Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety część sprężarek w BMW nie miała sprzęgła elektromagnetycznego i pracowała na sztywno tylko z regulacją wydajności - w tym przypadku praca bez czynnika grozi jej zatarciem więc nie wiem po co Andrzeju62 starasz się udowodnić swoją rację. W sytuacji którą opisał założyciel postu bezpieczniej jest przeciąć/ zdemontować pasek niż ryzykować uszkodzenie sprężarki. Po co więc ten upór w udowadnianiu swojej, jedynej słusznej racji? Z resztą w linku z realOEM który podajesz sprężarka nie ma sprzęgła elektromagnetycznego - wiązka elektryczna służy do sterowania elektrozaworem regulującym wydajność.

W E90 sam wymieniałem zatartą sprężarkę która nie miała sprzęgła elektromagnetycznego, w aktualnym E60 również mam taką sprężarkę. Taniej jest uciąć pasek za kilkadziesiąt zł niż wydać 3500zł na wymianę sprężarki z czyszczeniem układu po jej zatarciu - taka jest najlepsza odpowiedź na opisane przez założyciela tematu uszkodzenie.

Opublikowano
Początkowo stanowczo piszesz że , masz sprężarkę pojemnościową , a w którymś z następnym poście, przyznajesz że to jednak sprężarka sterowana elektromagnetycznym sprzęgłem

 

Wskaż proszę gdzie tak napisałem. W moim aucie sprężarka jest sterowana zaworem elektromagnetycznym nie sprzęgłem elektromagnetycznym . I nigdy nie twierdziłem inaczej. - Więc pisząc to co powyżej porostu insynuujesz że coś mówiłem/pisałem, gdy w rzeczywistości tak nie jest czyli po prostu kłamiesz.

 

Ja tylko przekazuję informacje podane przez producenta BMW, zgodnie z fabrycznymi nr.części, zawartymi min. w wyszukiwarce http://www.realoem.com/bmw/select.do?lang=pl .Jakim trzeba być zagorzałym ignorantem, by te dane negować .Co za problem, napisz do producenta albo bliżej, do BMW Polska,że wprowadzają ludzi w błąd i przedstaw im, tak jak na forum, swoją urojoną opinię.

 

Nie wiem kto hostuje strone http://www.realoem.com ale na pewno nie BMW ani BMW Polska. Ja jedną z napraw/wymian sprężarki wykonywałem w BMW i między innymi tam dowiedziałem się o różnych typach sterowania sprężarek oraz jakiej sprężarki mam szukać i kupić aby wymienić (szukałem na własną rękę bo cena w ASO zwalała z nóg.), a urojoną to ty masz wiedzę o mechanice i budowie samochodów.

 

Dlaczego, pomimo że enty razy proponowałem, nie sprawdziłeś jak się zachowuje kompresor podczas włączenia a jak przy wyłączenia klimy ? J

 

A czemu twierdzisz że nie sprawdziłem, ba ja tą sprężarkę miałem w rękach i na stole - doskonale wiem co znajduje się w jej kole pasowym. I doskonale wiem jak się zachowuję przy włączeniu/ wyłączeniu klimatyzacji - patrząc na nią nie jesteś w stanie stwierdzić czy klimatyzacja jest włączona czy nie bo wizualnie nie ma różnicy: kręci się koło pasowe, które przekazuje obroty na wał korbowy sprężarki.

http://www.laser-sinex.pl/wp-content/uploads/2012/01/schemat-kompresora-nowy-1024x660.jpg

 

Koło pasowe sprężarki jest spięte na sztywno z wałem korbowym sprężarki pomiędzy nimi jest tak zwane sprzęgło zrywane, które jest zabezpieczeniem przed "spalaniem się" paska w razie zatarcia się sprężarki - jak wygląda widać na rysunku poniżej.

http://www.laser-sinex.pl/wp-content/uploads/2012/02/Rysunek2.jpg

 

Merytorycznej wyjaśnić tego już się chyba nie da jak nie pojmujesz/ nie przyjmujesz do wiadomości to trudno muszę się z tym pogodzić - widocznie dla ciebie pomimo moich starań to nie zrozumiałe.

 

Ja sprawdzałem i wiem że sprężarka pracuje dopiero gdy włączymy klimę i jest to kompresor z sprzęgłem elektromagnetycznym, nie pojemnościowy który kręci się przez cały czas pracy silnika,niezależnie czy klima włączona czy nie,jak ty twierdzisz

 

Ja nie twierdzę, że u ciebie w aucie jest sprężarka sterowana zaworem i jak najbardziej wierzę ci ,że w twoim aucie jest sprężarka ze sprzęgłem elektromagnetycznym. Wiem jak działa taka sprężarka mam taką sprężarkę w innym aucie. Sprzęgło elektromagnetyczne rozpina pracę koła pasowego od reszty sprężarki. W momencie włączenia klimatyzacji sprzęgło elektromagnetyczne złącza się i sprężarka zaczyna pracę. Co nie oznacza, że wszystkie inne auta mają w ten sposób sterowane sprężarki bo jeśli sprężarka jest sterowana zaworem to porostu nie ma sprzęgła elektromagnetycznego w kole pasowym a jak go nie ma to nie ma co odłączyć obrotów koła od reszty sprężarki i taka sprężarka "kreci się w środku" cały czas, gdy silnik jest uruchomiony.

