Skocz do zawartości

[320D - M47] Zmiana turbo *przed* chipem - tylko na jaką ?


pchelka

Rekomendowane odpowiedzi

[320D - M47] Zmiana turbo *przed* chipem - tylko na jaką ?

 

Witam forumowiczów

 

Panowie jako iż sam jestem jeszcze na etapie zbierania wiedzy, mam takie pytanie do bardziej obeznanych.

 

Posiadam E46 320D Tour z silnikiem M47 (136km) na Vp44.

W aucie zostało zmienione sprzęgło oraz 2-mas na Sachesa jakieś 3k-km temu.

 

Aktualnie zbiera się na wymianę turbiny, raz iż jest już zaolejona, dwa - zaczynają się pojawiać dziwne wycie. Przyznaje podziewałem się niedługiego zjazdu turbiny i moje przewidywania się potwierdzają.

 

Jako iż Sprzęgło / Dwumas są wymienione a turbina i tak jest do roboty to czemu by nie pomodzić staruszki ?

 

Wg. hamowni serie trzyma ale na trasie brakuje mi momentu / mocy - nie da się ukryć oryginalne 136km/ 280nm jednak trochę mało do tej budy.

 

Powiedzmy iż celujemy w 340~350 Nm / 160~170 km

Czy mając taki cel

 

1) Regenerować ori. turbinę czy szukać innej?

Zaznaczę iż zależy mi na w miarę szybkim wstawaniu turbawki

 

2) Jeżeli innej to jakiej ?

Czy przy zmianie całego turbo powinienem szukać ‘jakiś’ innych czujników ?

Jeżeli tak co będzie potrzebne ?

 

3) FMIC - Zostawić ori czy coś innego ?

Czy z M47N wejdzie plug & pluj ? jest wogólę sens zmieniać mierząc w 160~170 km ?

 

4) Końcówki wtrysków czy szukać Firada czy odpuścić - OEM da radę?

Inna sprawa czy będą potrzebne

 

 

Z autem jestem ożeniony na 3~4 latka także niestety kupno 330d narazie nie wchodzi w grę - aczkolwiek co wieczór odmawiam mantrę 'trza było brać 3 litra... :mad2: trza było brać 3 litra... :mad2: trza było brać 3 litra... :mad2: '

 

Z góry dziękuje za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

mikan - dzieki za skierowanie do podlinkowanego tematu, juz gdzieś o tym BWM czytałem. Musze przyznać modyfikacja zrobiona przez kolegę wgniata w ziemię - ciekawe co obecnie dzieje się z tamty autem.

 

Aczkolwiek pytanie przewodnie mojego postu nadal aktualne

Czy stock FMIC / Końcówki wtrysków objadą do 160~170 km w m47?

W sumie FMIC itak planuje wyjmować - najbardziej zastanawiają mie końcówki wtryskiwaczy.

 

 

Co do turbiny wygląda na to iż mamy następujące opcje

GT1749V - Oryginał z m47n + mod na sterowanie podciśnieniem (ma to sens?)

 

LUB

 

GTB1752V - Bardziej wydajna / Ponoć szybko wstaje (nie wiem jak z sterowaniem - pewnie też mod?)

 

Musze poszukać kogoś w Krakowie kto ogarnie program

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FMIC wyjmij i wyczyść bo pewnie za nim jest syf. Wtedy do mocy w ktore celujesz wystarczy. Wtryski tez.

GT1749 max potencjał 185KM i to też Ci wystarczy. GTB potencjalu nie wykorzystasz tyle że będzie lepiej wstawać. No i przerobić na podciśnienie trzeba rzecz jasna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wiem ;) No i co? Chyba na innym turbo jest w stanie te 160KM osiagnąć. No chyba że tam jakiś układ wtryskowy w serii na to nie pozwala...

