Skocz do zawartości

Zbieżność e46


Rafal_e46_318

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Mam problem z zawieszeniem bądź układem kierowniczym w swoim BMW e46 318i. Były ostatnio wymieniane elementy zawieszenie jednak nie jestem w stanie powiedzieć co to dokładnie było. Przy każdej nierówności czy dziurze czuje jak ucieka mi kierownica, czuć też, że samochód nie jest stabilny przy jeździe powyżej 90km/h. Aby samochód jechał prosto kierownica musi być widocznie skierowana w prawą stronę. Zrobiłem zbieżność i jej wyniki załączam do posta. Od tamtego czasu kierownica minimalnie się wyprostowała i było ok jednak po kilku przejazdach na wyboistej drodze jej przekrzywienie jest bardziej widoczne oraz niestabiloność samochodu powróciła. Na zbieżności pan powiedział mi, że przy ustawianiu tyłu z lewej strony skończył się już zakres regulacji co może sugerowac, że jakaś cześć może być minimalnie wykrzywiona. Gdzie mam szukać przyczyny oraz na wymianie czego się skupić ?

 

http://s1380.photobucket.com/user/rdarul/media/IMG_20141126_114145_zpsf414a153.jpg.html?sort=3&o=0

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynając od przodu:

 

Kąt pochylenia koła - regulacja poduszką amortyzatora przesuwając ją prawo - lewo. Jeśli i tu skończył się zakres regulacji, to może to świadczyć o zużytych amortyzatorach. U Ciebie prawy przód fatalny, to już jest to powód do myślenia intensywnego o tym - wpływ na prowadzenie jest taki, że nie cała opona ma prawidłowy kontakt z podłożem przy jeździe na wprost.

 

Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - regulacji nie ma, jest to parametr wynikający bezpośrednio ze stanu zawieszenia, szczególnie stanu tulei wahaczy przednich jak i samych wahaczy. Prawa strona u Ciebie do przejrzenia i ewentualnej poprawki. Wpływ na prowadzenie jest znaczny, auto może dziwnie zachowywać się podczas hamowania, być znacznie niestabilny na nierównościach zarówno poprzecznych jak i wzdłuż. Tutaj uwaga - ten parametr ma wpływ także na kąt pochylenia koła. Do weryfikacji w warunkach warsztatowych.

 

Tył:

 

Kąt pochylenia koła - regulacja za pomocą śruby regulacyjnej wahacza dolnego przy piaście. Jeśli zakres regulacji się kończy, może to świadczyć o uszkodzeniu którejś z tulei metalowo - gumowych, zarówno tych w wózku jak i tych w piaście. Jeśli towarzyszy temu postukiwanie tyłu lub kołysanie auta na boki przy przelocie przez poprzeczne nierówności - tuleja wahliwa do wymiany. Generalnie to wredny temat, bo czasami zużycia tulei nie widać, nie hałasują, ale odkształcają się w jedną stronę, co powoduje rozjechanie się geometrii. Wpływ na prowadzenie tak jak napisałem - niestabilność przy poprzecznych nierównościach drogi.

 

Zbieżność - ustawiana za pomocą śrub mocujących wahacz wleczony do nadwozia, w miejscu, gdzie występuje tzw. tuleja w progu. I tutaj niekoniecznie musi być coś krzywe, wystarczy, że tuleja się skończyła, lub przesunęła się w mocowaniu wahacza. Wpływ na jazdę jest jak przy niezrobionej zbieżności z przodu + efekty audio w postaci popiskiwania nawet na małym zakręcie na powierzchni typu polbruk / malowany beton parkingów podziemnych.

 

 

Musisz zrobić generalny przegląd zawieszenia. Ja bym się nawet nie zastanawiał, bo idzie zima i możesz zacząć tańczyć na lodzie, tylko strzelił komplet tulei progowych tył, tulei pływających tył i tulei wahaczy przód, a następnie próbował regulacji u ogarniętego człowieka pod obciążeniem wozu itp. Czyli zgodnego ze sztuką.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

 

Więc tak:

-Przy zbieżności powiedzieli mi, że tylko z lewej strony na dole się skończył zakres regulacji.

-Jeśli chodzi o prawy przód to zwrócić uwagę na tą poduszkę amortyzatora, tak ?

-Przy weryfikacji kątów sworznia zwrotnicy na co skupić uwagę przy ponownej weryfikacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.