Skocz do zawartości

e70 3.0si n52n wymiana uszczelek vanosa + film


goncia1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, prosze o porade w zwiazku z wymiana uczczelniaczy elektrozaworow vanosa lub samych elektrozaworow. Problem dotyczy tego cholernego falowania na luzie otoz po odlaczeniu kostek od elektrozaworow problem nie istnieje plynne sa obroty i nic nie faluje i teraz pytanie czy to uszczelmiacze? Jest duzy problem z ich wymiana? Co trzeba rozkrecic? Rozrzad? Dodam ze nie ma zadnych bledow zwiazanych z vanosem wiec wyczytalem ze to uszczelki czy te z bmwstore beda dobre?http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3736-glowica-cylindrow-elektr-elem-dod/i50042/kL/sA/r2008/m06 nr 2 to o te uszczelki chodzi? Edytowane przez goncia1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

... fajnie , ze trafilem ...... ale z tego co wiem powody sa rozmaite

Problem dotyczy tego cholernego falowania na luzie

 

podalem tylko namiary na to co prosiles

Witam, prosze o porade w zwiazku z wymiana uczczelniaczy elektrozaworow vanosa lub samych elektrozaworow

 

... napisz czy wymiana przyniosla poprawe :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jeszcze nie wymienilem tych uszczelek ale postanowilem same elektrozawory przeczyscic za bardzo nie bylo z czego. I sprawa chyba nie rozchodzi sie o uszczelki ani elektrozawory, postanowilem odlaczyc tylko jeden elektrozawor i przestaje szarpac, zamienilem je miejscami i nic to nie dalo a wniosek jest jeden ze obojetnie ktora kostke z elektrozaworu odepne przestaje falowac obrotami czy dolna czy gorna nez znaczenia a jak podepne dwie to faluja obroty, o co tu chodzi? Ktos wie? Za malo oleju? Dodam ze wczesniej mialem max na wskazniki a teraz mam polowe skali a olej to 0w40 mobila. jak dziala elektrozawor zamyka otwiera obieg olej? Tz jest jakies zamkniecie ktore sie otwiera przy dodaniu pradu? U mnie elektrozawory sa jakby otwarte w obojetnie jaka dziurke dmuchne to jest przejscie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

... witam Kolego ponownie

 

Napisz prosze dokladnie : rok i miesiac pierwszej rejestracji oraz czy to wersja USA ?

 

... piszesz ze nie ma bledow zwiazanych z Vanosem ! Jakie bledy pokazalo , napisz wszystkie ! Kto te bledy odczytal i na jakim oprogramowaniu ?

 

Napisales tez ze jak odlaczysz kostki przy zaworach to wszystko ustaje , zgadza sie ?

 

Pytam tak szczekolowo poniewaz od kilku tygodni moj szfagier ma prawie takie same objawy ( X3 e83 ) . Czytam duzo na ten temat po angielsku ( duzo rozumiem ) i przeczytalem prawie wszystko co jest na forach niemieckich ( znam biegle j.niemiecki lacznie z opisami technicznymi ).

 

Teraz czekam na odpowiedz .... :D

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... sorry jeszcze zapomnialem ..... twoj silnik to 3.0 si N52B30 272 PS ??? tak ?

Dokladnie ten. Tylko oznaczenie ma n52n a sterownik ecu to msv80 ,ok to 2008 czerwiec, wersja usa, w inpie tylko jeden blad co jakis czas "drobna nieszczelnosc u ukladzie odprowadzania par paliwa" po za tym zadnych bledow - ja odczytalem to z inpa, tak nawet wystarczy jedna kostke odlaczyc i wszystko wraca do normy tzn chodzi o wolne obroty i szarpanie ale podczas jazdy z odlaczona kostka od elektrozaworu wyraznie czuc oslabienie do 3000obr... Zmierzylem napiecie na tej kostce i wynosi : na zaplomie 6,75 v po odpaleniu silnika rosnie do 9,02v i tak zostaje troche dziwne ale mierzac do masy na jednym przewodzie jest 12,5v a na drugim skacze w okolicy zera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@goncia1 pdaj mi prosze twoj adrea mailowy (PW: prywatną wiadomość )

 

na poczatek podam informacje o silniku oraz jak dziala Vanos w tym silniku ( 2 x pdf. po angielsku ) ale mozna duzo zrozumiec ( schematy / ilustracje / itp - dla servisantow BMW ) reszte mozna potlumaczyc :cool2:

 

P.S. nie chce tutaj wsawiac za duzo linkow , i ryzykowac .... mialem juz problemy w forum niemieckim .... jak ktos jeszcze potrzebuje to prosze smialo pisac podajac adres skrzynki .

