Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem 320d e46


mis2a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mrozy idą a BMW nie chce odpalać, od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem, świece niby normalnie sie podgrzewają z 5-10sekund po czym próbuję odpalić i czasami mogę kręcić aż akumulator padnie a czasami pokręcę z 4/5 razy i uda mu się zaskoczyć z białą zasłoną dymną z tłumika... Zrobiłem co mogłem : wymieniłem wszystkie 4 świece , nowy akumulator (z lepszym kopnięciem 900A), nowa pompa paliwa ta pod kanapą tylną pasażera, filtr zwrotny przy na zasilaniu paliwa przy samej pompie, nowy filtr paliwa , wyczyszczony zawór EGR i cały kolektor ssący , wyczyszczony elektrozaworek od EGR , wężyki powymieniane pomiędzy wtryskami, nowe fajki od świec.... i po tym wszystkim dalej [BAD], czy może coś wy poradzicie ? może ktoś miał podobny problem ? gdzie wyczytałem że być może czujnik od wody/oleju który źle podaje do komputera ? nie mam pojęcia co... dodam tylko to że jak auto jest rozgrzane ciepłe to odpala bez problemu.

auto: BMW e46 320d 1998r .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki asotek, byłem sprawdzić napięcie na przekaźniku tym od świec pokazywało 0V, wiec rozebralem te bezpieczniki dostałem się do tych tylnich wyciągnąłem ten F104 sprawdziłem napięcie tez pokazało 0V, po rozebraniu tego bezpiecznik w środku był złamany więc zastępnie wsadziłem kawałek grubszego druta, skrecilem to wszystko ten bezpiecznik ponownie sprawdziłem napięcie i było wszystko ok 12.3V, ładnie odpaliłem jeden raz od czekałem odpalił drugi raz wiec chyba wszystko ok, zobaczymy po dzisiejszej nocy jak jutro rano odpali... oprócz tego jutro musze podjechać i kupić ten bezpiecznik 100A.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki asotek, byłem sprawdzić napięcie na przekaźniku tym od świec pokazywało 0V, wiec rozebralem te bezpieczniki dostałem się do tych tylnich wyciągnąłem ten F104 sprawdziłem napięcie tez pokazało 0V, po rozebraniu tego bezpiecznik w środku był złamany więc zastępnie wsadziłem kawałek grubszego druta, skrecilem to wszystko ten bezpiecznik ponownie sprawdziłem napięcie i było wszystko ok 12.3V, ładnie odpaliłem jeden raz od czekałem odpalił drugi raz wiec chyba wszystko ok, zobaczymy po dzisiejszej nocy jak jutro rano odpali... oprócz tego jutro musze podjechać i kupić ten bezpiecznik 100A.

 

wyciągnij ten drut - bezpiecznik zapewne się nie spalił bez przyczyny .

Pewnie przekaźnik i tak padnięty - trzeba było sprawdzić czy wychodzi z niego napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko to sprawdzić bo to trzeba wszystko rozbierać kolektor, te plastiki wszystkie... ale jedynie mogę dodać że poprzedniemu właścicielowi w jednej świecy gwint się urwał i ja jako nowy nabywca dałem wyciągnąć urwaną święcę po czym kupiłem nowe świece i wkręciłem wszystkie 4 świece. Więc może to się stało jak był ten urwany gwint ? jutro kupię nowy bezpiecznik wsadzę go i pojeżdżę z tydzień i po tygodniu zobaczę czy się nie spalił a jeśli się spali to wtedy będę szukał przyczyny. oprócz tego poszukam sobie schemat tego przekaźnika sposób działania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zamontowalem nowy bezpiecznik świeżo kupiony i niestety po paru odpaleniach spalił się.... jaka może być przyczyna palenia się bezpieczników?

 

możesz sprawdzić przekaźnik bez dobierania się do świec .

wystarczy sprawdzić czy z kostki wychodzi napięcie .

 

na 99% było pewne , że uwali nowy bezpiecznik .

Instalacja grzania świec jest prosta , więc jeśli nie ma mechanicznego uszkodzenia wiązki to musisz wymienić przekaźnik który nie jest tani , a używka nie pewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik jest ok wychodzi z niego napięcie, i już chyba po problemie. patrząc na zacisk ten odpowiadał kabelek (w moim przypadku zielony) na którym pokazywało mi 3/4 Ohm okazało się że to akurat pierwsza fajka świecy, więc na początku poruszałem parę razy fajką i Ohmy zaczęły skakać nawet chwilowo 30 Ohm więc pomyślałem że coś nie tak z fajką, rozebrałem cały kolektor itp w końcu miałem ładny dostęp do świec zdjąłem fajkę z tej pierwszej i okazało się że pół świecy zostało mi w fajce, więc powodem robienia zwarcia była zerwana świeca i coś nie stykała.. BMW stoi rozebrane jutro kupię porządne świece BERU i ładnie wkręcę , świece założę , wsadzę bezpiecznik F104 i odpalę i zobaczymy czy będzie OK czy jednak będzie co innego..

taki kawałek siedział w fajce :)

10859329_819255598135448_38170114_n.jpg?oh=e496820657d05cae630d986f36323a62&oe=548892C2&__gda__=1418177241_a817db9984381bff521bc16b3b601eaa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik jest ok wychodzi z niego napięcie, i już chyba po problemie. patrząc na zacisk ten odpowiadał kabelek (w moim przypadku zielony) na którym pokazywało mi 3/4 Ohm okazało się że to akurat pierwsza fajka świecy, więc na początku poruszałem parę razy fajką i Ohmy zaczęły skakać nawet chwilowo 30 Ohm więc pomyślałem że coś nie tak z fajką, rozebrałem cały kolektor itp w końcu miałem ładny dostęp do świec zdjąłem fajkę z tej pierwszej i okazało się że pół świecy zostało mi w fajce, więc powodem robienia zwarcia była zerwana świeca i coś nie stykała.. BMW stoi rozebrane jutro kupię porządne świece BERU i ładnie wkręcę , świece założę , wsadzę bezpiecznik F104 i odpalę i zobaczymy czy będzie OK czy jednak będzie co innego..

taki kawałek siedział w fajce :)

10859329_819255598135448_38170114_n.jpg?oh=e496820657d05cae630d986f36323a62&oe=548892C2&__gda__=1418177241_a817db9984381bff521bc16b3b601eaa

 

cieszę się , że udało się rozwiązać problem (bo na to wygląda)

daj znać jutro czy wszystko gra ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie było nigdzie Beru wiec byłem zmuszony do kupna NGK świec. Ładnie sprawdziłem opornosc na wszystkich było 1.1 Ohm wiec chyba dobrze a jeszcze później sprawdziłem prąd świec był 12A. Wszystko skrecilem, bezpiecznik nowy założyłem i była chwila prawdy czy odpali... i oczywiście wszystko ładnie odpalił od strzała. :) mam nadzieję że wszystko już będzie działało, ale w razie czego poczekam tydzień i zobaczę czy juz zwarcia nie bedzie robiło.

Dzięki asotek za pomoc, piwo dla Ciebie :) pozdrawiam.

 

A jeszcze mam pytanie: bo po odpaleniu z 15 sekund po zapala mi się kontrolka oleju pomaranczowa, poświeci 5 sekund i gaśnie, co to oznacza, olej zostal wymieniony z 2tys km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.