Skocz do zawartości

[320D - M47] Zmiana turbo *przed* chipem - tylko na jaką ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

[320D - M47] Zmiana turbo *przed* chipem - tylko na jaką ?

 

Witam forumowiczów

 

Panowie jako iż sam jestem jeszcze na etapie zbierania wiedzy, mam takie pytanie do bardziej obeznanych.

 

Posiadam E46 320D Tour z silnikiem M47 (136km) na Vp44.

W aucie zostało zmienione sprzęgło oraz 2-mas na Sachesa jakieś 3k-km temu.

 

Aktualnie zbiera się na wymianę turbiny, raz iż jest już zaolejona, dwa - zaczynają się pojawiać dziwne wycie. Przyznaje podziewałem się niedługiego zjazdu turbiny i moje przewidywania się potwierdzają.

 

Jako iż Sprzęgło / Dwumas są wymienione a turbina i tak jest do roboty to czemu by nie pomodzić staruszki ?

 

Wg. hamowni serie trzyma ale na trasie brakuje mi momentu / mocy - nie da się ukryć oryginalne 136km/ 280nm jednak trochę mało do tej budy.

 

Powiedzmy iż celujemy w 340~350 Nm / 160~170 km

Czy mając taki cel

 

1) Regenerować ori. turbinę czy szukać innej?

Zaznaczę iż zależy mi na w miarę szybkim wstawaniu turbawki

 

2) Jeżeli innej to jakiej ?

Czy przy zmianie całego turbo powinienem szukać ‘jakiś’ innych czujników ?

Jeżeli tak co będzie potrzebne ?

 

3) FMIC - Zostawić ori czy coś innego ?

Czy z M47N wejdzie plug & pluj ? jest wogólę sens zmieniać mierząc w 160~170 km ?

 

4) Końcówki wtrysków czy szukać Firada czy odpuścić - OEM da radę?

Inna sprawa czy będą potrzebne

 

 

Z autem jestem ożeniony na 3~4 latka także niestety kupno 330d narazie nie wchodzi w grę - aczkolwiek co wieczór odmawiam mantrę 'trza było brać 3 litra... :mad2: trza było brać 3 litra... :mad2: trza było brać 3 litra... :mad2: '

 

Z góry dziękuje za informacje

Opublikowano

Witam ponownie

 

mikan - dzieki za skierowanie do podlinkowanego tematu, juz gdzieś o tym BWM czytałem. Musze przyznać modyfikacja zrobiona przez kolegę wgniata w ziemię - ciekawe co obecnie dzieje się z tamty autem.

 

Aczkolwiek pytanie przewodnie mojego postu nadal aktualne

Czy stock FMIC / Końcówki wtrysków objadą do 160~170 km w m47?

W sumie FMIC itak planuje wyjmować - najbardziej zastanawiają mie końcówki wtryskiwaczy.

 

 

Co do turbiny wygląda na to iż mamy następujące opcje

GT1749V - Oryginał z m47n + mod na sterowanie podciśnieniem (ma to sens?)

 

LUB

 

GTB1752V - Bardziej wydajna / Ponoć szybko wstaje (nie wiem jak z sterowaniem - pewnie też mod?)

 

Musze poszukać kogoś w Krakowie kto ogarnie program

Opublikowano

FMIC wyjmij i wyczyść bo pewnie za nim jest syf. Wtedy do mocy w ktore celujesz wystarczy. Wtryski tez.

GT1749 max potencjał 185KM i to też Ci wystarczy. GTB potencjalu nie wykorzystasz tyle że będzie lepiej wstawać. No i przerobić na podciśnienie trzeba rzecz jasna

Opublikowano
Przecież wiem ;) No i co? Chyba na innym turbo jest w stanie te 160KM osiagnąć. No chyba że tam jakiś układ wtryskowy w serii na to nie pozwala...
Opublikowano
Przecież wiem ;) No i co? Chyba na innym turbo jest w stanie te 160KM osiagnąć. No chyba że tam jakiś układ wtryskowy w serii na to nie pozwala...

 

wszak m47 rzekomo przy dobrym programie i dobrej vp44 potrafią wypluć ok 160ps , a 150-155 bez problemu .