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed chwila podlaczylem na krotko jeden elektrozaworow i okazalo sie ze nie faluje czyli odlaczony lub calkowice otwarty elektrozawor dziala pieknie nie faluje, a tam wystepuje przy rozruchu z ecu 7-do 9,2v czyli nie otwiera sie caly ani nie zamyka, a dodam ze ecu steruje minusem plis jest staly ale mierzac mierzac ten owy minus do masy to tez pokazuje sie dodatnienapiecie rzedu 3,6v na minusowym przewodzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam , podaje wazne informacje :

 

New Generation 6-cylinder N52

na stronie Nr.18 jest troche o Vanos-ie

 

VANOS

 

na stronie Nr.8 sa dwa zaworki

( dochodzacy i wychodzacy ) .....w kilku forach czytalem ze robia broblemy podobne lub identyczne do twoich .

Jak masz mozliwosc to sprawdz / moze mozesz z kims zamienic na krotko do sprawdzenia / albo kup nowe , zalezy od ceny .

Niektorzy czyszcza je stodkiem do czyszczenia chamulcy , podobno pomaga ale pytanie jest na jak dlugo . Jezeli gdzies w zaworach sa paprochy to moze pomoze , ale jezeli zaworek ma problem natury lelektrycznej lub sie wyrobil to pomoze tylko wymiana

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czylalem juz te artykuly kilka dni temu bo mecze sie juz sporo czasu z tym falowaniem, a masz moze namiar na te forum co opisuja odobne dolegliwosci co u mnie? Te elektrozawory przeczyscilem przedmuchalem i pomiezylem miernikiem czy nie maja gdzies przebicia i wszystko ok malo tego zamienilem je miejscami i nez zmian aczkolwiek nie mam pewnosci czy tak wlasnie maja dzialac te tloczki w elektrozaworze, najlepiej jakbym mial porownal ze sprawnym . A co z tym zestawem regulacyjnym na walek rozrzadu? I z tym napieciem na wtyczce do elektro zaworu tam nie wystepuje wogole napiecie 12v tylko okolo 9v i to wtyczka odlaczona czy podpieta i tak wystepuje to napiecie . Ale przy zaplonie kest okolo 7v
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@goncia1

.... czy znasz j.angielski albo j.niemiecki ? na tyle dobrz zeby zrozumiec ? Moje informacje pochodza z forum zagranicznego !

 

Pytam tak szczekolowo poniewaz od kilku tygodni moj szfagier ma prawie takie same objawy ( X3 e83 ) . Czytam duzo na ten temat po angielsku ( duzo rozumiem ) i przeczytalem prawie wszystko co jest na forach niemieckich ( znam biegle j.niemiecki lacznie z opisami technicznymi ).

 

Teraz czekam na odpowiedz .... :D

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam jezykow obcych ale w google jest opcja translatora i pieknie tłumaczy na nasz :D. Nawet pliki w formacie pdf. Ale do rzeczy: ucieszylbym sie jak to wlasnie byly by elektrozawory, ale chcialbym miec pewnosc ze to wlasnie one i daja takie wlasnie objawy ja u mnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie znam jezykow obcych ale w google jest opcja translatora i pieknie tłumaczy na nasz :D. Nawet pliki w formacie pdf

 

.... ciesze sie ze tak dobrze sobie radzisz , ale teraz do rzeczy !

 

Prosze wybaczyc ze bede tylko male fragmenty tlumaczyl , ale nie chce tu pisac pracy doktorskiej na ten temat . Jezeli ktos ma klopot z zlumaczenien lub cos jest niejasne to chetnie pomoge . O.K. ?

