Skocz do zawartości

3.0si 2008 falowanie i chyba problem z regulatorem lub ibs


goncia1

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam problem z falowaniem obrotów na wolnych przy letnim silniku (gdy rozgrzany wszystko jest oki) i falowanie występuje przy włączonej klimie , no chyba ze jest minimalne falowanie przy wyłączonej, dodam ze im chyba większe obciązenie to falowanie większe, chodzi o silnik n52n samochód to e70 3.0 si usa.

mam kilka pytań technicznych:

-czy jest tam silnik krokowy?

-o co chodzi z tym vanosem i wymianą uszczelniaczy ( podobno przyczyna falowania) czy w tych silnikach występuje vanos?

-jak zerestować adaptacje ecu? w inpie wywala mi błąd czy resecie , jest jakaś inna opcja resetu ecu?

- czy wystepuje egr? chodzi o przeczyszczenie

 

myśle ze przepływomierz, przepustnica, silniczek krokowy (jeżeli istnieje) ale tez ten vanos tylko co ma do tego temperatura silnika , jeżeli jest rozgrzny to nie ma mowy o jakimkolwiek falowaiu , albo jak wyłącze klimatyzacje, moze szukać przyczyny w elektryce/ładowaniu?

Edytowane przez goncia1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam te same silniki w 2 samochodach. Ale powiem szczerze to nie zauważyłem falowania. W 3 to cały czas trzyma te same obroty czy mam klimę włączoną czy nie, ale natomiast w x5 to zauważyłem , że jak włączę klimę to obroty silnika się podnoszą, pewnie ze względu na większą budę jest bardziej wydajna sprężarka i większe obciążenie.

A jakie masz błędy, podaj kody to może coś się wspólnie zaradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w inpie nie ma zadnych błedów, jedynie co jakiś czas wyświetla "drobna nieszczelność odprowadzania par paliwa" ale tak jest z tym błedem od ponad roku,

wydaje mi sie ze to moze być związane z olejem a jak olejem to uszczelki w vanosie? -ale co ma do tego temp. jeżeli jest rozgrzany nie nie faluje , dodam tylko ze ten problem z upływem czasu sie pogarsza tzn, pół roku temu nic takiego nie było z czasem wydawało mi sie ze coś tam przyszarpnie (pomyślałem ze to od jakości benzyny) potem z upływem czasu coraz wieksze falowanie, a pół roku temu właśnie wymieniałem olej, wcześniej zalałem castrola 5w a pół roku temu zalałem mobila 0w , czy to moze miało jakis wpływ?

myśle o przeczyszczeniu przepustnicy czytałem sporo na forach ze może to przyczyną albo nieszczelny dolot tylko dlaczego na rogrzanym jest dobrze,

i co z tym falowaniem ma współnego obci ązenie w postacji klimy?

fakt ze podnoszą sie obroty na klimie moze to ma coś wspólnego z mapami benzny? czasami otwarcia wtrysków ? moze ssaniem i jakimś czujnikiem? wymieniłem tez około pół roku temu pompe wody siadła a obiawy miałem takie ze często załączał sie wentylator nawet jak był zimny, wymieniłem czujnik temperatury cieczy

 

dodam ze przebieg to 80ttys. km,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i widzisz, i teraz ja mam do Ciebie pytanie. Czy po wymianie pompy przestał Ci się załączać wentylator. Mam ten objaw w 3. Już jeżdżę z tym 2 lata. Wymieniłem płyn , termostat, a wentylator włącza się już przy 40 stopniach.

A co do tego błędu, miałem taki sam, ale przyczyny trzeba szukać przy zbiorniku. Czasami zawór odpowietrzający zbiornik nie zadziała prawidłowo. Ale teraz jest ok. Kiedyś myślałem, że lipa gaz , zresztą w trasie zatankowałem na stacji "krzak" jak to mówią, market Mrówka. Wtedy zapaliła mi się kontrolka i błąd składu mieszanki Z tym falowaniem to trochę dziwne. Powiem Ci ,że teraz od miecha X stoi na usterce skrzyni biegów, więc nie pamiętam dokładnie jak jest z tym falowaniem, ale mam taki objaw przy przełączaniu się na gaz. Przy małych obrotach np. cofając zacznie falować i wtedy szarpie. Muszę dać na "N" i trochę gazu i jest później ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się załączł nawet na zimnym, tzn nawet 20 C , żył swoim życiem, teraz zadziej sie załącza i to tylko po wymianie pompy. ale wyczytałem na zagranicznych forach np. w stanach ze wersje usa tak podobno mają, ze cześciej sie załączają na ciepły klimat, sprawdziłem też w odkodowaniu ze akurat mam wersje "na ciepłe kraje" i zostawiłem ten temat.