 

wszak m47 rzekomo przy dobrym programie i dobrej vp44 potrafią wypluć ok 160ps , a 150-155 bez problemu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wymiana turbo na inną bezsensowna

 

mamy na forum speców od chip tuningów więc myślę , że warto do nich uderzyć ;)

a najpierw sprawdzić kondycję auta bo jak ogólnie wiadomo m47 nie trzymają mocy ;)

 

może 136 koni nie robi szału , ale jak się trafi auto które ma o 15-20 ps mniej to ludzie kombinują , autor niby twierdzi , ze trzyma serie ale jak jest nie wiemy ;)

moim zdaniem nie ma sensu ładować więcej w m47 niż powrót do serii + chip - ale jak wiadomo wiele zależy od kapryśnej vp44

 

P.S

 

Swoją drogą nigdzie nie widziałem by do m47 był dostępny dwumas sachsa

a zbliża mi się końcówka sprzęgła więc orientowałem się - w polecanych sklepach nie ma , na allegro nie ma , w IC nie ma - więc chyba nie produkują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może 136 koni nie robi szału , ale jak się trafi auto które ma o 15-20 ps mniej to ludzie kombinują , autor niby twierdzi , ze trzyma serie ale jak jest nie wiemy

moim zdaniem nie ma sensu ładować więcej w m47 niż powrót do serii + chip - ale jak wiadomo wiele zależy od kapryśnej vp44

 

Heh asotek widzę iż zostałem wywołany do tablicy generalnie wg wykresu seria jest - Inna spraw czy krzywa momentu mocy jest prawidłowa

 

IMG_20141211_224442%5B1%5D.jpg

 

 

 

 

 

Części brałem tutaj

 

http://czescidobmw.pl/kategorie/zestaw-sprzegla,12519.html

 

ale faktycznie to nie saches tylko LUK, moja pomyłka - co ciekawe mają w ofercie Sachs do m47

 

Co do turbiny

Przyznaje iż gryzę się z myślami, skłonny jestem ją zmienić - obecne raz iż sobie trochę zaczyna wyć (kwestia regeneracji), dwa na hamowni ciśnienie gdzieś od ~3200 obr opadało do 1.9 bara

Wygląda to tak jakby ta turbina się nie wyrabiała - szukałem trochę logów z prawdłowym ciśnieniem doładowania m47 ale coś moje google są słabe

 

A co do zbyt dużego ładowania w tuning m47 - zgadza się, dlatego zastanawiam się jak do tematu sprytnie podejść biorąc pod uwagę kończące się turbo.

 

Czyli mamy tak:

 

- FMIC, zadbać wyczyścić da radę

- Końcówki wtrysków również, niewiadomą jest pompa

- Turbo zależnie od mojego 'widzi mi się' - ori po regeneracji powinno dać radę do 160km

 

Kogoś konkretnego polecacie w pobliżu KRK kto uczciwe wystroi a nie wgra tylko gotowca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sobie mechaniczne modyfikacje odpuścił - tak naprawdę nawet nie masz nikogo kto zajmuje się strojeniem auta . Owszem jak ktoś ma możliwości , zajmuje się obróbką softu to można się bawić , a wiesz płacić za 2-3 krotne strojenie to chyba musisz mieć za dużo kasy , ale czy wtedy być kupił m47 ?

 

Zrób chipa - pojeździj i myślę , że będzie Pan zadowolony !

Kraków duże miasto na bank są firmy rzetelne ;)

 

Chłopaków polecanych na forum masz w Łodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od tego co ktos chce osiagnac. Moje M47 bylo pierwszym takim projektem w PL i nie ma co ukrywac jak nie masz dobrego fachowca co zna sie na BMW to do grubszych modow nie podchodz. Kondycja auta to kolejny aspekt i kazdy, kto choc troche czytal o tym silniku wie, ze ich stan po uplywie 10 lat w wiekszosci przypadkow odbiega od zadowalajacego.

 

Teraz jezdze R6 i dzwiek i kultura pracy silnika jest bez porownania.

 

P.S.

 

Co do mojego M47 jezdzi teraz w okolicach Leszna w WLKP i z tego co mi wiadomo wszystko z autem w porzadku :)

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.