Skocz do zawartości

E39 528 Touring grzeje się. WTF? Zapowietrzony? Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Ostatnio zauważyłem podczas jazdy, że w aucie nie jest ciepło (a zawsze było- oczywiście jak włączałem ogrzewanie). Postanowiłem odkręcić korek gdzie wlewa się płyn. Płynu było troszkę za mało ale było widać lustro wody... Po czym zrobiłem ok 3km i zobaczyłem, że grzeje się bardziej niż zwykle (co nigdy wcześniej nie miało miejsca) ale na szczęście dotarłem już do celu i spiesząc się wszedłem do budynku.

Po powrocie widzę, że pod autem jest kałuża. Wylał mi się płyn chłodzący, wydaje mi się, że nie dokręciłem korka i to była przyczyna.

Pojechałem na stację (innym autem) kupiłem płyn 8l, chciałem zalać auto a tam nie weszło nawet 2l.

Przejechałem kawałek a auto dalej się grzeje...

Odpowietrzanie... znalazłem dwie śruby jedna zaraz przy korku a druga kawałek dalej na wężu.

Niestety nic to nie dało. Nic się nie odpowietrza. Co gorsza na drugiej śrubie co jest na wężu nie ma nawet grama płynu. Wszystko puste... Powiedzcie mi co mam robić?

Muszę to dzisiaj zrobić po pracy tylko nie wiem za co się zabrać.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano
Musisz odpowietrzyc auto. Odkryć odpowietrznik zalej płyn pod sam korek aż będzie wylewalo się odpowietrznik mi. Potem je zakrec i odciagnij nadmiar płynu. Odpal auto i zobacz czy masz przelew. Odpowietrzyc na max temp aż do otwarcia termostatu. Jaka miałeś temp? Bo żadnych szczegółów nie napisałeś
Opublikowano

Zatrzymałem się przed czerwonym polem i zgasiłem silnik. Niestety grzało się do oporu a woda w zbiorniku była zimna. Cisło ją do góry z tego co mi się wydaje.

Trochę dziwi mnie to, że woda była zimna w zbiornik wyrównawczym a silnik się grzał.

Jakich kolego danych potrzebujesz to pisz wszystko odpowiem...

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano
Zimna woda bo stracił obieg. Najpierw odpowietrzyc trzeba i sprawdzić czy jest obieg bo może pompa padła. Jak będzie to trzeba szukać wycieku i przyczynę wcześniejszego zapowietrzenia
Opublikowano

Faktycznie to mogła paść pompa wody...

Dzięki kolego będę to sprawdzał.

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

Właśnie mnie zbiło z tropy to, że od jakiego czasu nie grzał zbyt dobrze. Dopiero po dłuższej jeździe w aucie było ciepło.

Mogło być tak, że pompa już przestawała prawidłowo działać i to mogło być przyczyną? temperatura w ten czas była prawidłowa i wskazówka jak konstruktor BMW przykazał stała na sztorc.

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano
Tak. Jakiś obieg był jak łopatki się trochę obracał aż w końcu stanęły lub się prawie nie obracają. Ale to trzeba sprawdzić. Temp była prawidłowa bo dopiero powyżej 115st zaczyna iść w prawo z pionu
Opublikowano

Aha no rozumiem... Potem ja nie dokręciłem korka. straciłem sporo płynu. Pompa nie jest w stanie dobrze poruszyć obiegu i odpowietrzyć i efekt mam... Dzisiaj kupie pompę, może jak ona będzie dobra to najwyżej ją zwrócę.

Dziękuję za pomoc. Pozrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano
Czy nie jest w stanie to się dowiesz zalewając układ, odpowietrzając go na zimnym i potem odpalając. Jeśli w dziurce na górze zbiorniczka po dodaniu obrotów nie leci strumyk przelewowy tzn ze pompa nie chodzi chyba ze źle odpowietrzyłeś.
Opublikowano

Panowie jeszcze jedno pytanie i bardzo proszę i szybką odpowiedź ;)

Wykręciłem pompę. Nie jestem specem w tej dziedzinie... Jak rozpoznać czy pompa jest wadliwa?

Powiem tak łopatki ma wszystkie kompletne nie wygląda na zużyta i nawet nie dawno wymienianą (mam to auto od roku a poprzedni właściciel dbał o to auto). Minimalnie słychać jak się ją obraca (napędza ręcznie) i jeżeli chodzi o luzy to ma minimalny. Trzeba mocno nią poruszać i musi być cicho żeby coś usłyszeć...

