Skocz do zawartości

e46 m52tub20 gaśnie ,faluje, proszę o interpretację inpy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Przeczytałem mnóstwo ..chyba wszystkie tematy związane z problemem.

Z problemem jeżdżę od 3 lat i ok 50tys. Auto BMW e46 06.2001r z instalacja lpg.

Problem tylko na ciepłym silniku

Delikatne muśnięcie pedału gazu do ok 1500obr , obroty spadają do 400-500 i zaczyna falować po ok 2 sekundach albo się stabilizuje albo gaśnie.

Gdy silnik trzyma obroty na jałowym włączam ksenony czy klimę czy inne źródła powoduje zafalowanie silnika i albo zgaśnie albo nie.

Już myślałem ze ostatnio znalazłem przyczynę w nieszczelności kolektorów wydechowych. ( pęknięte katy) ale po naprawie jest hmm inaczej wg mnie gorzej.

Wcześniej nieszczelność była słyszalna tylko na zewnątrz a w aucie było ok przyjemny dźwięk silnika podczas przyspieszania.

Teraz jest na odwrót, cisza na zewnątrz a w środku podczas przyspieszania słychać buczenie tak jakby od dolotu

Dolot sprawdzony milion razy, brak błedów

Co jeszcze zaobserwowałem to delikatnie strzelanie z tłumika przy schodzeniu po mocnym przegazowaniu.

 

Prosiłbym o weryfikację fotek z inpy może ja czegoś nie widzę

Postaram sie jeszcze wrzucić film

http://w810.wrzuta.pl/film/2Wt2HCr0DYI/mov_0961

 

http://i.imgur.com/mJmUcdo.jpg

 

http://i.imgur.com/t4REw05.jpg

 

http://i.imgur.com/o4YbUD3.jpg

 

http://i.imgur.com/2n7PHzX.jpg

 

http://i.imgur.com/vrDPqpe.jpg

 

http://i.imgur.com/4e6oWxl.jpg

 

http://i.imgur.com/9idHRCY.jpg

 

http://i.imgur.com/JQgVh02.jpg

 

http://i.imgur.com/1yrA0GE.jpg

 

http://i.imgur.com/F1pHGTq.jpg

Edytowane przez drobek
Opublikowano

Prawdopodobnie łączysz się z nieprawidłowym sterownikiem silnika.

Część parametrów jest nieprawidłowa,temperatura silnika 192 stopnie,oleju 169 stopni,powietrza dolotowego 94 stopnie.

Korekcji też nie pokazuje.

Z tego nie da się nic wyczytać,każda wartośc może być błędna

Opublikowano

Myśle że fotki są teraz ok.

Zauważyłem ze gdy zejdzie do 1,6ms czas wtrysku to dość mocno słychać wtryski. Gazowych praktycznie nie słychać.

Leerlaufregler- pozycja regulatora biegu jałowego jest poprawna?

klopfsensor czujniki spalania stukowego czy tam wartości powinny mocno się zmieniac?

Opublikowano

Odczyt po kasowaniu adaptacji, silnik pracował na jałowym ok 30min potem ok 50km jazdy

 

http://i.imgur.com/sISqifo.jpg

Opublikowano
Przepływka słabe odczyty. W moim silniczku na jałowym KG/H występuje w granicy 11-12 u Ciebie poniżej 10. Sprawdź też kolektor wydechowy bo jakby był dziurawy słychać.
Opublikowano

Kolektor wydechowy jest szczelny. (auto jest w garażu blaszanym i może dlatego taki efekt) Miesiąc temu spawane były katalizatory. Czyli porównując dane tylko odczyt przepływu jest inny ? a odczyt silnika krokowego -leerlaufregler-? Jaki masz odczyt na jałowym oraz gdy trzymasz powiedzmy 3000obr?

Przepływomierz jest jednym z elementów których nie ruszałem, nie czyściłem bo wygląda jak najbardziej ok ale może faktycznie...

Opublikowano
a odczyt silnika krokowego -leerlaufregler-? Jaki masz odczyt na jałowym oraz gdy trzymasz powiedzmy 3000obr?

 

Silnik krokowy(regulator wolnych obrotów) działa tylko na wolnych obrotach,gdy jest zamknięta przepustnica.

Opublikowano
a odczyt silnika krokowego -leerlaufregler-? Jaki masz odczyt na jałowym oraz gdy trzymasz powiedzmy 3000obr?

 

Silnik krokowy(regulator wolnych obrotów) działa tylko na wolnych obrotach,gdy jest zamknięta przepustnica.

 

Pytam dlatego iż porównuje dwa silniczki krokowe. Na jednym mam odczyt 3.00 podczas jazdy i ok 5.00 na jałowym a na drugim podczas jazdy 0.00 a na jałowym różnie czasami na -0,25 czasami więcej na +

Opublikowano

Zakupiłem przepływomierz. Przez 50km było na tyle dobrze ze auto nie gasło.

Pierwsze obserwacje po zamontowaniu:

Przepływomierz odczytuje 14kg/h na rozgrzanym silniku. Czas wtrysku 1,8

Auto nie gaśnie i nie buczy podczas przyspieszania,

Ale gdy lekko przegazuje do 1500obr wtedy obroty spadają do 500 i po sekundzie podniosą się na 700- przynajmniej nie gaśnie.

Następnego dnia żona zrobiło ok 50km i było niby ok tzn nie gaśnie.

Podłączam inpe :

Przepływomierz na rozgrzanym silniku wskazuje 12kg, czas wtrysku ok 1,66, korekty długo terminowe na -12

Auto zaczęło gasnąc po lekkim przegazowaniu od 900-1500 obr

Już mi ręce opadają :(

 

 

Pomógłby ktoś?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.