 

 

śą jeszcze takie dwie możliwości że, nie potrafisz tego sprawdzić w co szczerze wątpię albo sprawdziłeś i wiesz że nie masz racji i nie potrafisz tego przyznać.

Ty wiesz jaką sprężarkę masz w aucie i ja tego nie neguję bo wierzę, że sprawdziłeś i wiesz. Ja wiem natomiast jaką sprężarkę mam w swoim aucie bo niestety musiałem sprawdzić i zgłębić temat jak klima padła. Wiem także, że w BMW E60/E61 a także E65 oraz E90/E91 były montowane różne typy sprężarek różniące się miedzy innymi typem sterowania.

 

Na tym kończę, ponieważ zgodnie z regulaminem i nie tylko, dalsze posty a tobą nić nie wniosą do tego tematu, wręcz przeciwnie mogą zaszkodzić, np.przecinaniem pasków.

 

Jak już pisałem nie namawiałem nikogo do przecinania paska (co już po raz kolejny insynuujesz) a do jego zdjęcia jeśli nie jest pewny jaką ma sprężarkę w samochodzie. W przypadku sterowanej sprzęgłem elektromagnetycznym wystarczy wyłączyć klimatyzacje na panelu i to zatrzyma kompresor kręcić się będzie tylko koło pasowe na nim, jednak w przypadku sprężarki sterowanej zaworem elektromagnetycznym wyłączenie klimatyzacji na panelu nie zatrzyma sprężarki - wyłączymy tylko chłodzenie a sprężarka będzie chodzić na minimalnym oporze i jeśli nie będzie miała smarowania to jej to zaszkodzi.

 

wiesz że nie masz racji i nie potrafisz tego przyznać.Do tego też trzeba mieć jaja.

Ty na 100% nie masz racji i nie potrafisz się do tego przyznać - idąc twoim tokiem rozumowania nie masz jaj.

 

Niestety część sprężarek w BMW nie miała sprzęgła elektromagnetycznego i pracowała na sztywno tylko z regulacją wydajności - w tym przypadku praca bez czynnika grozi jej zatarciem więc nie wiem po co Andrzeju62 starasz się udowodnić swoją rację. W sytuacji którą opisał założyciel postu bezpieczniej jest przeciąć/ zdemontować pasek niż ryzykować uszkodzenie sprężarki. Po co więc ten upór w udowadnianiu swojej, jedynej słusznej racji? Z resztą w linku z realOEM który podajesz sprężarka nie ma sprzęgła elektromagnetycznego - wiązka elektryczna służy do sterowania elektrozaworem regulującym wydajność.

W E90 sam wymieniałem zatartą sprężarkę która nie miała sprzęgła elektromagnetycznego, w aktualnym E60 również mam taką sprężarkę.

 

 

Jak widzisz nie tylko u mnie jest tego typu sprężarka posiadał ją w poprzednim aucie także gordon74 i posiada ją w tym, które ma obecnie.

 

Taniej jest uciąć pasek za kilkadziesiąt zł niż wydać 3500zł na wymianę sprężarki z czyszczeniem układu po jej zatarciu - taka jest najlepsza odpowiedź na opisane przez założyciela tematu uszkodzenie.

 

W zupełności się z tobą zgadzam gordon74

Opublikowano

Witam panowie :)

 

zakładając ten temat nie sądziłem że będzie on tak burzliwy ale to dobrze!!! na przyszłość dla kogoś :D

 

w moim przypadku kiedy słyszałem jak kamień wpadł w chłodniecę i po zjechaniu na parking było słychać jak ucieka gaz i taki był MÓJ i tylko MÓJ pomysł bo jest taka możliwość ponieważ klima jest na osobnym pasku :D

 

zakładając ten temat chciałem się upewnić czy to było konieczne i by wracając do kraju spokojnie a nie stresować się i nadsłuchiwać czy coś się pod maską nie dzieje.

 

i fakt nie jestem mechanikiem i nie mam żadnej szkoły ale coś tam dzwoni w głowie więc po prostu niekiedy jest lepiej stracić pasek za 50zł niż narobić kosztów na około 3tys.

I słowa :LEPIEJ PASEK ŚCIĄGNĄĆ JEŚLI NIE MASZ PEWNOŚCI JAKĄ MASZ SPRĘŻARKĘ : a ze łapy wielkie i nie mieściły mi się tam by pasek zdjąć to go uciełem :(

 

TERAZ TAK POWIEM ZROBIŁBYM TO PONOWNIE!!!!!!!!!!!!!!

I POLECAM TO KAŻDEMU KTO BĘDZIE MIAŁ TAKI PROBLEM W DRODZE NIE MAJĄ WIEDZY JAKĄ SPRĘŻARKĘ POSIADA W AUCIE!!!!!

 

teraz czytając posty w temacie jestem o wiele mądrzejszy i dobrze też że pojawił się post od GORDON 74 i siedząc w domu można sobie temat drążyć ale na drodze wiecie jak jest!!!!!!!!!!!! :)

 

 

ps. pisałem też o wątku że w obu przypadka brak gazu ( czyli ciśnienia w układzie) też unieruchomi sprężarke nigdzie nic nie ma na ten temat a to co znajduje to schematy sprężarek i z nich wynikało by ze to ściema i przychylam się tu do wypowiedzi KOWAL e36

nie ukrywam irytuje mnie ten wątek z czystej ciekawości!

 

pozdrawiam serdecznie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.