Skocz do zawartości

e91 320d M47 Automat, czy pali za dużo?


dziuraski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym usłyszeć waszą opinie co o tym myślicie,

2007 r 320d auto kupione 2 miesiące temu świeżo po wymianie oleju na Motul, filtra oleju, powietrza, paliwa, sterownika świec, (były błędy 4 świec, samych świec nie wymieniałem ale chyba muszę bo buja delikatnie po odpaleniu na zimnym) koła 16 cali na zimówkach 205/55 ROF od goodyera, ogólnie zero błędów z silnika czy skrzyni. Po podłączeniu pod komputer korekcje na wtryskach 1 i 3 + 0,6-0,7 a na 2 i 4 - 0,6 i 0,7 (lub na odwrót) temperatura spalin przed filtrem w granicach 160-170 stopni, ciśnienie na DPFie 0,9 hPa ,ciśnienie na listwie w normie, turbo też, ogólnie wszystko wygląda ok ale....

Spalanie na odcinku 550 km przejechane jednego dnia(400 kręte dróżki, hamowanie wyprzedzanie itp, 150 miasto) jazda na trasie w miare dynamiczna ze sprawdzaniem auta i oczywiście załadowane po dach w jedną strone + 2 dorosłe osoby komputer pokazał 6,7 L a przy dystrybutorze wyszło 6,9 L.

Problem zaczyna się w samym mieście jazda bez korka po 5-15 km przy temperaturze -8 w 75tyś mieście daje wynik 14-15 L na setkę, wiem że to BMW ale jakoś żaden diesel a jeździłem kilkoma o zbliżonej pojemności mi tyle nie palił (2.0tdi, 2,2 CDI, 2,2 DTi, 2,4 d5, 2.0 D4D) i żaden nie spalał w zime w mieście wiecej jak 10-11L. Obecnie zrobiłem 270km na 40 litrach to daje 14,8L

Spalanie jak jeszcze było bliżej zera 12,5 litra po mieście przy dystrybutorze 450km na 55litrach.

 

Coś jest nie tak tylko nie wiem co, moja dupna jazda automatem (to mój pierwszy :P) coś jeszcze jest spsute, czy może tak ma być ?

Pozdrawiam.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak sprawdzić temperature na zegarach :D :P

A czy przy wypalaniu filtra i przy -10 będzie leciał gęsty biały dym z rury ?

Na services mam że filtr ma jeszcze 120 000 km.

Filtr jest wypalany nawet jak nie jest zapchany ? O.o ?

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziuraski, ja po kupnie samochodu też 320d 163KM z automatem miałem spalanie 13,5l przez pierwszy miesiąc czy dwa ale to jeździłem dosyć ostro tylko, że to był czerwiec.

Teraz w zimę przy temperaturze około 0 stopni mam średnie spalanie po Warszawie 12,5l przy dynamicznej jeździe. Krótkie odcinki i spalanie takie jest. Jakbym się spiął to może bym zrobił z 10l. Skoro załadowany + 2 osoby + kręte dróżki i wyprzedzanie i hamowanie, na trasie spalił Ci 6,9 to wszystko jest OK. Wymień te termostaty ale w moim przypadku mimo, że samochód przed wymianą się nie dogrzewał bo miał około 75-80 stopni to spalanie wiele się nie poprawiło.

Przyzwyczajaj się i się nie martw :cool2:

 

P.S. Średnie spalanie z ostatnich kilkunastu tysięcy mam chyba 9.4l :mrgreen:

P.S.2. Zakładałem taki sam temat, masz i czytaj :D: viewtopic.php?f=70&t=190451

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coż 2.0 tdi od VW przez 3 lata kosztowało z 5000 tys jakby tą kwotę uwzględnić w spalaniu to by było z 13L na setke :P

Ale śmiechem żartem liczyłem na 10 litrów w mieście, sprawdze te termostaty, i chyba trzeba nauczyć się jeździć automatem.

 

Pozdrawiam.

 

PS jak włączyć temperature na desce ? > o już mam :)

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi taki silnik z automatem palil w miescie w wakacje ok 9,5l przy dynamicznej jezdzie-krotkie odcinki. Na trasie od 5l do 7l w zaleznosci od stylu. A w zime jezdzac do pracy ok 2,9km to lykal 13l. A teraz tyle to bierze mi 3.0xd :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na krotkich odcinkach w duze mrozy mialem 16litrow. W lato w trasie jak sie postarasz to od 4l do 7litrow PRZY 180km/H

MIERzone pod dystrybutorem. W kazdej bmce komputer klamie jak tusk.

W lato w miescie miedzy 8 a 10litrow.

w zimie przy tych samych warunkach benzyna 1.8l palila 20litrow. Wiec dizel w automacie jak wzial 16l to nie bylo tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie w komputerze można skalibrować.

Co to spalania to trochę dużo, ale do zrobienia (zależy od kierowcy). Sprawdź temperaturę w ukrytym menu. Jak nie dochodzi do 90 st. to wymień oba termostaty i powinno spaść, ale cudów się nie spodziewaj :) Moja małżonka ma teraz 11,5 z samej jazdy miejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc u mnie okazało się (po włączeniu temperatury silnika) że w mieście przy normalnej jeździe do 2,2-2,5 tyś obrotów mam temperaturę maks 60 !!! w trasie 40 km najwięcej jak widziałem to 55 stopnie :shock: :shock: :shock: wymieniłem oba termostaty główny Gates, drugi barth rath farth ruth cos takiego, cała operacja z instruktażem z forum 2h :D a jakby ktoś sie zastanawiał jaki kolor płyny to podpowiem .. niebieski :P, po operacji auto dobiło do 92 stopni (potem oscylowało 88-92), odpowietrzyłem i trasa, oczywiście wypalił DPF, pojawił się biały dym za autem to znaczy że chyba wypalał dpf, prawda? spalanie przed wymianą miałem 14,7 L przy dystrybutorze. Ogólnie silnik wycichł był troche jakby żwawszy chętniej wchodził na wyższe obroty (może złudzenie). Zobaczymy jak będzie po ze spalaniem. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.