Opublikowano
Czyli wymiana turbo na inną bezsensowna

 

mamy na forum speców od chip tuningów więc myślę , że warto do nich uderzyć ;)

a najpierw sprawdzić kondycję auta bo jak ogólnie wiadomo m47 nie trzymają mocy ;)

 

może 136 koni nie robi szału , ale jak się trafi auto które ma o 15-20 ps mniej to ludzie kombinują , autor niby twierdzi , ze trzyma serie ale jak jest nie wiemy ;)

moim zdaniem nie ma sensu ładować więcej w m47 niż powrót do serii + chip - ale jak wiadomo wiele zależy od kapryśnej vp44

 

P.S

 

Swoją drogą nigdzie nie widziałem by do m47 był dostępny dwumas sachsa

a zbliża mi się końcówka sprzęgła więc orientowałem się - w polecanych sklepach nie ma , na allegro nie ma , w IC nie ma - więc chyba nie produkują.

Opublikowano
może 136 koni nie robi szału , ale jak się trafi auto które ma o 15-20 ps mniej to ludzie kombinują , autor niby twierdzi , ze trzyma serie ale jak jest nie wiemy

moim zdaniem nie ma sensu ładować więcej w m47 niż powrót do serii + chip - ale jak wiadomo wiele zależy od kapryśnej vp44

 

Heh asotek widzę iż zostałem wywołany do tablicy generalnie wg wykresu seria jest - Inna spraw czy krzywa momentu mocy jest prawidłowa

 

IMG_20141211_224442%5B1%5D.jpg

 

 

 

 

 

Części brałem tutaj

 

http://czescidobmw.pl/kategorie/zestaw-sprzegla,12519.html

 

ale faktycznie to nie saches tylko LUK, moja pomyłka - co ciekawe mają w ofercie Sachs do m47

 

Co do turbiny

Przyznaje iż gryzę się z myślami, skłonny jestem ją zmienić - obecne raz iż sobie trochę zaczyna wyć (kwestia regeneracji), dwa na hamowni ciśnienie gdzieś od ~3200 obr opadało do 1.9 bara

Wygląda to tak jakby ta turbina się nie wyrabiała - szukałem trochę logów z prawdłowym ciśnieniem doładowania m47 ale coś moje google są słabe

 

A co do zbyt dużego ładowania w tuning m47 - zgadza się, dlatego zastanawiam się jak do tematu sprytnie podejść biorąc pod uwagę kończące się turbo.

 

Czyli mamy tak:

 

- FMIC, zadbać wyczyścić da radę

- Końcówki wtrysków również, niewiadomą jest pompa

- Turbo zależnie od mojego 'widzi mi się' - ori po regeneracji powinno dać radę do 160km

 

Kogoś konkretnego polecacie w pobliżu KRK kto uczciwe wystroi a nie wgra tylko gotowca?

Opublikowano

Ja bym sobie mechaniczne modyfikacje odpuścił - tak naprawdę nawet nie masz nikogo kto zajmuje się strojeniem auta . Owszem jak ktoś ma możliwości , zajmuje się obróbką softu to można się bawić , a wiesz płacić za 2-3 krotne strojenie to chyba musisz mieć za dużo kasy , ale czy wtedy być kupił m47 ?

 

Zrób chipa - pojeździj i myślę , że będzie Pan zadowolony !

Kraków duże miasto na bank są firmy rzetelne ;)

 

Chłopaków polecanych na forum masz w Łodzi ;)

Opublikowano

Wszystko zalezy od tego co ktos chce osiagnac. Moje M47 bylo pierwszym takim projektem w PL i nie ma co ukrywac jak nie masz dobrego fachowca co zna sie na BMW to do grubszych modow nie podchodz. Kondycja auta to kolejny aspekt i kazdy, kto choc troche czytal o tym silniku wie, ze ich stan po uplywie 10 lat w wiekszosci przypadkow odbiega od zadowalajacego.

 

Teraz jezdze R6 i dzwiek i kultura pracy silnika jest bez porownania.

 

P.S.

 

Co do mojego M47 jezdzi teraz w okolicach Leszna w WLKP i z tego co mi wiadomo wszystko z autem w porzadku :)

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
[320D - M47] Zmiana turbo *przed* chipem - tylko na jaką ?

 

Powiedzmy iż celujemy w 340~350 Nm / 160~170 km

 

 

Ori sprzeglo i dwumasa nie dzwignie momentu powyzej 330Nm.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.