Czy jest możliwość, żeby podczas jazdy na niedokręconym korku co uciekał mi płyn auto aż tak się zapowietrzyło, że zwyczajnymi metodami nie dało się tego układu odpowietrzyć?

Jak w ogóle jeszcze można odpowietrzyć jeżeli te dwie śrubki do góry nie przynosiły efektu?

Wykręciłem termostat (sprawdzałem działa) pod termostatem było such zero płyny. Spod pompy po wykręceniu straciłem wg mnie ponad 3.5litra

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam Was :)

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

Czy jest możliwość, żeby podczas jazdy na niedokręconym korku co uciekał mi płyn auto aż tak się zapowietrzyło, że zwyczajnymi metodami nie dało się tego układu odpowietrzyć?

)

Kolego bardzo możliwe,za każdym razem podczas dłuższej trasy temperatura cieczy chłodzącej wzrastała a co za tym idzie podnosił Się jej poziom do tego stopnia że wywalało przez nieszczelny korek.Potem gasiłeś auto, spadała temperatura płynu oraz jego poziom a przy okazji zasysało powietrze. Ile razy takie zjawisko miało miejsce tego nikt nie wie,ale w ten sposób bankowo straciłeś znaczne ilości płynu chłodzącego, które doprowadziły do zapowietrzenia układu

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Ale układ się nie zapowietrza przez nieszczelny korek bo pod nim tak czy inaczej jest wolna przestrzeń bez płynu. Kup korek oryginał koniecznie. Nie potrzebnie wykrecasz pompę. Trzeba było zalać płyn i odpowietrzyc. Wirnik masz metalowy? Jak krecileś rolka to się łopatki obracaly?
Opublikowano

Pompa ma lekkie luzy ale działa wg mnie prawidłowo. łopatki ma plastikowe i jest to pompa ze znaczkiem BMW czyli oryginalna.

Może to być też przez zepsuty korek tak?

Korka teraz nie kupie bo nie zdążę będzie najwcześniej jutro...

Najgorsze jest to, że dzisiaj rano zepsuło mi się drugie auto i jestem po prostu uziemiony. Do pracy jakoś dotarłem spóźniony ale jeszcze nie wiem jak wrócę.

 

Marti mnie właśnie kilka szczegółów. Bo jeżeli korek był by walnięty to dlaczego nie było obiegu. Pompa może nie jest idealna ale nie powinna zatrzymać obiegu... Chyba, ze to wszystko jest winą zapowietrzenia jak nie dokręciłem korka.

proszę o poradę... Wymieniać też pompę? Czy na razie jeszcze wkręcić starą?

No i jeżeli wykręciłem pompę i termostat to wszystko teraz powinno być odpowietrzone prawda?

Jak teraz prawidłowo wszystko zrobić żeby znów nie zapowietrzyć układu?

Rozumiem, że wszystko dokręcam i co lać płyn do pełna i co dalej?

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano
A jeszcze jedno. Zapomniałem dodać. Jak odkręcałem termostat to śruby mocujące całą tą plastikową obudowę były lekko dokręcone... może nie luźne ale odkręcałem je praktycznie palcami... Od tego też chyba mogło się zapowietrzyć prawda? tam też mogło łapać lewe powietrze...
Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano
Wg mnie za bardzo kombinujesz. Jak masz kasę to kup nową pompę. Będziesz miał pewność, że jest w porządku. Złóż wszystko do kupy, zalej płynem i odpowietrzaj zgodnie z instrukcją na forum. Jak to zrobisz to nie ma bata żeby było źle. Najważniejsze jest poprawne odpowietrzenie układu.
Opublikowano

OK. Tak zrobię pompę zamówiłem. Dzisiaj założę wszystko i sprawdzę. Gość jeden mnie wystraszył, ze to też może być uszczelka pod głowica lub sama głowica... A bardzo bym tego nie chciał co jest chyba oczywiste...

Mam nadzieję, że pompa i odpowietrzenie naprawi wszystko i będzie OK.

Dzięki za pomoc.

Właśnie z tą kasą kolego jest różnie ostatnio bo wydatków miałem dużo wiecej niż wypłaty. W innym wypadku oddał bym do mechanika i czekał na efekty...

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie. Czyli mam złożyć wszystko zalewać bardzo powoli na wyłączonym silniku ale przekręconej stacyjce i włączyć ogrzewania na maxa bez odpalania silnika tak?

Przecież pompa wody w ten czas nie pracuje...

