Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Taki oto pomysl zaprzata mi ostatnio moja czaszke - chcialbym wstawic do bmw e34 520i rok 94 skrzynie 6-cio biegowa. mialem kiedys audi z taka liczba biegow i wspominam to dobrze. poniewaz latam na autostradzie, 6 bieg bylby dobrze wykorzystany. spadek obrotow o jakies 500, moze 700 na minute przelozyly sie na spalanie - tak mialem w audi.

 

chcialbym sie zorientowac, czy ten pomysl jest mozliwy do zrealizowania, pod wzgledem finansowym i pozniejszego uzytkowania.

 

i teraz pojawia sie takie oto pytanie - czy ktos wie, czy skrzynia 6 wogole podejdzie do takiego modelu?? w oryginale nie bylo czegos takiego. czy wystarczy zmienic sama skrzynie, czy rowniez wal (o ile skrzynia jest dluzsza) i most (przelozenia) i moze cos jeszcze?

 

czy ktos dysponnuje wiedza, ile za w/w elementy trzeba wylozyc kasy?

 

moze ktos ma taka skrzynie?

 

bede wdzieczny za kazda wskazowke...

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam!

Widze ze nie doczekales sie odpowiedzi...

pewnie juz za pozno, ale odpowiem chodzby po to ze moze ktos bedzie szukal tego tematu. Ja zawsze szperam po forum pozniej zadaje pytanie jak nie znajde odpowiedzi.

Tak wiec:

pomysl do zrealizowania chodz finansowo trzeba sie troche szarpnac.

Skrzynia taka podejdzie pod silnik ktory masz czyli M50 podejdzie tez pod silnik M52. Taka skrzynie mozesz szukac w zasadzie tylko od M3 E36 3.2 od silnika S52 bo silnik S50 (3.0) mial 5tke.

Ta skrzynia jest cholernie twarda w zasadzie nie do zakatowania.

Koszt takiej skrzyni (jak ja znajdziesz w ogole) to ok.2500zl i wiecej. Skrzynia jest gabarytowo dluższa od 5tki tak wiec wal chyba bedzie trzeba skracac. W Łodzi skracaja wal pod wymiar kosztow nie znam.

Mostu nie musisz zmienic, bo pierwsze 4 biegi maja takie same przelozenia co 5tka (pewnosc na 80%). Mocowania skrzyni beda pasowac moze nie idealnie ale bez duzego "rzeźbienia".

Taka skrzynie cholernie ciezkao dostac, w niemczech kosztuja w necie na aukcjach kupe kasy, w PL tanij bys dostal no chyba ze bys sie zakrecil tam dobrze lub masz wnikliwe kontakty.

Jesli Ci nie zalezy na przyspieszeniu a tylko na Vmaxie to zmien sobie most o mniejszym przelozeniu z 325 lub 328.

Temat jest mi dosc bliski bo swapowalem silnik z M20B25 na M52B28 w e30 i taka skrzynie chcialem zastosowac, tyko nie udalo mi sie kupic a w E30 jest jeszcze problem ze biegi moga sie zakleszczac i drazek moze nie pasowac. Ale aktualnie poszukuje takiej bo choruje na nia. Chce ja zgrac z bardzo krotkim (jak na silnik 2.8) mostem 4.10 od 318is.

Chodzi mi po glowie czy da rade wstawic przelozenie biegu 6go ze skrzyni od M3 3.2 do biegu 5go. Przebolalbym skrzynie 5tke z przelozeniem ok.0.80 a nie 1.00

jesli Ciebie lub kogos interesuje konkretnie ten temat to mam namiary do goscia nazywam go Dr Religa - spec od wymian serduszek w autach. Gosc mialby duze szanse zalatwic taka skrzynie i wstawil by ja bez probemu.

Opublikowano

hej

 

dzieki za odpowiedz. obecnie jestem na etapie przemyslen zwiazanych z zamiana auta z lpg na tds. problemow nie ma, bo w domu mamy oba :)

przy tych kosztach ktore podales, caly projekt wydaje sie byc nieoplacalnym, z mojego punktu widzenia. zalezalo mi na spalaniu :)

 

Dzieki za odp.

km

Opublikowano
ja robilem sobie podobny zabieg w audi B3 mialem tam skrzynie 4 i wstawilem sobie 5 biegowa v max sie poprawila ale przyspieszenie bardzo zmalalo dodam ze byl to 1.6 diesel wiec byl strasznie zmolony ale cos za cos :twisted2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.