Skocz do zawartości

E92 320i N43 - wartości VANOS, spadek mocy


dzidek25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy mógłbym ktoś rzucić okiem na wartości VANOS i powiedzieć co o nich sądzi? Dla mnie są co najmniej podejrzane.

http://i.imgur.com/4FHSvv2.png

 

Niedawno zamieniłem miejscami solenoidy vanosu i czujniki położenia wałka (wylotowe na dolotowe i odwrotnie), do tego skasowanie adaptacji i po przejechaniu ok 300km wartości vanosu wyglądają tak:

http://i.imgur.com/OGmRBD0.png

 

Aktualny przebieg 162kkm. Od ostatniej zmiany oleju przejechane ponad 2kkm, ubytek oleju zero (przynajmniej komp ciągle pokazuje max).

 

2 miesiące temu wymieniony czujnik NOX, świece i cewki, wgrany kompletny najnowszy soft, olej+filtr - wszystko przy okazji błędów czujnika NOX i lambdy, wypadania zapłonu, utraty mocy, i delikatnego falowania/telepania silnikiem na zimnym.

Po tej wymianie komp nie zgłasza jakiegokolwiek błędu.

Niestety delikatne falowanie/telepanie i utrata mocy pozostała, auto na hamowni pokazało 8km i 9Nm mniej względem serii (mogę wrzucić wykres z hamowni).

 

Jakiś czas temu przeczyściłem przepustnicę, wydaje mi się, że falowanie/telepanie mocno się zmniejszyło.

 

Niestety pozostał spadek mocy. Auto przyspiesza jednostajnie, nie jest wyczuwalny szczyt momentu obrotowego w okolicy 4500obr/min.

Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że czasem jest ten spadek mocy, a czasem nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N43 nie posieda Vanosa jest na wtrysku bezposrednim. :norty:

tu jest wykaz silnikow z vanosem

 

http://www.bimmerfest.com/wiki/index.php/VANOS

http://www.bmwheaven.com/database/engine.php

ps.to jeszcze sprawdz wtryskiwacze ,przy takim przebiegu i braku filtra paliwa w tym modelu mozliwe ze sa juz zasyfione.(filtr oczywiscie jest w zbiorniku z pompa ale to ciut optymistyczne podejscie bardziej ksiegowe)

Sprawdz po Vin czy nie masz opcji

S843A Redukcja mocy ok.6kM mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vanos jest, z resztą sama INPA to tak nazywa, choć nie jeden powie, że to "zespół regulacyjny wałka rozrządu" :D

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4058-glowica-cylindrow-elektr-elem-dod/vJT25433 - część 1

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3189-mechanizm-ster-lancuch-sterujacy/vJT25433 - części 4 i 5

Te części odpowiadają za przesuwanie kątów otwarcia i zamknięcia zaworów, przetłumacz sobie co jest napisane pod linkiem http://www.bimmerfest.com/wiki/index.php/VANOS ;)

 

Parametry wtryskiwaczy na INPI'e jak dla mnie wyglądają ok.

 

Niestety mam opcję S843A (auto z Belgii, a tam ograniczenie mocy jest częste) :| Muszę pomyśleć jak pozbyć się tego ustrojstwa, dobre i parę kucy więcej ;)

W każdym razie muszę się lepiej zaznajomić z tematem. Dzięki za trop!

 

BTW, czy jedyną różnicą między softem z opcją S843A (redukcja mocy) i bez niej są inne mapy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o soft to podobno trzeba zarzucic od auta ktore nie ma tej opcji ,mam tez ograniczenie mocy ,dowiadywalem sie wstepnie o koszt ale na razie odpuscilem.

A w sprawie twojej stawiam bardziej na wtryski ,poczytaj watki po wymianie objaw ustapił a wtryski majatku nie kosztuja.

viewtopic.php?f=70&t=257237

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

No i stało się! Wtryskiwacz padł. I tym razem na wypadanie zapłonu nie pomaga ponowne uruchomienie auta, jak to w przypadku umierającej cewki/świecy ;)

Błędy na które czekałem:

 

$FehlerOrtNr: 10704

$FehlerOrtText: 0x29D0 Verbrennungsaussetzer, Zylinder 4

570729D081000304012851E9CD493E80000000000000000000000000

Fehler: 6(7) Nr: 10704 0x29D0 Verbrennungsaussetzer, Zylinder 4 Häufigkeit: 1

Fehlerart: 1 (5514 ) Einspritzung wird abgeschaltet

Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

Fehlerstatus: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen

P-Code: P0304 Verbrennungsaussetzer erkannt - Zylinder 4 F_LZ: 40

Umwelttext / Eintrag bei 167752 km(1.)

Motortemperatur 105.75 °C

Lastwert für Aussetzererkennung 28.52 %

Motordrehzahl 1984.00 rpm

Lambda Integrator Gruppe 1 -0.00 %

___________________________________________________________

 

$FehlerOrtNr: 12474

$FehlerOrtText: 0x30BA Injektoren x, y(, z) oder DME, interner Fehler

570730BAC10410A5012851E917D00277000000000000000000000000

Fehler: 7(7) Nr: 12474 0x30BA Injektoren x, y(, z) oder DME, interner Fehler Häufigkeit: 1

Fehlerart: 1 (4210 ) Initialisierungsfehler

Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

Fehlerstatus: (34 ) Fehler momentan vorhanden, noch nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen

P-Code: P10A5 Einspritzventile (Gruppe 1) - Initialisierungsfehler F_LZ: 40

Umwelttext / Eintrag bei 167752 km(1.)

