Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

 

Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem albo źle szukałem.

 

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem falujących obrotów w mojej e39. Pacjent to touring z 2003r., 525d 163KM. Początkowo wahania obrotów były na tyle delikatne że nie było ich widać na obrotomierzu, (takie wyczuwalne, miarowe drżenie co jakiś czas), ale były odczuwalne. Potem zaczęło być gorzej i obecnie po odpaleniu na zimno bardzo mocno falują obroty na biegu jałowym, spadają od jałowych w dół i z powrotem, wyraźnie widać to na obrotomierzu.

 

Jak tylko silnik się zagrzeje trochę to obroty wyrównują się i chodzi równo, ale zdarza się że przejadę od świateł do świateł i znowu zaczynają falować, ale nie tak mocno jak na zimnym. To samo przy przygazowaniu, można go wytrącić z równej pracy i przez chwilę pracuje nierówno, po chwili obroty się wyrównują.

 

Byłem w dwóch serwisach we Wrocławiu, w pierwszym stwierdzili że to czujnik na listwie, podmienili go na inny (używka ze sprawnego 530d), ale bez efektu. Następnie powiedzieli że to chyba wtryski. W drugim serwisie stwierdzili że to wtryski nawet bez podpinania pod kompa.

 

Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem? W benzynie to zazwyczaj krokowiec jest uszkodzony przy takich objawach, ale co może być nie tak w dieslu? Zastanawiałem się jeszcze nad regulatorem na pompie CR.

 

Dodam że na zimo zapala ładnie, na ciepło też, może sekundę dłużej niż na zimnym. Poniżej korekcje wtrysków z INPY na nagrzanym silniku, przy równej pracy, bieg jałowy. Może ktoś z Was potrafi zinterpretować te wyniki. Proszę o sugestie, będę wdzięczny za pomoc.

 

Cylinder 1: 0,83 mm3

Cylinder 2: -0,44 mm3

Cylinder 3: -1,39 mm3

Cylinder 4: 1,95 mm3

Cylinder 5: 1,52 mm3

Cylinder 6: -2,79 mm3

Opublikowano
Powietrza nie zauważyłem. Spróbuję podmienić ten zawór i zobaczymy jaki przyniesie to efekt. Czy wg Was wtryski jeszcze są ok czy trzeba je będzie regenerować?
Opublikowano
Pompa CR jest OK (przynajmniej teoretycznie)- pod kompem trzyma ładnie ciśnienie. Co do wtrysków to mam dwa sprawne na podmiankę,w tygodniu będziemy walczyć z tematem. Czy nie jest tak że bardziej podejrzany jest wtrysk 4 i 5 które mają dodatnie korekcje?
Opublikowano

Trudno jednoznacznie odpowiedziec. Zawsze skrajne robi sie jako pierwsze. Z tym ze jak pisalem minusowy to lejacy a taki moze wypalic dziure w tloku. Te dwa plusowe 4 i 5 tak jak piszesz moze i lepiej od nich zaczac.

Pruboj. Zmien je i zobacz jak to bedzie wygladalo.

 

Masz jakis sciagacz? Robisz to sam?

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/529497b9b220.jpg

U mnie tak to wyglada

Po lewej na obrotach okolo 2000 I po prawej na wolnych.

W tym zestawieniu widac jak jeden wtrysk zwalnia (oslabia caly silnik)

Plusowa korekcja na 4 na obrotach jest maxymalna a reszta wtryskow obcieta. Mocy max nie da sie uzyskac.

Zamowilem nowy wtrysk i sciagacz -czekam na dostwe

Opublikowano

Nie, wymianę będzie robił zaprzyjaźniony mechanik. Po wymianie 4 i 5 wtrysku i ich adaptacji trochę pojeżdżę i sprawdzimy korekcje jeszcze raz. Jeśli się okaże że jeszcze jeden kuleje to się go wymieni. Sądziłem że minusowy to ten który "nie dolewa", a ten plusowy to ten który "przelewa", ale widocznie jest na odwrót.

 

W necie brakuje informacji jak poprawnie wykonywać pomiary na INPA i interpretować wyniki z korekcji wtrysków, albo niedokładnie szukałem.

