Skocz do zawartości

318, 143KM - bierze dużo oleju


bary56

Rekomendowane odpowiedzi

Uszczelki? Jakie znowu uszczelki. Przeciez ten silnik jako slabe punkty ma vanosa, valvetronica i rwacy sie rozrzad.

Z tego co czytam to najczestsze usterki to wlasnie padajacy system sterowania pozycja zaworow, rwacy sie rozrzad (czy tam rozwalajacy sie slizg), uszczelniacze zaworowe, ktore powoduja wieksze spalanie oleju niz benzyny i vacu pompa, ktora daje efekt ursusa.

 

Jak myslisz, ze kazdy wlasciciel robi to od razu, to nie wiem skad sie urwales. Wszyscy jezdza tak jak jest, z nadzieja, ze to nie spotka akurat ich. Typowa mentalnosc.

Zreszta nie dziwie sie, na dzien dorby pol silnika robic? Jakby to bylo M54B30 to rozumialbym taka inwestycje, bo jest w co, ale w 143 konne 318i?

 

Znajdz mi kogos w Polsce, kto podejmie sie to uturbic i zrobi do tego program.

Nawet jesli to szczerze watpie czy bez zakucia wszystkiego bedzie sugerowana wieksza moc niz 200KM.

Cena to na pewno bedzie drugie tyle, co ten samochod jest wart. Duzo taniej wyjdzie swap na 3-litrowke.

 

Jak chcecie cos juz koniecznie uturbic to - kupujcie M50B25 NV, uturbiasz i bez kucia ~350KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki? Jakie znowu uszczelki. Przeciez ten silnik jako slabe punkty ma vanosa, valvetronica i rwacy sie rozrzad.

Z tego co czytam to najczestsze usterki to wlasnie padajacy system sterowania pozycja zaworow, rwacy sie rozrzad (czy tam rozwalajacy sie slizg), uszczelniacze zaworowe, ktore powoduja wieksze spalanie oleju niz benzyny i vacu pompa, ktora daje efekt ursusa.

 

Jak myslisz, ze kazdy wlasciciel robi to od razu, to nie wiem skad sie urwales. Wszyscy jezdza tak jak jest, z nadzieja, ze to nie spotka akurat ich. Typowa mentalnosc.

Zreszta nie dziwie sie, na dzien dorby pol silnika robic? Jakby to bylo M54B30 to rozumialbym taka inwestycje, bo jest w co, ale w 143 konne 318i?

 

Znajdz mi kogos w Polsce, kto podejmie sie to uturbic i zrobi do tego program.

Nawet jesli to szczerze watpie czy bez zakucia wszystkiego bedzie sugerowana wieksza moc niz 200KM.

Cena to na pewno bedzie drugie tyle, co ten samochod jest wart. Duzo taniej wyjdzie swap na 3-litrowke.

 

Jak chcecie cos juz koniecznie uturbic to - kupujcie M50B25 NV, uturbiasz i bez kucia ~350KM.

 

Bzdura i bełkot wyczytany z for... bez urazy kolego. Tak samo ja bym mógł wyczytać wiele informacji w tym wad na temat twojego silnika.

Jeśli ktoś kupuje auto po cenie okazyjnej - to takich rzeczy może się spodziewać.

Nie obchodzi mnie , czy ktoś coś robi czy nie remont silnika. Rozumiem, nie jest to może wybitna jednostka, ale jest za to oszczędna i przyjemna.

W moim przypadku z łańcuchem nie ma problemów - napinacz/slizgi. Tylko te nieszczęsne uszczelniacze zaworowe i kilka uszczelek od oleju, koszt nie taki duzy.

 

 

Co do uturbienia :D to tylko "żarty" nieoplacalne i absurdalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po cenie okazyjnej? A jak Ci ktos sprzed za 40tys to nagle wadliwe uszczelniacze sie same wymienia?! Absurdalne podejscie do tematu.

 

"Rozumiem, nie jest to może wybitna jednostka, ale jest za to oszczędna i przyjemna." Rozwin temat, bo wychodzi na to, ze pali prawie tyle Co M54B22 a mocy jej troche brakuje. O kulturze pracy i awaryjnosci nawet nie wspominajac. Ludzie sie chyba sugeruja napisem 318i na klapie i maja nadzieje, ze bedzie pod maska 1.8 a nie 2.0.

 

Ech. Jakie wady ma moj silnik dobrze wiem, wiedzialem kupujac go. W zasadzie znam tylko jedna, jaka jest umiejscowienie odmy. To, ze w koncu zuzywa sie turbina czy wtryskiwacze jest normalne i nie przyszlo mi do glowy, zeby postrzegac jako wade zuzycie elementu po 200-250tkm. Takze nie wiem, chcesz mi tym dopiec czy co? Sorry, ale to nie jest sens mojego zycia ani przedluzenie meskosci. Nigdy tez nie oczekiwalem, ze za nieco ponad 20tys kupie perpetum mobile. Ale silnika nigdy nie musialem rozbierac i pewnie tak juz pozostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś. Nie chcę ci dopiec, tylko powoływanie się na różne posty RÓŻNYCH osób, nie możemy stwierdzić czy silnik jest bardzo awaryjny.

Możemy to tylko stwierdzić kiedy kupimy sobie taki nowy silnik :) - wszystko na własnej skórze przetestujemy to dopiero możesz stwierdzić że jest awaryjny. On ma już swoje lata jak każdy silnik :) z tej epoki.

Rózni ludzie kupują za różne ceny, takie samochody w różnym stanie ;)

 

"Rozumiem, nie jest to może wybitna jednostka, ale jest za to oszczędna i przyjemna."

Mając 143 kucyków pod maską, jednocześnie jak na benzyne i taką pojemnośc oszczędne spalanie,

nie wybitna bo, jest skomplikowana..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,moim skromnym zdaniem ten silnik nie jest taki zły jak niektórzy piszą.Podstawa to pewny przebieg,u mnie dobijam do 130tys.i chodzi jak pszczółka(ale muszę przyznać ze następna bma będzie z R6 :) Jak zostawiam swojej zonie samochód to potrafi jezdzić 3 tyg. za 200zł(a jezdzi codziennie).Chciałem się podzielić tylko moimi spostrzezeniami na temat olejów.Całe życie używałem w sam.same dobre oleje typu Mobil itd.,odkąd mam bme to zacząłem lać Castrola takiego jakiego zaleca producent do tego silnika.Po ok 1000km jakoś mi ubywało ok.0,3-0,4l max,przez przypadek zgadałem się z kolegą z Berlina na temat olejów i zapytał czy kiedyś używalem Liqui Moly(podobno nr 1 w niemczech).A ja na to ze nie ale oczywiscie slyszalem o tej marce ale jakoś do mnie nie przemawiała.Więc postanowiłem spróbować, do tego silnika odpowiedni i wystarczający to Leichtlauf High Tech 5W-40-szczerze polecam dla mnie baja.Zrobiłem jakieś 900km(jazda mieszana z wyszczególnieniem trasy)a jak jest gdzie to lubię przycisnąć, efekt-jakieś może 0,1l ubyło.Reasumując powiedziałem sobie że nic innego już nie wlewam i jeszcze raz polecam najlepiej prosto z niemiec bo i taniej wychodzi. Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna miara spalania 200zl na 3 tygodnie. Moja na 3 tygodnie pali troche wiecej :(

Ja za 200zl spale Ci w pare godzin, po prostu jadac ;).

 

PS: Faktycznie klawy silnik 0.4l na 1000km przy 130tkm przebiegu, w wolnossaku! Chyba, ze zjadles jedno 0 i powinno byc na 10000km!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.