Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem posiadaczem e90 320d 163km. Na forum jest kilka podobnych tematów ale żaden nie przynosi rozwiązania. Problem polega na tym że podczas jazdy auto prowadzi się dosyć nerwowo, podczas jazdy po nierównym asfalcie i puszczeniu kierownicy auto w ciągu kilku metrów potrafi zmienić kierunek jazdy w kierunku pochylenia drogi (bardziej w prawą stronę) chociaż w lewą też, gdy na drodze występują nierówności po najechaniu kierownica sama skręci i auto zmieni kierunek jazdy.

Geometria sprawdzona w dwóch serwisach wszystko jest w porządku, w zawieszeniu żadnych luzów, koła zamieniałem przód tył. Proszę o pomoc bo jazda jest momentami męcząca kiedy trzeba cały czas trzymać mocno kierownicę.

Opublikowano

Jaką masz szerokość opon ?

Za pierwszym razem gdy jechałem swoim to myślałem ,że coś z autem jest nie tak a okazało się ,że nie mieści się w koleinach i dlatego takie nerwowe zachowanie . Im szersza opona tym bardziej będzie to narastać . Po kilku tygodniach się przyzwyczaiłem i już nie widzę problemu .

Mam obecnie 225/45/17 i jest dobrze .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Ja bym nie "zwalał" tylko na szerokość opon. U siebie mam 225 na przodzie i 255 na tyle, i auto nie ma tendencji do rzucania.

Gdzieś czytałem, że nie szerokość, a bardziej sztywność opony ma wpływ na efekt rzucania w koleinach.

Ja spróbował bym na zupełnie innym komplecie kół, może uda się od kogoś na jeden dzień pożyczyć.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Mam dokładnie taki rozmiar jak Ty 225/45/17 w koleinach dałoby się to przeżyć ale jest tak też na drodze bez kolein, jeśli asfalt jest pochylony w którąś stronę (bo teraz tak zalewają) np. w kierunku pobocza to ściąga w tym kierunku. Jeździłem wcześniej e39 i innymi ale nigdy nie zachowywały się tak nerwowo. Do momentu kupna nie jeździłem e90 i nie mam porównania ale czuję że coś jest nie tak.
Opublikowano

W takim przypadku pozostaje analiza zawieszenia , geometrii , kątów , układu kierowniczego i sprawdzenie czy nie zostawia 4 śladów .

Nic innego nikt online nie wymyśli .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Powiem Ci ,że te sprawdzania na przeglądach przed geometrią to ..... U mnie był walnięty prawy przegub i słychać było i czuć jak trzęsie i lata a na przyrządach nic nie wykryło .BMW są twarde i mocne mają zawieszenie to nie opel ,że wystarczy bujnąć budą i już słychać wszystko z 5 metrów .
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Ten sam problem miał mój znajomy z coupet-ką która miała 20tys przebiegu.

Ile się nakombinował zanim doszedł co to.

W serwisie wymieniali mu tuleje, potem spr zbieżność, potem znowu coś wymieniali.

A okazało się że to wina opon.

Bridgestone potenza ROF.

Zamienilismy się na koła i mój samochód się zepsuł jak by był po jakimś dzwonie.

A jego zaczął jeździc jak po szynach.

Jeździłem na tych jego oponach tydzień i jak dobiłem powietrza na poziom z tabliczki znamionowej trochę sie poprawiło.

Ale i tak zabijało całą przyjemność z jazdy ( czyli dla mnie powód dlaczego jeżdzę BMW )

Ja mam opony zwykłe nie ROF.

Opublikowano
Ja mam normalne bez ROF ale wydaja się być twarde, mam też zamontowane dystanse 15 mm na wszystkich kołach ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie przez weekend postaram się go przerzucić na zimowe tylko że mam z ROF i zobaczę czy coś pomoże. Odnalazłem też wydruk z ostatniej geometrii może ktoś się czegoś dopatrzy. http://i58.tinypic.com/im45li.jpg
Opublikowano

Przyczyną mogą być też już zdeformowane felgi a to już bardzo trudno zobaczyć .

Jeśli często musisz dopompowywać powietrze w oponach do normy to jest pierwszy objaw .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Jak masz zwykle opony to raczej inna przyczyna niz pisałem.

Spróbuj jeszcze na jakiś czas wywalić te dystanse, choć raczej to nie jest przyczyna.

Opublikowano
Mam bardzo podobnie,auto zmienia kierunek jazdy a przy jezdzie np na autostradzie boczne podmuchy wiatru wytrącają auto z toru jazdy.To nie wina opon ani felg bo sprawdzone na 3 kompletach.Zawieszenie sprawdzone 3 krotnie,geometria ok.Kiedys uderzyłem kołem w krawęznik i geometria sie rozregolowała i od tego sie zaczeło.geometria zostala ustawiona w aso,niestety dalej jest to samo.Wszystko sprawdzone.Pozostaje jeszcze tylko jedna rzecz-przekladnia kierownicza.To samo może być u Ciebie.
Opublikowano
Zmieniłem na zimowe 16 ale nie pomogło czyli koła można wykluczyć pozostało jeszcze wyrzucić dystanse ale muszę kupić krótsze śruby do felg bo teraz są przedłużane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.