 

http://www.motor-talk.de/forum/wer-hat-schon-magnetventil-vanos-gewechselt-korrigiert-statt-valvetronic-t4580594.html

 

1) "Wer hat schon Magnetventil VANOS gewechselt ?" [ Kto wymienial wentyl Wanos-a ? ]

pisze YETI

"Ich habe schon etwas länger Probleme mit dem Leerlauf bei meinem N52B30...." - [ Mam od dluzszego czasu problem na niskich obrotach - na biegu

jalowym w moim N52B30 ...]

" Die veranschlagten min. 1500€ für Diagnose und (eventuelle) Behebung hab ich mir verkniffen." [ oferta warsztatu min 1500 € za diagnoze i ewentualne usuniecie ,

nie stac mnie]

"Deswegen würde mich jetzt mal interessieren bei wem schon mal Magnetventile gewechselt wurden und ob es nur eins war oder beide." [ Dlatego interesuje mnie

czy ktos juz te wentyle magnetyczne wymienial , oba czy tylko jeden ]

 

pisze BMW_verrückter

"Der N52-Motor hat in der Tat Probleme mit den VANOS-Magnetventilen.... oftmals Probleme, da diese verstopfen"

[ Faktem jest , ten silnik problemy z wentylami Vanos... czeste problemy , zapychaja sie ]

"Du kannst es sehr gut checken, indem du den Stecker vom Ventil absteckst und dann wirst du merken, ob die Drehzahl stabiler wird - beim Abstecken

wird die VANOS deaktiviert, aber der Motor läuft weiter ohne Probleme." [ Mozesz sprawdzic , odepnij kostke z wentyla i zobacz czy wolne obroty sa stabilne - po

odlaczeniu VANOS jest nieaktywny , ale silnik pracuje dalej bez problemow.]

pisze Achzkerle

"Von mir noch ein Tip, die Magnetventile ausbauen, über Nacht in Bremsflüssigkeit einlegen und danach sauber mit Pressluft ausblasen..."

[ Polecam ,wymontowac wentyle i przez noc wlozyc do plynu chamulcowego ,a potem przedmuchac sprezonym powietrzem... ]

 

zobacz zdjecia dolaczone " Erstellt am 26. Juni 2013 um 22:59:35 Uhr" oraz "Erstellt am 27. Juni 2013 um 12:22:18 Uhr"

 

jedno chce podkreslic ....nie jestem specjalista ani pracownikiem BMW .... wszelkie naprawy na wlasna odpowiedzialnosc ! :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w inpie tylko jeden blad co jakis czas "drobna nieszczelnosc u ukladzie odprowadzania par paliwa" po za tym zadnych bledow

 

znalazlem cos na ten temat , poczytaj !

 

wyskoczył mi błąd p0456 czyli mała nieszczelność par paliwa, i zacholere nie wiem gdzie on jest, czy ktoś wie?:)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=84&t=226882

 

"Ku przestrodze --- opary paliwa" : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=84&t=225366

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

... a teraz powracam do tematu VANOS-a

tym razem po polsku zeby bylo wygodniej :D

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=125327&view=next

 

interesujace jest na samym koncu "Trzeba przedmuchac dwa elektrozawory" :cool2:

 

... jezeli ktos jest jeszcze zainteresowany tym tematem to tutaj wszystko po angielsku :

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=486201 :D

 

 

i teraz na zakonczenie co zaleca BMW AG w takich przypadkach : silnik N52 np. w E90 , E60 , E63 itp.

 

3 Series E90 325xi (N52) :http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/325xi_n52_sal/2_repair_instructions/11__engine_%28n52%29/36__variable_camshaft_timing/2_ra__removing_and_installing_replacing_both_solenoid_valves_%28n52%29/

 

5 Series E60 530xi (N52) :http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/530xi_n52_sal/2_repair_instructions/11__engine_%28n52%29/36__variable_camshaft_timing/2_ra__removing_and_installing_replacing_both_solenoid_valves_%28n52%29/

 

6 Series 630i (N52) Coupe :http://workshop-manuals.com/bmw/6_series_e63/630i_n52_coupe/2_repair_instructions/11__engine_%28n52%29/36__variable_camshaft_timing/2_ra__removing_and_installing_replacing_both_solenoid_valves_%28n52%29/

 

 

