest spoko wymienilem swiece ,filtry, chcialem jeszcze zmienic filtr paliwa ale po podlaczeniu do kompa (w sumie to dwoch roznych )pokazalo ze wtryski na 1 i 4 cylindrze sa wylaczone.czyli wtryski.Oprocz tego wyskakiwal mi blad DRIVETRAIN jedz z ograniczona predkoscia ....skontaktuj sie z servisem....-który po przejechaniu 200 metrow znikal ..tyle.. Pozdrawiam .

PS: mysle ze komus pomoglem.

Opublikowano

Ja w obu autach 528 mam trochę inny problem. Oba jak są zimne to po odpaleniu zanim obroty spadną poniżej 1000 obrotów to słychać metaliczny dźwięk, coś jakby osłona metalowa stukała gdzieś pod maską. Z czasem, gdy obroty opadną, dźwięk słabnie, ale nawet jak na luzie dodamy gazu do to i tak słychać ten dźwięk. Przy przyspieszaniu na 1,2,3 biegu na 100% też to słychać. Mam tak w 2 egzemplarzach więc zakładam, że ten typ tak ma? Przebiegi 110 000km oba. W jednym już wymienione na gwarancji która się właśnie skończyła łańcuch rozrządu z napinaczem bo świszczało. W drugim właśnie świszcze, więc poszła do ASO do rozbiórki na gwarancji, przy okazji sprawdzę czy po wymianie, będzie dalej dzwonić przy określonych obrotach silnika.

PS. w jednym aucie zauważyłem, że np na zimnym po włączeniu chyba najczęściej wstecznego, delikatnie szarpie silnikiem przez ok. 3 sekundy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.