Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :)

 

Mam e34 touring 2.5 24v 1992r.

Przejrzałem forum, znalazłem, sprawdziłem i to nie to;/ Problem polega na braku świateł cofania, sprawdziłem bezpiecznik, nawet wymieniłem na nowy wiec jest ok, no to lecę pod auto odpiąłem wtyczkę od przełącznika złączyłem kable i światłą dalej nie świecą, lecę po miernik sprawdzam nawet prąd nie dochodzi(wiem stacyjka powinna być przekręcona i była), więc jestem prawie pewien że coś z kablami tylko teraz gdzie mam tych kabli szukać bo jeżeli prąd mi do czujnika nie dochodzi to znaczy że jest chyba coś uszkodzone na odcinku bezpiecznik -->przełącznika. Chyba że źle myślę wiec byłbym wdzięczny jakby mi ktoś rzucił trochę światła na temat:)

 

Z góry dzięki :)

Pozdrawiam:)

Opublikowano

Witam ponownie:)

Mam trochę nowych rzeczy, które mogą rzucić nieco światła na temat.

Myślałem że wiązki w klapie są okej patrząc na to że były "ładne", ale jak się bardziej przyjrzałem na samym dole przy karoserii było trochę taśmy izolacyjnej co mnie zaciekawiło, odwinąłem i podciągnąłem oplot kabli do góry i jeden kabelek (biały) był przecięty tak jakby nożem, nie przetarty( może poprzedni właściciel nie wiedział jak naprawić więc żeby mu nie wyskakiwał błąd przeciął go i się tym nie przejmował). Złączyłem go i teraz wyskoczył mi na komputerze komunikat "Rucklicht" o braku świateł cofania. A światła dalej nie świecą, więc może teraz spróbować na krótko przy przekaźniku czy coś? jakieś rady? :)

Opublikowano
Dokładnie nie wiem jak to dokładnie wygląda, ale jeżeli czujnik cofania w skrzyni odcina "plus" to moze warto sprawdzić czy prąd do niego dochodzi. Jeżeli nie dochodzi to pociągnąć "na krótko" żeby sprawdzic
Opublikowano
to wygląda tak że, żarówki mam normalne(działają bo zamieniłem ze światłami przeciwmgielnymi i działają nawet po powtórnej podmiance). Jak już pisałem prąd nie dochodzi do czujnika w skrzyni, dziś nawet spróbowałem dać prąd "poza obiegiem do wtyczki przy skrzyni biegów i dalej się nie zaświeciły więc wychodzi na to że mam obieg przerwany w dwóch miejscach(?) przed i za czujnikiem?
Opublikowano
Przed chwilą sam z ciekawości poszedłem do swojej i cóż stwierdziłem: plus po kluczyku dochodzi do kostki tej przy drążku zmiany biegów przewodem zielono-czarnym i w kostce tej po podłączeniu miernika do obu zacisków występuje napięcie 12,4 V czyli obwód jest zamykany przez jakiś odbiornik /czyli minus z żarówki/ po odwrotnym podłączeniu miernika wskazówka ucieka w drugą stronę czyli minus jest brany do tej kostki z jakiegoś obwodu.Trochę dziwne,że w tej kostce występuje minus bo to że jest plus to normalne.U mnie wszystko działa super .Musisz dalej toczyć walkę z tą usterką bo bez świateł cofania to jest lipa a druciarstwa i rzeżby to te auta bardzo nie lubią o czym przekonałem się sam już niejednokrotnie.Trzymam kciuki za udany finał.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Problem rozwiązany, rozwiązałem go jeszcze w zeszłym roku ale nie miałem czasu odpisać. :| szukałem i znalazłem, jakiś "miły" pan rozpiął kostkę która znajduje się obok skrzyni biegów, już chciałem rozbierać cały środek ale po wyjęciu drewna przy skrzyni i wygłuszenia, znalazłem winowajce problemu:)

Dziękuję wszystkim za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.