Dobrze mi się wydaje?

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

O ile ją ma to pompka wtedy działa. I pomaga wtedy chyba odpowietrzyć łatwiej nagrzewnicę. Kiedyś ktoś pisał ze na zapłonie ma być widoczny przelew co jest bzdurą.

Zrób tak. Odkręć dwa odpowietrzniki i zalewaj na max pod sam korek płyn aż zacznie lecieć z odpowietrzników płyn. Najlepiej je wykręć całkiem. Jak zacznie lecieć to niech trochę sobie kilka sekund poleci płyn i zaraz zakręć. Odessij nadmiar płynu (troszkę wyżej niż kreska poziomu bo pewnie jakieś powietrze będzie w układzie)

Odpal auto i obserwuj temp na teście nr 7.

Potrzymaj na obrotach ok 1,5-2tys i sprawdź czy masz strumień przelewowy. Powinien się pojawić. Jak będziesz sam to przepustnicą sobie dozuj obroty.

Jak będzie tzn że pompa jest ok. Jak nie będzie to pompa raczej umarła bo po zalaniu płynu wypełnić powinien się cały układ i obieg już jest.

 

Jak będzie dalej ok to czekaj na pojawienie się 90st obserwując czy strumień na obrotach jest ciągły bez przerwy i czy zaczyna działać ogrzewanie. Jak dojdzie do ponad 90st powinien zacząć otwierać się termostat. Jak się otworzy poczekaj trochę do rozgrzania chłodnicy. POtem zakręć korek przejedź się chwilę i jak zrobi się ciśnienie to odkręć jeden odpowietrznik na odpalonym silniku (niech wywali sobie płyn i może resztki powietrza) i to samo z drugim odpowietrznikiem.

 

Masz LPG?

Opublikowano

Tak mam Lpg. Co to test 7? Jak go aktywować? Czyli odpalone auto i korek odkrecony? Kupiłem nową pompę. Wioze ja do domu. Mam nadzieję że wszystko będzie ok. Napiszę jutro.

Gdzie moge obserwować strumień przelewowy?

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

Przy odkręconym korku masz dziurkę na samej górze. Tam powinien być przelew płynu do zbiorniczka. Jeździsz tym grzejącym się autem?

Zakręć LPG na butli i wypal gaz na postoju.

 

Wszystko do odpowietrzania Ci dokładnie napisałem. Wydrukuj sobie albo pracuj z telefonem i powinno być ok.

Opublikowano

Witam.

Nie kolego nie jeździłem tym samochodem kiedy się grzał. Stał w garażu i czekał na części :) Jedynie żona raz pojechała po dzieciaka do przedszkola ale to jest dystans 1km więc nawet nie zdążyła się zagrzać...

Nie udało mi się zakręcić gazu bo tak jak mówiłem mechanikiem nie jestem i nie wiedziałem gdzie się za to zabrać a i testu nie odpaliłem bo mam dwa przyciski przy liczniku a nie miałem czasu aby szukać tego w sieci... resztę zrobiłem zgodnie z sugestią

Dzięki Panowie wielkie za pomoc :)

Autko działa, nie zagrzewa się powyżej normy. Dzięki wielkie :)

Muszę jeszcze wymienić śrubę od odpowietrzenia bo jest pęknięta i ciągle ślipi...

Mankamentem jest to, że auto słabo grzeje jeżeli nie depnę na gaz. Jak cisnę ciepło w samochodzie gdy tylko się zatrzymam powietrze leci letnie... ale to jak wymienię tą śrubkę od odpowietrzania będą na to patrzeć... Mam jeszcze dość spory wyciek oleju wczoraj to zauważyłem i muszę oddać auto do mechanika bo sam się za to brać nie będę.

Jeszcze raz bardzo dziękuję.

 

Panowie wiem, że to forum BMW (proszę nie banować) ale nie mam nikogo mądrego co by mi doradził a forum Peugeot 106 to się czeka rok świetlny na odp...

Co może być jak na zimnym silniku gaśnie i ciężko po zgaśnięciu odpala. Kupiłem żonie 106 91r 1.4 b+g 75KM. Pierwsze odpalenie z rana odpala pięknie. Natomiast zanim się nie zagrzeje to gaśnie przy ściągnięcie nogi z gazu lub podczas zmiany biegu. Zarówno na gazie jak i na benzynie. Zagrzeje się choć trochę i dolegliwości mijają całkowicie.

Jak ktoś ma mądry pomysł to podrzućcie coś.

pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.