Skocz do zawartości

[320i 150KM] Mocowanie dyferencjału, stuki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Meczę się od prawie 5 miesięcy z problemem stuków z tył pojazdu przy zmianie biegów, auto parkują zawsze przodem i wyjeżdżam tyłem, po zapaleniu i wbiciu wstecznego od razu słychać puknięcie...

 

Po oględzinach u dwóch blacharzy - po wcześniejszej mojej informacji przed wizytą że prawdopodobnie jest wyrwane mocowanie do podłogi. Jeden nakreślił że faktycznie jest wyrwana podłoga na mocowaniu prawym z przodu, byłem osobiście w kanale z nim ale nic takiego nie widziałem... ale co mnie zdziwiło włożył łom by ruszyć tuleją numer 9 i chodził dyferencjał on jednak stwierdził że tuleja jest w porządku, pooglądał i stwierdził że koszt roboty 1500 zł, więc od razu mi się odechciało bawienia się w to.. tym bardziej w tym kanale u niego nie było wiele widać przy tych ciemnościach...

 

Pojechałem do drugiego blacharza, też informując go jaki jest problem, złapali razem z drugim pracownikiem za sanki i targali w każdą stronę a one ani huhu sztywne jak nie wiem, no i ku mojemu zaskoczeniu zdziwił się że one tak sztywno aż stoją... więc zaczął szukać przyczyny gdzie indziej pokręcił wałem zaraz przed dyferencjałem i były delikatne luzy... stwierdził że to może być przyczyną ale nie wie na 100% trzeba by to obejrzeć u mechanika...

 

Zostałem więc na rozdrożu nie wiedząc co z z tym fantem dalej robić, fakt z lewej strony z tył było już spawane mocowanie bo widać było że ktoś spawał ale to było przykręcone i się sztywno trzymało...sanki również były grubo po korodowane ale z tego co oglądałem używki po serwisach aukcyjnych to normalne chyba...

 

Podjechałem więc jeszcze do mechanika, pooglądał rozłożył ręce i powiedział by podpytać tych co jeżdżą BMW i mogli mieć podobny przypadek. I w tym momencie nie znalazłem odpowiedzi co może być przyczyną a stuki są wprost irytujące...

 

Co ciekawe ostatnio jechałem w 5 osób w aucie nie wspomnę jak fajnie się jechało gdy tylna oś była dociśnięta ale same stuki jakby były cichsze wtedy, 3 osoby z tył wysiadły i pierwsza zmiana biegu to samo.

 

Doradźcie koledzy co może być potencjalną przyczyną tych stuków bo już nie mam sił do rozwiązywania tego problemu a nie chce wymieniać bez celowo dyfra, półosi, tuleji itd. itd. :) Od razu mówię że elastyczny łącznik wału za skrzynią jest w porządku, prawie nowy, brak objawów zużycia.

 

Dzięki z góry za pomoc.

 

--

Pozdrawiam

Opublikowano

Mam te sam problem, ale nie tylko na wstecznym, na trzech biegiach również, wymieniałem tuleje nr 9 bo peknieta była nic nie zmieniło, jeżdzę tak od roku teraz jest u mechaniora bedzie wymieniał podpore wału zobaczymy czy to coś pomoże

Skąd ta pewnośc że podpora jest jak nowa sciągałeś wał?? wydawac się może ale w rzeczywistoci może być inaczej.

u mnie po wymianie sprzęgła kompletnego pojawił się nowy problem że buczy przy 80km/h do 100 już szlak trafia człowieka

Opublikowano

Jakis czas temu przerabialem wyrwane mocowanie dyfra. Jesli jest rzeczywiscie wyrwane to na pewno bys to poczul, bo skrzypi i trzeszczy, blacha ociera sie o siebie, strach jezdzic. Chyba ze u ciebie dopiera sie zaczyna, ale przy zmiejszych silnikach raczej watpie.

 

Wymiana tulejek + spawanie kosztowalo mnie 1500pln. Robota 700, nowe tuleje 800(12 tulei lemfordera + jedna melye,ktora jeszcze wczesniej wrzucil polecany mech z belchatowa...)

 

Jesli chodzi o stukanie. Przed naprawa przy zmianie na wyzszy bieg, gluche uderzenie wystepowalo na kazdym biegu. Obecnie stuka na postoju kiedy wrzucam 1 lub kiedy tocze sie i chce wrzucic 1 -wchodzi z oporem i stuknieciem. Stuka czasami przy szybkiej zmianie na 2, przy normalnej jezdzie spokoj,. Na 3, 4,5 cisza.

U brata halasuje na kazdym biegu tak jak u mnie przed naprawa.

 

To na pewno nie skrzynia biegow, sprzeglo czy dwumas, bo to wszystko wymienialem i zadnej poprawy nie bylo. Zostaly chyba tylko polosie, na ktorych mam dosc duzy luz i to jest pewnie przyczyna. Nowa polos kosztuje 1600 zl.

Opublikowano
U mnie za stuki winny był krzyżak na wale. Przy każdej zmianie biegów, ruszaniu był stuk. Wykręciłem, zmieniłem śruby i cisza.
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.