Podsumowujac : Zalecenie NR. "11 36 655" tzw . "RA" [Reparatur Anleitung - germ. ] "Zalecenia Naprawy - pol." - Removing and installing/replacing both solenoid valves (N52)

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba masz racje , doczytałem ten temat i chyba jednak mam zabrudzone to elektrozawory, z tym ze u mnie kwalifikują sie do wymiany bo ja juz je czyćiłem i nic to nie dało a okazuje sie ze cewka elektromagnesu jest sprawna i dlatego nie wyskakują zadne błedy. mam nadzieje je na dniach zamówie nowe zawolki bo to jednak sporo kasy,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
chyba jednak mam zabrudzone to elektrozawory

 

tez tak sadze

 

Jest sporo przyczyn ! Podam kilka - to co sadza ludzie na forach np. :

 

1 - Autko jest np. z USA ( jak u Ciebie ) - tam paliwo jest gorszej jakosci ( silniki maja nawet fabrycznie mniejsza moc ) zeby miec rezerwe ...

2 - Olej to tylko syntetyczny "markowy" , a nie jakis tam .... tylko o dobrych parametrach

3 - Lepiej wymienic olej czesciej jak zaleca producent

4 - duzy wplyw na to ma np. czy czesto jezdzimy krotkie odcinki ( olej nie osiaga optymalnej temperatury ) a brud sie osadza itd.

 

mam nadzieje je na dniach zamówie nowe zawolki bo to jednak sporo kasy

 

... a moze kup plyn hamulcowy i wstaw zawory na noc do plynu tak jak wyzej napisalem . Ten osad jest b.trudny do usuniecia i dlatego nie ma poprawy u Ciebie . W kapieli w plynie chamulcowym sa widoczne pierwsze efekty dopiero po kilku godzinach ! Zostaw przez noc i zobacz . Na koniec nie uzywaj sprezonego powietrza tylko trzymaj cewke w jednej rece i energicznie poklep o druga dlon . Zobaczysz jakie paskudy tam wypadna , ten zabieg z plynem mozesz jeszcze raz powtorzyc i jeszcze raz energicznie " "wyklepac" - nie nalezy pukac o twarde przedmioty itp. bo mozna cos uszkodzic !

P.S.

To sa porady innych osob , a nie moje wlasne

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jednak mam zabrudzone to elektrozawory

 

tez tak sadze

 

Jest sporo przyczyn ! Podam kilka - to co sadza ludzie na forach np. :

 

1 - Autko jest np. z USA ( jak u Ciebie ) - tam paliwo jest gorszej jakosci ( silniki maja nawet fabrycznie mniejsza moc ) zeby miec rezerwe ...

2 - Olej to tylko syntetyczny "markowy" , a nie jakis tam .... tylko o dobrych parametrach

3 - Lepiej wymienic olej czesciej jak zaleca producent

4 - duzy wplyw na to ma np. czy czesto jezdzimy krotkie odcinki ( olej nie osiaga optymalnej temperatury ) a brud sie osadza itd.

 

mam nadzieje je na dniach zamówie nowe zawolki bo to jednak sporo kasy

 

Lepiej myjka ultradzwiekowa sie sprawdzi

... a moze kup plyn hamulcowy i wstaw zawory na noc do plynu tak jak wyzej napisalem . Ten osad jest b.trudny do usuniecia i dlatego nie ma poprawy u Ciebie . W kapieli w plynie chamulcowym sa widoczne pierwsze efekty dopiero po kilku godzinach ! Zostaw przez noc i zobacz . Na koniec nie uzywaj sprezonego powietrza tylko trzymaj cewke w jednej rece i energicznie poklep o druga dlon . Zobaczysz jakie paskudy tam wypadna , ten zabieg z plynem mozesz jeszcze raz powtorzyc i jeszcze raz energicznie " "wyklepac" - nie nalezy pukac o twarde przedmioty itp. bo mozna cos uszkodzic !

P.S.

To sa porady innych osob , a nie moje wlasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis w nocy bylo plukanie w plynie hamulcowym - prawie nic nie wyplynelo zadnych brudow (tydzien temu mylem je : rozpuszczlnkiem, duzym cisnieniem powietrza i wody myjka cisnieniowa) i dzis testy ale nie chce narazie nic pisac zeby nie zapeszyc to testuje i rokowania sa owocne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.