Skocz do zawartości

e46 323 m52tu 170km 99r nierówna praca silnika, film


lukluki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem takiej kwestii : silnik dziwnie pracuje i zapala się kontrolka silnika. Objawy są następujące gdy włączę silnik (odpala delikatnie na pierwszy cyk na zimnym czy gorącym) przez chwile chodzi normalnie na biegu jałowym a następnie po minucie czasami trochę dłużej obroty zaczynają skakać nieznacznie w granicach 700-770 i zapala się kontrolka silnika po czym rozłącza tłoki no i już wtedy jest totalny spadek mocy buja silnikiem. Sytuacja taka pojawia się np. kiedy jadę w trasie i zatrzymam sie na światłach i pozostawię na wolnym biegu to załapuje błąd i wariuje jak wcześniej po czym muszę zgasić silnik a następnie odpalić i jest ok, sytuacja nei występuje gdy np. zatrzymam sie na światłach i przytrzymam obroty w ok 1tys. podczas normalnej jazdy na trasie bez postoju nic sie nei dzieje śmiga jak nalezy ktoś sie spotkał z czym takim ? problem taki pojawia się na gazie jak i na benzynie Edytowane przez lukluki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jak radzi przedmówca, podepnij pod kompa. Być może już świece nadają się do wymiany. jakiś czas temu miałem podobny problem, jak tylko silnik zagrzał się, to zaczynał przerywać zapłon. Potrafił przejechać kilometry, zanim zaskoczył zapłon na wszystkich tłokach. Wystarczyło jednak zatrzymać się na chwilę lub nawet zredukować bieg, aby stracił moc. Wymieniłem nawet cewkę, ale i to nie pomogło na długo. Dopiero wymiana świeć rozwiązała problem. Możesz poszukać w moich postach.
A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm świece są nowe wymienione mają może 7 dni, wyczyściliśmy odmę bo buczała jak odkręciło się korek od oleju i teraz jest ok nic nie buczy ani nie wydaje dziwnego dźwięku jak by uchodziło powietrze przy gaszeniu, cewki tez podmieniliśmy nawet całą wiązkę z wtyczkami i nadal to samo, gdy sie np. jedzie to błąd wyskakuje ale nie ma żadnych odczuwalnych zmian w mocy dopiero gdy się stanie i pochodzi na wolnych obrotach to zaczyna przebierać i zachowuje się tak jak by nie chodziła na dwa tłoki na moim podręcznym sprzęcie sprawdziłem i wyskakuje co jakiś czas błąd P0300 PO304 P035 P0306 i czasami do tego dołącza błąd P1250. a czasami zapala sie check i wystarczy zgasić silnik i po ponownym odpaleniu check ginie. hmmm DISA może być odpowiedzialna za takie wariacje bo u mnei jest cały czas na wolnych obrotach otwarta a gdy podniosę obroty to nie wykazuje żadnej reakcji nawet powyżej 4 czy 5 tys . ? dodam, że sytuacja z nierówna pracą silnika i wyskakującym checkem jest na zimnym i ciepłym silniku jak i na benzynie i gazie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś mógł by zajrzeć do siebie pod maskę czy ten tłoczek w zaworze DISA po odpaleniu silnika na wolnych obrotach jest schowany a jak się doda obrotów powyżej 4 tys to zmienia położenie ? Przez ostatnie dwa dni zauważyłem, że podczas jazdy na obrotach ok 2 tys wyskakuje błąd p0173 a gdy jeżdżę na wyższych obrotach powyżej 3,5 tys to check się nie zapala ;/ disy jeszcze nie wymieniłem bo czekam za sprawna jakąś na podmiankę bo akurat miałem drugą ale była o 0,5 cm średnicy więcej no i oczywiście już nie pasowała a niby z takiego samego kolektora. hmm wszędzie są filmiki jak jest popsuta taka disa a przydał by sie jakiś filmik ktory pokazuje prawidlowe dzialanie tej disy i czy ten tłoczek na wolnych obrotach na postoju rownież się przesunie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz trochę zdolności manualnych to możesz ją sam naprawić. Oczywiście o ile nie jest zajechana. U mnie to poskutkowało viewtopic.php?f=15&t=233597.

Prowizoryczny patent, zdaje egzamin pod warunkiem, że zastosujemy materiał nierozpuszczalny przez benzynę. W pierwotnej wersji nakleiłem taśmę, ale musiałem jeszcze raz to rozebrać, bo może po ok. 2 miesiącach luz z powrotem dał znać o sobie. Okazało się, że z taśmy zostało tylko wspomnienie. Zupełnie się rozpuściła, jednak opary paliwa robią swoje. Za drugim razem zastosowałem papier i tak już ponad pół roku bez problemu działa.

Oczywiście najlepiej wymienić na nową, ale to już są jakieś koszty. Podejrzewam, że używki w idealnym stanie raczej nie znajdziesz. Chyba, że została naprawiona podobną metodą :mrgreen:, a tego nie wiadomo bez rozbierania .

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem uszkodzoną dise w M52 320i i nie wyskakuje żaden błąd ani zbytnio nie zauważyłem aby po wymianie była jakaś różnica. Troche poszukałem w okolicach uzywki, było ciężko znaleźć dobrą działającą no ale udało się. Bo nawet kupując używke z aukcji można kupić nie działającą. Też tak miałem. Sprzedawcy nawet nie maja świadomości co sprzedają. Jeździłem z torxem w ręku i jak znalazłem szybki montaż i wiadomo czy działa :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
HEH DISA podmieniona i zero poprawy, tak jak wywalało błędy tak wywala i buja autkiem. pojawiają się teraz takie błędy jak P1250 P0300 P0154 P0304 P0306 P0305 P0150 heh ma ktoś jakiś pomysł może jakieś lewe powietrze dostaje na uszczelce od kolektora ? A może czujnik spalania stukowego skoro cały czas wypadaja zapłony na 4 5 6 cylindrze hmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy to właśnie by się tym objawiało że wyskakuje check a potem trzepie silnikiem i wyłączają sie cylindry a następnie po zgaszeniu zanikają wszelkie objawy ? lub podczas jazdy jak skasuje błąd to zaczyna chodzić normalnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brat był właśnie niedawno u kolegi na kompie no i nic nie wykazało takiego tylko te same błędy co opisałem, kurcze ze sanniem ciężko mi powiedzieć ale po odpaleniu i pozostawieniu na wolnych obrotach czy odpalenie i od razu jazda ? w każdym bądż razie przed chwilą byłem zobaczyć i wskazówka od temp była na niebieskim polu to obroty po odpaleniu były zbliżone do ok 1 tys przez czas ok 1-2 minut, ewentualnie rano moge sprawdzić zanim rusze do pracy jak dlugo będzie chodziło na zupełnie zimnym silniku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom a sanie ma coś wspólnego z przestawionym rozrządem ? np. jak bym cały czas trzymał obroty w ok 1 tys to nie będzie bujało buda i nie wypadną zapłony zapali się check ale auto jedzie tak jak ma jechać a jak stoi na wolnych i będzie się bujać na obrotach w granicach 730 to zacznie bujać no i wtedy wyskakują zapłony. tak samo jest na PB i GAZIE ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom tylko że zaczyna bujać na zimnym i rozgrzanym silniku zwłaszcza na wolnych obrotach tak jak wcześniej pisałem np na chwilowym postoju na światłach albo skrzyżowaniu zaczyna bujać i wypadają zapłony no i trzeba zgasić silnik i odpalić ponownie i jest ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.