Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

Mam problem z zawieszeniem bądź układem kierowniczym w swoim BMW e46 318i. Były ostatnio wymieniane elementy zawieszenie jednak nie jestem w stanie powiedzieć co to dokładnie było. Przy każdej nierówności czy dziurze czuje jak ucieka mi kierownica, czuć też, że samochód nie jest stabilny przy jeździe powyżej 90km/h. Aby samochód jechał prosto kierownica musi być widocznie skierowana w prawą stronę. Zrobiłem zbieżność i jej wyniki załączam do posta. Od tamtego czasu kierownica minimalnie się wyprostowała i było ok jednak po kilku przejazdach na wyboistej drodze jej przekrzywienie jest bardziej widoczne oraz niestabiloność samochodu powróciła. Na zbieżności pan powiedział mi, że przy ustawianiu tyłu z lewej strony skończył się już zakres regulacji co może sugerowac, że jakaś cześć może być minimalnie wykrzywiona. Gdzie mam szukać przyczyny oraz na wymianie czego się skupić ?

 

http://s1380.photobucket.com/user/rdarul/media/IMG_20141126_114145_zpsf414a153.jpg.html?sort=3&o=0

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Zaczynając od przodu:

 

Kąt pochylenia koła - regulacja poduszką amortyzatora przesuwając ją prawo - lewo. Jeśli i tu skończył się zakres regulacji, to może to świadczyć o zużytych amortyzatorach. U Ciebie prawy przód fatalny, to już jest to powód do myślenia intensywnego o tym - wpływ na prowadzenie jest taki, że nie cała opona ma prawidłowy kontakt z podłożem przy jeździe na wprost.

 

Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - regulacji nie ma, jest to parametr wynikający bezpośrednio ze stanu zawieszenia, szczególnie stanu tulei wahaczy przednich jak i samych wahaczy. Prawa strona u Ciebie do przejrzenia i ewentualnej poprawki. Wpływ na prowadzenie jest znaczny, auto może dziwnie zachowywać się podczas hamowania, być znacznie niestabilny na nierównościach zarówno poprzecznych jak i wzdłuż. Tutaj uwaga - ten parametr ma wpływ także na kąt pochylenia koła. Do weryfikacji w warunkach warsztatowych.

 

Tył:

 

Kąt pochylenia koła - regulacja za pomocą śruby regulacyjnej wahacza dolnego przy piaście. Jeśli zakres regulacji się kończy, może to świadczyć o uszkodzeniu którejś z tulei metalowo - gumowych, zarówno tych w wózku jak i tych w piaście. Jeśli towarzyszy temu postukiwanie tyłu lub kołysanie auta na boki przy przelocie przez poprzeczne nierówności - tuleja wahliwa do wymiany. Generalnie to wredny temat, bo czasami zużycia tulei nie widać, nie hałasują, ale odkształcają się w jedną stronę, co powoduje rozjechanie się geometrii. Wpływ na prowadzenie tak jak napisałem - niestabilność przy poprzecznych nierównościach drogi.

 

Zbieżność - ustawiana za pomocą śrub mocujących wahacz wleczony do nadwozia, w miejscu, gdzie występuje tzw. tuleja w progu. I tutaj niekoniecznie musi być coś krzywe, wystarczy, że tuleja się skończyła, lub przesunęła się w mocowaniu wahacza. Wpływ na jazdę jest jak przy niezrobionej zbieżności z przodu + efekty audio w postaci popiskiwania nawet na małym zakręcie na powierzchni typu polbruk / malowany beton parkingów podziemnych.

 

 

Musisz zrobić generalny przegląd zawieszenia. Ja bym się nawet nie zastanawiał, bo idzie zima i możesz zacząć tańczyć na lodzie, tylko strzelił komplet tulei progowych tył, tulei pływających tył i tulei wahaczy przód, a następnie próbował regulacji u ogarniętego człowieka pod obciążeniem wozu itp. Czyli zgodnego ze sztuką.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

 

Więc tak:

-Przy zbieżności powiedzieli mi, że tylko z lewej strony na dole się skończył zakres regulacji.

-Jeśli chodzi o prawy przód to zwrócić uwagę na tą poduszkę amortyzatora, tak ?

-Przy weryfikacji kątów sworznia zwrotnicy na co skupić uwagę przy ponownej weryfikacji ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.