Motordrehzahl 736.00 rpm

Motortemperatur 108.00 °C

Motor Status IS

Spannung Kl. 87 12.09 V

 

W zimę miałem 2x 29D0, ale znikał po ponownym uruchomieniu auta. Pewnie już wtedy wtryskiwacz się zacinał.

Jutro mam nadzieję znajdę jakieś ASO w Warszawie, które ma wtryskiwacz na magazynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście, że tylko 1 do wymiany ;)

Manual. A czemu pytasz?

Zalecenie jest takie że wymienia sie kpl.niestety(poza reklamacją na gwarancji oczywiście)a o skrzynie pytałem bo masz obroty biegu jałowego średnio niższe o jakieś 80 ale ja mam automat i może dla tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy wymiana MOSFET w DME pomogła?

 

Mam praktycznie te same objawy z tym, że nie spieszyłem się z wymiana wtryskiwaczy a jedynie je przełożyłem pomiędzy cylindrami. Wiem z google, że te tranzystory w MSD80 padają w N54 ale nie znalazłem nic aby taki problem był w N43. Aktualnie jednak nie mam innego pomysłu. Proszę więc o info bo po miesiącach walki z silnikiem tracę już nadzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A konkretnie jakie masz objawy? Jakie błędy?

Wymiana mosfetu jest koniecznością w przypadku wystąpienia błędu 30BA (druga opcja to wymiana ECU, ale $$$).

Niestety MSD80/MSD80.2 mają wadę konstrukcyjną, która została wyeliminowana w MSD81/MSD81.2 - a i jedne i drugie były montowane w wielu silnikach.

Przy spalonym mosfecie auto nie pali w ogóle na którymś cylindrze i ma tyle mocy, że nie jest w stanie ruszyć z miejsca na 1 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 30BA, który po skasowaniu pojawia się ale po długim czasie. Poza tym okazyjne 30EA (NOx) pomimo wymiany czujnika.

 

Mam czasami nierówną pracę, raz na jakiś czas problem z uruchomieniem (niezależnie od temperatury powietrza czy silnika) - ciężko mu się uruchomić. Dzisiaj po zapaleniu pracował nie na wszystkich cylindrach, pojawiła się ikonka silnika "zapełnionego" do połowy. Po ponownym uruchomieniu wszystko jest OK.

 

Właśnie wymontowałem ECU, okazało się, że to MSD81.2, na żadnych z MOSFETów nie ma zwarcia. Wygląda na fałszywy trop w moim przypadku.

 

Wymieniłem na razie świece, akumulator (był słaby), przełożyłem wtryskiawcze między cylindrami.

Edytowane przez daper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam właśnie nieszczęsne MSD80.

A nie miałeś błędu missfire? U mnie kilka razy wystąpił w przeciągu roku błąd na 4 cylindrze, po czym w końcu zjarał się tranzystor od właśnie 4 cylindra.

 

Sprawdź rezystancję wtryskiwaczy, powinna być w okolicy 200kOhmów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem żadnego wypadania zapłonu, nawet ze starymi świecami nie miałem takiego błędu.

 

Dzięki za podpowiedzi, to mi pomoże. Pomierzę te wtryskiwacze. Jednak problem występuje na tyle rzadko, że nie sądzę aby coś jednoznacznie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie po rozmowach z mechanikiem postanowiłem nic nie robić (nawet nie mierzyłem) dopóki problem nie będzie się częściej powtarzał. Po wykluczeniu DME największa szansa to wtryski, więc wymienię je dopiero jak objawy będą bardziej dokuczać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów od N43. Ja mam auto z silnikiem N53 (6cyl), ale konstrukcja, podzespoły i problemy te same. Śpieszę Was poinfromować o możliwości czyszczenia i testowania naszych wtryskiwaczy.

 

Więcej infromacji znajdziecie w tym wątku: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=279778

 

Zwrócie uwagę w tym wątku na kwestię czyszczenia dolotu i jeśli ktoś jest zainteresowany taką akcją to dopisujcie się do wątku. Będziemy wkrótce robić akcję zbiorową z forum, więc koszty znikome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Osobiście nie wierzę w efekt czyszczenia wtrysków w moim przypadku. Widzę po aktualnych wpisach na wskazanym wątku, że Tobie nic to niestety nie pomogło. Wtrysk składa się też z elektrozaworu i błąd, który mam - 30BA - oznacza właśnie problem z tym elektrozaworem (lub w przypadku wspomnianego tu MSD80 z tranzystorem, który podaje mu napięcie). Ponadto ja nie mam wypadania zapłonu. Zgaduję więc (niestety to tylko maja teoria bo na polskich i zagranicznych forach nic takiego nie znalazłem), że to ten elektrozawór już nie domaga - zacina się albo nie reaguje wystarczająco szybko. Czyszczenie i sprawdzanie wtrysku dotyczy tylko końcówki - nie diagnozują ani nic nie robią z samym elektrozaworem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Cześć,

 

Czy ktoś posiada może wiedzę jaki jest wznios na zaworach w tym silniku? I zakres działania vanosa?

Znalazłem kilka dokumentów ale dla innych silników :/ Np coś takiego dla M52B28TU - http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=498348&stc=1&d=1426773234

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.