Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam nietypowy problem mianowicie jakiś czas temu zauważyłem że nie pracuje mi DISA, sprawdziłem i zaworek trzyma podcisnienie, napięcie na wtyczce jest zawor uruchamia się poprzez inpe jak i na sztywno po podaniu masy lecz za nic nie ma ochoty zamknąć klapki po włączeniu załponu czy też silnika. Ma ktoś jakiś pomysł czym to może być spowodowane?

 

Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano
A ja mam pytanie z innej beczki. Disa po włączeniu zapłonu zamyka klapkę tak ?? Jeśli nie zamyka to co, jest uszkodzona ??

 

klapka DISY otwiera się powyżej 3500-4000 tyś obrotów.

 

Zaworu w ogóle nie słychać podczas pracy silnika.

 

Moja rada wykręć zawór, nie ma z tym problemu prosta robota, i sprawdź jej stan. Jeśli klapka jest urwana i trzyma się tylko na trzpieniu to lepiej się upewnić bo jak wpadnie do środka to będzie problem.

Ja u siebie zamówiłem z e-baya UK zestaw do regeneracji za 100 zł plus oring z allegro za 1,50 zł i śmiga jak ta lala. Klapka w zestawie jest ze stopu magnezu a śruba tytanowa.

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano

Jak pracuje motor po przekroczeniu 3500-4000 obr. ciągnie czy dostaje muła?

Jak pracuje motor na postoju po przegazowaniu na postoju pow. 3500-4000 obr?

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano

Ja miałem taką sytuację jak ty, klapka wracała, nie klekotała. ogólnie wizualnie wyglądała na sprawną, ale nie otwierała się- coś było z elektryką nie tak i wymieniłem na świeżutką DISĘ z ASO.

 

Poczytałem troche na zagranicznych forach, pytałem w warsztacie i zachowuje się właśnie tak jak ludzie to opisują:

Przed odpaleniem jest zamknięta i po odpaleniu auta jest również zamknięta. Lekko przygazujesz, jest ciągle zamknięta. Przygazujesz mocno ok 4k, to widać że cięgno się przesuwa się i DISĘ otwiera.

Opublikowano
Ja miałem taką sytuację jak ty, klapka wracała, nie klekotała. ogólnie wizualnie wyglądała na sprawną, ale nie otwierała się- coś było z elektryką nie tak i wymieniłem na świeżutką DISĘ z ASO.

 

Poczytałem troche na zagranicznych forach, pytałem w warsztacie i zachowuje się właśnie tak jak ludzie to opisują:

Przed odpaleniem jest zamknięta i po odpaleniu auta jest również zamknięta. Lekko przygazujesz, jest ciągle zamknięta. Przygazujesz mocno ok 4k, to widać że cięgno się przesuwa się i DISĘ otwiera.

 

Tylko dlaczego klapka zamyka się z poziomu Inpy? a w innych warunkach na postoju nie zauważyłem żeby zmieniała swoją pozycję.

Opublikowano
Odepnij wtyczkę przegazuj auto do 4000 obr. i sprawdź czy sterownik daje sygnał na piny. Wtedy się okaże czy to wina sterownika. Z poziomy INPY wykonujesz twardy test podzespołu pod względem jego prawidłowej pracy, z pominięciem warunków wynikających z korelacji.
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
Odepnij wtyczkę przegazuj auto do 4000 obr. i sprawdź czy sterownik daje sygnał na piny. Wtedy się okaże czy to wina sterownika. Z poziomy INPY wykonujesz twardy test podzespołu pod względem jego prawidłowej pracy, z pominięciem warunków wynikających z korelacji.

 

 

Sprawdzałem to już i w całym zakresie obrotówy od momentu włączenia zapłonu na wtyczce jest to samo napięcie (takie jak na aku) nie zmienia się ani nie zanika po przekroczeniu 4tys/obr a po podaniu masy z budy a + z wtyczki disa się zamknie.

ponadto "-" na wtyczce nie ma połączenia z masą samochodu brak wskazań na omomierzu nie wiem czy tak ma być ale jakaś masa tam musi być skoro pokazuje napięcie po podpieciu multimetra do wtyczki. Krótko mówiąc czarna magia jak dla mnie, kable do ecu obydwa mają te samą rezystancję czyli chyba są ok tym bardziej że test w inpie ją załącza.

 

Jeszcze jedna sprawa zastawia mnie co to za czujnik, znajduje się za kolektorem ssącym i u mnie wisi sobie swobodnie na kablu nie dojżałem gdzie powinien być wetknięty może to ma związek z moją DISA :oops:

http://disti-assets.s3.amazonaws.com/beyondcomponents/img/uploaded/13524_medium.jpg

Opublikowano (edytowane)

pytania pomocnicze

Miałeś jakieś błędy wcześniej?

Wymieniałeś jakieś elementy podciśnienia lub robiłeś coś w okolicy przewodów podciśnienia?

Jeszcze jedna może banalna sprawa przeczyść styki we wtyczce i zaworze DISY.

Edytowane przez Andrzej.s
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano

ostatnio padł czujnik położenia wału korbowego i z takich aktualnych to 39 test przełącznika świateł hamowania ponad to przed wyregulowaniem lpg były błędy mieszanki

 

Co do podciśnienia to uszczelniałem rurki bo łapały lewe powietrze sprawdzałem zatykając dolot i dmuchając we wlew oleju teraz nie ma żadnych nieszczelności przynajmniej dmuchając w w/w wlew nic nie slychac juz

 

Co do styków to czyszczone już kilka razy tam jest cacy

Opublikowano

Jak to w końcu jest disa po przekręceniu zapłonu zamyka się czy nie ??

U mnie się nie zamyka. Również po zatkaniu otworu nie jest w pełni zamknięta. To znaczy, że co DISA kaput ??

Opublikowano

Na forach US piszą:

 

"The DISA valve is always open,not active, in any RPM unless you step on the gas pedal a little harder when accelerating", czyli jest otwarta, póki mocniej nie wcisniesz pedału gazu- wtedy się zamyka

 

I gość z forum wkleja tabelkę z kompa: (not active- otwarta active- zamknięta)

 

750rpm na "luzie"- not active- otwarta

lekkie dodanie gazu, 1350rpm - not active- otwarta

lekkie dodanie gazu i trzymanie go do 3500 rpm - not active- otwarta

 

Step on the pedal harder. (The DISA changes to "Active") (a teraz mocniejsze dodanie gazu)

2200 rpm- active- zamyka

2100 rpm- active- zamyka

 

Tu je wszystko http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?p=5967837

Opublikowano
Jak będe miał więcej czasu to podłącze pod DIS i wybadam sprawe może faktycznie zaworek śmiga jak należy i zamyka się tylko pod dużym obciążeniem
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.