Skocz do zawartości

E30 1,6 wyciek oleju


neurotic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum. Mam problem ze swoją bmw, mianowicie dzisiaj stałem się właścicielem E30 1990 1,6 i niestety przygoda z marką BMW źle się dla mnie zaczęła. Auto kupiłem nie wpełni sprawne, mianowicie nie odpalało na benzynie, sprzedawca zapewniał, że to wina pompki paliwa. Jako że postanowiłem mimo wszystko auto kupić dogadaliśmy się w sprawie ceny i auto kupiłem. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów po krótkim postoju auto nie chciało już odpalić, a pod silnikiem pojawiła się plama oleju. Podejrzewam miskę olejową. Proszę o doradzenie czy jest sens w naprawianie go czy jednak odstawić je do właściciela, oraz w jakiej kwocie oscylowałby swap na 1,8 lub 2.0. Dodam że 2,5 raczej odpada ze względu na wysokie koszty OC. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj kolego, jak martwisz się o 200zł więcej rocznie na OC za 2.5 to kiepski samochód sobie kupiłeś.

W E30 jest już tak że tanio nie kupisz, a jak kupisz to drugie tyle musisz włożyć.

1.6 to padaczka, ale swapy kosztują i też możesz kupić taki że po kilkudziesięciu km będzie ciekł olej.

Jedź do mechanika i niech oceni o co chodzi i doprowadź swoje E30 do porządku. Natomiast co do dostępnych silników to ja je klasyfikuję tak:

- 2.5 najlepszy, mocny, dający radość z jazdy i fajne brzmienie. Minusy drogi w zakupie i pali najwięcej, ale kogo to obchodzi :)

- drugie miejsce 1.8iS, świetny stosunek mocy do masy, niewiele pali, frajda z jazdy. Minusy drogi w zakupie (nie tak bardzo co 2.5) i nie ma brzmienia jak 6 cyl.

- teraz dwa równoważne miejsca 2.0 i 1.8

2.0 fajnie brzmi, dużo pali i moc niewiele większa od 1.8 tj 11KM różnicy, ale dużo cięższy i trochę droższy w zakupie.

1.8 mało pali, dobry stosunek mocy do masy, problemy z tzw bocianem tak jak w twoim 1.6, ale tani w zakupie.

O 1.6 nie wspominam bo nie ma żadnych plusów. Chociaż jeden jaki mi przychodzi do głowy to taki że nie warto go zmieniać na 1.8

O jest drugi, można go zmienić na każdy inny, he he

To że raz piszę że warto go zmienić, a następnie że napraw i nie zmieniaj to dlatego że to nie są małe pieniądze. Trzeba pamiętać jeszcze o hamulcach, zawiasie.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Auto juz odpaliło i jeździ, już się umówiłem na wizyte u mechanika. Kupując swoją E30 wiedziałem, że 1,6 może być niewystarczający i brałem pod uwagę swap. Czy Przy swapie na 1,8is musiałbym dokupować dużo podzespołów i trzeba wprowadzać dużo modyfikacji w aucie żeby owy silnik pracował? Czy swap na 1,8is przekroczy 2tys zł?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swap mna 1.8 jest najprostszy a co za tym idzie najtańszy. Tyle że najbardziej bez sensu bo dostaniesz bardzo mało za jakieś1200zł. Jak już gadasz o 2 tyś to polecam Ci 1.8iS ta sama robota, trochę drożej, a pykniesz każdą 2.0 z kretesem.

To są oczywiście twoje pieniądze i sam podejmiesz decyzję, ale to co Ci radzę poradziłbym własnemu bratu. Nie pamiętam ile ma 1.6 coś mi świta że 110KM, 1.8 ma 118KM- nawet tego nie odczujesz, oprócz chudszego portfela. Mając 2 tyś można zapakować 1.8iS i mieć 136KM.

W jednym i drugim przypadku wystarczy wymiana silnika z osprzętem, wiązką i kompem. Skrzynie są chyba takie same, przy iS dochodzi wydech.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.