Skocz do zawartości

318i Klekot i stukanie na zimnym oraz ciepłym silniku FILM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z silnikiem 318i N42.

Auto kupiłem jakieś pół roku temu i od początku silnik doscyć mocno chodzil i słyszalny był klekot zarówno na zimmym jak i ciepłym.

Mechanik (pracujący w bmw) polecił wymiane rozrządu. Rozrząd został wymieniony, zrobiona została również adaptacja valwetronica.

Wydaje mi się, że trochę to pomogło, jednak nadal jest głośno. Silnik pracuje jak diesel.

Dodam,że problem jest zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku.

W aucie założyłem gaz, jednak nie wpłyneło to na zmianę pracy silnika, tak samo pracuje na benzynie jak i na gazie.

 

Film z nagraniem:

 

Z góry dziękuję za pomoc

Opublikowano

witaj,

 

mam podobnie w 316i 2003r (silnika chyba n42 - bo podwójny vanos)

Mechanik powiedział, że to prawdopodobnie rozciągnięty łańcuch rozrządu.

Dodatkowo mam problemy ze spalaniem (wyoskim) i mocą, a to chyba objawy sondy lamba.

Opublikowano

Gdy kupiłem nie wiem jaki olej był zalany, wlałem mobila 5W30

Adaptację valwetronica wykonywał mechanik.

Stwierdził on również, że powodem takiej pracy mogą być zużyte "szklanki".

Czy źle zaadaptowany valwetronic objawia się podobnym dźwiękiem silnika ?

Opublikowano

Kolego mam dokładnie taki sam problem z N42.

Na zimnym chodzi bardzo cicho, a jak się rozgrzeje to... takie pykanie charakterystyczne.

We wtorek jadę do mechanika, jeśli uda mu się to naprawić to wyliże mu sznurówki od butów.

VANOS/VALETRONIC to są te elementy, w których trzeba szukać przyczyny, gdzieś czytałem info na ang. forum, gdzie rozwiązanie było

jasne i pewne. Tylko nie pamiętam czy to vanos czy valetronic

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego mam dokładnie taki sam problem z N42.

Na zimnym chodzi bardzo cicho, a jak się rozgrzeje to... takie pykanie charakterystyczne.

We wtorek jadę do mechanika, jeśli uda mu się to naprawić to wyliże mu sznurówki od butów.

VANOS/VALETRONIC to są te elementy, w których trzeba szukać przyczyny, gdzieś czytałem info na ang. forum, gdzie rozwiązanie było

jasne i pewne. Tylko nie pamiętam czy to vanos czy valetronic

 

Kolego czy byłeś u mechanika z tym problemem ?

Udało się naprawić problem ?

Opublikowano

Tak witaj, byłem u mechanika :)

Autko wróciło i tak: wymieniłem w nim kilka uszczelek od oleju + jeszcze będą wymieniane, bo cześci idą jeszcze z niemiec.

A co do twojego problemu. Opisałem go mechanikowi. Powiedział, że to może być pasek (niepamietam nazwy) na którym zgromadziły się jakieś kamyczki czy coś podobnego.

Można to wymienić i nie będzie takiego świstu. Zostało to wymienione i już tego nie słyszę. Nawet za to nie zapłaciłem :8)

Ten silnik po prostu tak chodzi to druga rzecz, trzecia to taka abyś udał się do mechanika, który to obada.

Skąd jesteś? To ci polecę sprawdzonego mechanika od bmw.

Opublikowano

Skąd jesteś? To ci polecę sprawdzonego mechanika od bmw.

 

 

Czy naprawde chcesz polecać mechanika OD BMW który nie zdiagnozował prawidłowo problemu ??? bez sensu...

Opublikowano

Skąd jesteś? To ci polecę sprawdzonego mechanika od bmw.

 

 

Czy naprawde chcesz polecać mechanika OD BMW który nie zdiagnozował prawidłowo problemu ??? bez sensu...

Jak bez sensu? W moim przypadku zdiagnozował wiele miejsc, w których się poci lub cieknie olej.

Aktualnie wymieniam uszczelki, dotego uszczelniacze zaworowe ( sprawdzone po świecach ) - zalane amerykanskim płynym, zobaczymy moze cos pomoże.

Co do działania. Fakt, działanie tego silnika na tych filmach pozostawia sobie wiele do życzenia, ale niewykluczam że wiele osób pisząć "N42 dziwnie działa"

tzn stukanie pykanie. Moim zdaniem ten silnik tak już chodzi i to nic złego, jeśli tak działa już kilka lat. Jeśli chcesz się pozbyć tego dźwięku to szukaj

valvetronic/vanosy. A co chcesz zmieniać? Skoro ten silnik prawdopodobnie taki z fabryki wyjechał. :) Taka jest moja opinia.

Mój N42 chodzi cichutko, głośniej zaczyna chodzić gdy jest rozgrzany.

Ja jestem z koszalina, więc sporo drogi.

Opublikowano
Jak dodasz gazu jest jakaś różnica? Czy to klekotanie jest ciągle takie samo?
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.