Skocz do zawartości

Doładowywanie akumulatora bez jego wyciągania.


Shockwave

Rekomendowane odpowiedzi

Pisze bo nie znalazłem odpowiedzi w necie. jak pewnie wszyscy posiadacze x5 E70 zauważyli nasze X5 bardzo lubią "pić" prąd, a że zbliża się zima pojawił sie u mnie problem z akumulatorem. Ale od początku

Wymieniłem fabryczny aku w zeszłym roku (auto mam z 2007) na Boscha silvera 100ah... Zaadoptowany mam na 110ah bo nie da się na 100(sick!!) teoretycznie powinien byc przeładowywany...(chyba lepsze z dwojga złego niż niedoładowany?)

Po 2 dniach bez odpalania rozrusznik ledwo kręcił aku ma 2lata..

Do rzeczy. w zeszłym roku jak zmieniałem aku i odpiąłem fabryczne to auto po zmianie już nie odpaliło (zgubiło pracę silnika) tak powiedzał dziqusek jak zdalnie mi naprawiał auto. Teraz chciałem doładować aku a że nie chcę go wyciągac to podpiąłem pod maską z przodu. Czy tak może być ,czy tez muszę podpiąć "krokodylki" pod klemy aku ? ?

Prostownik po włączeniu pokazał 12A. więc takim napięciem go ładowałem, po chwili spado do jakichś 1-2A i tak jest cały czas.

Mój prostownik to AGRI50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie mozesz ladowac na plusie i masie pod maska , moze alternator juz nie domaga albo napinacz paska pada i jest za luzny ?

U mnie tak bylo , co prawda w 4.8i , poza tym aku powinien byc AGM z duzym pradem rozruchowym.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternatora oczywiscie , jak pasek jest za luzno a to sie zdarza jak napinacz jest na wykonczeniu to wtedy jest slabe ladowanie.

Ja wymienilem alternator , obydwa paski wraz z napinaczami ( alternatora i klimy ) , wszystkie rolki i jest cacy. Czasami wyrzucalo mi wczesniej komunikat

zbyt wysokiego poziomu rozladowania aku ( aku kilka miesiecy temu wymienione na ori AGM ).

W aucie 6-7 letnim i jak masz przebieg 150 - 200 tys. lub wiecej i nie bylo to wczesniej robione - warto pomyslec o tym dla swietego spokoju.

Koszta nie sa dramatyczne a spokoj np. w trasie z Rodzina - bezcenny.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie przyczyną był kończący się akumulator wymieniłem na oryginalny AGM 92Ah 900A adaptacja kilka godzin nerwów na serwis bo cuda się działy i teraz wszystko ok. u mnie też rozładowywał się aku po nocy stana w garazu `

aczkolwiek podejzenia tez padły na ten Inteligętny czujnik ładowania akumulatora IBS lub coś tam Power Mode -> niby to odpowiada za usypianie pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. Niestety w tym modelu (nie wiem jak w innych) to częsta przyczyna -rozładowujący się aku,byłem u elektryka i powiedział ,że kiedy auto stoi i jest mało uzywane albo jeżdi na krótkich trasach to pobiera cały czas prąd a nie jest doładowywane,dlatego raz na jakis czas trzeba "dokarmić" go żeby szybko nie padł do końca,poza tym komputer zostawia tzw rezerwę na odpalenie auta i często komputer pokazuje komunikat o niskim poziomie naładowania aku a w rzeczywistosci jeszcze trochę prądu zostało na wspomniane już odpalenie.Ja osobiście wymieniłem baterię na nową po dwóch latach i czasami doładowuje go (z przodu czy z tyłu to nie ma znaczenia i tak ładuje i tak) żeby mieć głowe spokojną,a sprawdzaliśmy ładowanie i jest ok czyli nie jest to wina alternatora.Wniosek jaki mi sie nasuwa? Jest dużo urządeń elektrycznych które pobieraja prąd podczas gdy nie używamy auta albo jeżdzimy na krótkich trasach.Kolega posadził aku w Audi A8 już po pół roku od zakupu(po zimie) jeżdzac tylko po mieście z włączonym podgrzewaniem siedzeń i lusterek,bateria nie była doładowana i padła na amen.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Również chciałem doładować akumulator AGM który był od nowości. Marne szanse na trwałe doładowanie takiego akumulatora. Wytrzymał 6 lat. Systemy X5 są bardzo czułe na słaby akumulator i mogą pokazywać wiele usterek.

Ja miałem komunikaty po uruchomieniu silnika że usterka skrzyni biegów, lub auto nie chciało się dać uruchamiać po weekendzie, nie zapalały się światła powitalne, lusterka nie ściemniały się.

Pojechałem do serwisu BMW w Niemczech aby to ponaprawiać w odpowiedzi dostałem informację ze akumulator jest słaby i dlatego tak się dzieje. Wymieniłem na miejscu akumulator 259 euro i wszystko działa jak przedtem. Program komputera ogranicza zużycie prądu jak rozpozna słaby akumulator - mogą wyskakiwać różne informacje i problemy a przyczyną jest słaby akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.