Opublikowano

Dobrze piszesz tylko to chodzi tylko o korekcje. U mnie na 4 jest cos nie tak z cewka (mialem utopiony sterownik silnika) lub poprostu zuzyl sie wtryskiwacz i sterownik wydluza czas wtrysku na wolnych obrotach a na wyzszych dostosowuje sie do najslabszego. To wszystko.

 

to zrzut z inpy na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach:

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/87fb9e95cd0b.jpg

Opublikowano
Test przelewowy będzie mnie kosztował niewiele mniej niż używany wtryskiwacz z gwarancją a muszę mieć auto cały czas "na chodzie" z racji wykonywanej pracy, więc wymienię w sumie 3 i będę myślał co dalej. Filtr odmy będę wymieniał razem z olejem, bo i tak zbliża się inspekcja. W tym tygodniu powinienem ogarnąć obie kwestie. Jeśli to nie pomoże na falowanie to jestem w ciemnej d**ie :)
Opublikowano
Test przelewowy wykonasz samodzielnie, bedzie cie kosztował jakieś 3-4zł, jak kupisz 6 strzykawek w aptece i metr wężyka w castoramie
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

 

Tydzień temu wymieniłem 3 wtryski (4,5 i 6) na teoretycznie sprawne z gwarancją na 30dni. Po ich wymianie (przy okazji zmieniłem olej z filtrem plus filtr odmy) jest dużo lepiej, obecnie silnik delikatnie zafaluje przez chwilę zaraz po "wyłączeniu ssania" (odczuwalny moment, obroty wtedy delikatnie spadają). Później jest już OK, obroty nie falują również po rozgrzaniu, nie da się go też wytrącić z równych obrotów krótkimi przegazówkami jak wcześniej.

 

Korekcje przed wymianą:

http://imgup.pl/dt/THYY/idle.jpg

 

Dziś podpięliśmy auto pod INPA i oto co pokazała:

http://imgup.pl/dt/I05A/marcin-wtryski-cieply-silnik.jpg

 

Przy 1000obr/min:

http://imgup.pl/dt/3E43/marcin-wtryski-cieply-silnik-1000rpm.jpg

 

Pozostałe parametry:

http://imgup.pl/dt/NG5N/marcin-temperatura-silnik1.jpg

 

 

Suma korekcji wychodzi -0,34mm3. Czy któryś z Szanownych Forumowiczów mógłby zinterpretować powyższe wyniki? Z czego może wynikać wzrost na 1wszym cylindrze? Silnik na ucho pracuje nieco głośniej niż wcześniej i na biegu jałowym jego praca jest dosyć "szorstka", przy 1000obr brzmi już przyjemnie.

 

DIS podpowiada, że nierówną pracę silnika może powodować również EGR, a niewłaściwe ciśnienie paliwa na jego powrocie (lub coś w tym rodzaju) może powodować problemu akustyczne.

 

Macie jakieś pomysły?

Opublikowano

http://images66.fotosik.pl/414/4e3e20826a1b3ba8med.jpg

Tak wyglada moj nowy na 4 czyli reszta tez wali w przelew.

 

Ty kolego masz w swoje stare wtryski. Wez ten ktory mial najwieksza minusowa korekcje i sprawdz u tych co regeneruja -mysle ze jest on w dobrym stanie.

Na pierwszym cylindrze mozna wymienic wtrysk bez wyjmowania kolektora (bynajmniej tak mi sie przypomina)

Opublikowano

Nie, z tego co pamiętam e39 jest jeszcze na dde4 i nie ma kodowania wtrysków po IMA. Jest tylko reset wtrysków, co zrobiliśmy pod INPA.

 

Kolego Tombo, czy wg Ciebie należy wymienić teraz wtrysk nr1, skoro przed wymianą 4,5, i 6 korekcje na nim były OK?

Opublikowano

Ok z dde4 pewnie masz rację. Nie pomyślałem. ...

Wcześniej na 6 miałeś -2.7. Napisałem Ci że on może lać ale jak spojrzysz na moje wykresy to nowiutki na mojej4 poszedł na -2.5

Stąd wniosek że twój z 6cylindra może być dobry.

Ja bym go założył na cyl 1 i zobaczył jak to się ułoży.

 

U siebie 1 2 3 były niby dobre ale tak naprawdę to wszystkie cztery były zużyte a 4 najbardziej. Ja wymienię wszystkie na nowe a stare sprzedam lub zregeneruję i sprzedam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.