Skocz do zawartości

E39 3.0D Problem z ogrzewaniem działa 10 min


Zubiusz

Rekomendowane odpowiedzi

No to tak jak w temacie ogrzewanie po odpaleniu działa z 10 min nie zależnie od tego czy zimny czy ciepły

Zaczynając od początku zmuszany bylem wymienić pompę wody bo dostała bardzo dużego luzu ponieważ ze już robiłem to wszystko stwierdziłem ze mógłbym wymienić elektrozaworki bo w lato miałem coś takiego ze na klimie ze środkowego nawiewu leciało zimno a na szybę gorąco

Zalałem nowy płyn odpowietrzyłem tak jak należy no i zaczynają się schody wyjechałem się przejechać i po chwili z nawiewu leci zimno stwierdziłem ze elektrozaworek walnięty wiec wsadziłem z powrotem mój ale niestety to samo

Przeszukałem bardzo dużo tematów na temat odpowietrzenia nigdzie niema objawowo takich jak moje. Dwa dni siedziałem i odpowietrzałem przelałem przez układ z 15l i nie wiem co dalej

Auto ma webasto w climatronku wentylatorek działa, jeż niedawno wymieniony moim zdaniem auto odpowietrzone ale ogrzewanie nie działa tak jak powinno

Trochę to wygląda tak jak by dopóki termostat był zamknięty to działa a potem przestaje

Dodatkowo chyba webasto włącza się w czasie jazdy jak zagaszę silnik i wysiadam to ewidentnie buczy coś przy nadkolu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Poniżej 5 stopni webasto ma grzać i podczas grzania jakieś tam dźwięki wydaje.

Gorzej jak go słychać a nie grzeje, wtedy pewnie padnięty sterownik.

Ogrzewanie sprawdzić łatwo, odłącz tylko kostkę od elektrozaworów.

Powinien grzać cały czas maksymalną temperaturą, jak tak jest to od strony układu chłodzenia jest okej, usterka jest w układzie sterowania ogrzewaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po odpięciu kostki elektrozawory otwierają się i powinno auto cały czas grzać, a jak są podłączone i auto nie grzeje, to znaczy że z jakiegoś powodu klimatronik zamyka zawory.

Możliwe że widzi gdzieś zbyt wysoka temperaturę i zamiast ogrzewać wnętrze, to próbuje je studzić.

Lub możliwe że sam panel jest uszkodzony, zalecał bym podmiankę na próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to tak podpiąłem kompa wyszło ze elektrozaworki zepsute wiec wymieniłem na nowe wszystko niby ok

Ale jak jechałem dłużej z prędkością 160 tak z 10km to nagle przestało grzać stanąłem odkręciłem zbiorniczek po pompowałem tym górnym wężem i po chwili zaczęło grzać 2 tyg miałem spokoju i znowu wczoraj miałem jakiś szybszy odcinek i to samo co morze być nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A strumyk przelewowy masz jak odkręcisz korek na zbiorniczku?

Widać na wolnych obrotach że płyn się leje?

Jak nie, lub dopiero po przegazowaniu czy coś to może jeszcze nie wyrabiać pompa wody.

Ewentualnie gdzieś się zapowietrza, węże masz twarde po zagrzaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witaj kolego w klubie ,mam ten sam problem i walczę z nim już chyba z rok .

U mnie sytuacja wygląda tak ,że jak jadę tak do 100 km/h wszystko jest ok ,ale jak przycisnę tak 12-130 km/h zaczyna lecieć zimne :evil:

U mnie problem uzależniony jest od obrotów silnika bo na postoju jak pogazuję to też zaczyna lecieć chłodne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie własnie u mnie jest podobnie albo tak samo jaszcze dziś zauważyłem jak znów zaczęło lecieć zimne i zacząłem pompować to ze na początku wężyk wyjściowy z elektrozaworkow był pusty

O co chodzi sam się zapowietrza czy jak wcześniej było wszystko super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Witam. Widze, ze od dawna nikt nie poruszal tego tematu, a z postow nie wiele wynika co moze byc w rezultacie przyczyna tego problemu. U mnie podczas jazdy do 100 km/g jest ok. Po przekroczeniu tej predkosci ogrzewanie znika. Czy ktos wie, co moze byc tego przyczyna?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czytałem kiedyś jak koleś ściągnął przewody od zasilania i odpływu podłączył szlauch z wodą i płukał pod ciśnieniem .

Też mam zamiar tak zrobić tylko czekam ,aż się ociepli bo teraz to można problemów narobić jak woda zamarżnie ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja też mam webasto ,zresztą jak wszystkie M57 .

Już dokładnie nie pamiętam jak było opisane te płukanie ,ale jak zajrzysz po maskę jak to wygląda to na pewno dojdziesz co i jak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.