 

pisałem w osobnym temacie na tym forum, o tych parach paliwa i jedynie co to wymontowałem i obejrzałem filtr węglowy par paliwa ale nie zaglądałem do zbiornika, chyba musze to zrobić przy okacji ale najpierw chciałbym pozbyc sie tego falowania, Z

czytałem uważnie tydzień temu Twój temat o tej skrzyni i bardzo mnie zaciekawił bo czasami mam dziwne objawy z moją skrzynią ale najpierw te cholerne falowanie

Przy małych obrotach np. cofając zacznie falować i wtedy szarpie
i tu mam identycznie i nawet na D dodam właśnie dość szczególny fakt to sie odbywa tylko i wyłącznie na R lub D np przy parkowaniu lub dojerzdzaniu do krawężnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym dołączyć się do tematu włączania wentylatora w X5. Jestem posiadaczem E-70 3.0si z 2007r wersja USA ,auto nie posiada lpg ,ale problem mam ten sam,mianowicie wentylator włącza się CZASAMI po przejechaniu zaledwie kilkuset metrów i to zima kiedy auto jest zimne.Nie sądzę że to wina "wersji na ciepłe kraje" Nic nie wymieniałem auto ma teraz 99tyś km a olej 0w castrola . A co do falowania obrotów to z tego co opisujesz to nie jest to raczej normalne,sprawdzałem na swoim aucie i po włączeniu klimy na zimnym nie falują natomiast nieznacznie się na chwilę podnoszą a po dogrzaniu auta spadają do normy,ale jak napisałem NIE falują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrozawory? od czego? ssący? nie bardzo wiem jakie, a Ty czyściłeś? wydaje mi sie ze mamy popobne problemy, mianowicie szarpania na R przy zimnym silniku, wyczyściłem przepustnice i elektrozawór od odpowietrznika baku

 

mam pytanie: czy sprawdzałeś stopień sprężania na poszczególnych cylindrach? do czego zmierzam, oboje jeżdzimy na lpg czy nie wypaliły sie gniazda zaworowe? u mnie mniej u Ciebie wiecej i to jest objawem falowania? u mnie jeżeli sie nagrzeje zmniejsza sie nieszczelnosc zaworów bo są mniej wypanone a u Ciebie moze być tak ze bardziej są wypalone i dlatego nawet na ciepłym tak sie dzieje? to tylko moja sugestia bo sam już sie pogubiłem a Ty wymieniłes praktycznie wszystko , a jeszcze jedno jaki masz olej silnikowy? u mnie chyba gumki zaworów są do wymiany bo pojawił mi sie olej w kolektorze ssącym,

Edytowane przez goncia1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o takie klapki w kolektorze ssącym co sie zamykają jest ich dwie sztuki ?

 

ja mam lekko przerobioną obudowę filta powietrza dlatego ze wtryski gazu sie nie mieściły pod obudową, czy może masz coś podobnego? moze ecu benzyny zalewa nam wtryski benzynowe i stąd przy odpaleniach faluje zalewając , tylko co ze mną jak na ciepłym mam idealne zachowanie, wymianiałeś te czujniki wałka rozrządu? co swego czasu maiłeś opisane w swoim temacie na forum? a szczelność tego korka wlewu oleju? czytałem coś na forum ze może tu być mała nieszczelność i wiadomo , zauważyłem wczoraj ze idzie jakiś przewód (podcisnienia albo powietrza) z kolektora ssącego do pokrywy zaworów od tyłu silnika do czego to służy i moze tu jest nieszczelnośc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są elektrozawory vanosa i chyba cały czas mowa o wymianie własnie jakiś uszczelniaczy vanos nie wiem za bardzo o co chodzi ale kolega jerzy.h69 pisał o wymianie uszczelniaczy vanosia i niewiele mu to pomogło, ja mam 85 tys przebiegu i chyba vanos pracuje bezproblemu, aczkolwiek nie wiem

 

a może nie chodzi tu o temp. silnika tylko cisnienie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Chyba mam zdiagnozowana usterke: regulator alternatora, lub ewentualnie ibs, do rzeczy: przy zaplonie mam 11,8v rozrusznik kreci- spada do okolo 10v po sekundzie jak silnik odpali to po malu rosnie i po 15sek jest juz 14,2v przy tym ruszaniu co mi faluje to spada do 13,4v a czasem do 13, jak pochodzi pare minut to falowanie nie wystepuje a ladowanie waha sie okolo 14v, przy wlaczonej klimie i innym obciazeniu spada do 13,8v Dodam ze w inpa nie ma zadnych bledow a akumulator nie rozladowuje mi sie tzn po nocy jest 12.3v. Czy to moze byc wina regulatora napiecia czy awari ibs dodam ze swiatla mi lekko przygasaja na wolnych i nie jestem pewien jaki jest prad z alternatora tam powinien byc regulator o pradzie 220a a chyba jest 180A
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, ten sam problem, faluje jak szalony. To już kilka miesięcy się zaczynało, dzisiaj żonka przyjechała z małej trasy i dzwoniła z drogi że jak zwalnia lub np. dojeżdża do krzyżówki to na niskich obrotach nim bujało, wszystkie wcześniejsze objawy do tej pory takie same jak u Was. Wsiadłem przed chwilą do auta zapaliłem, wyjechałem z garażu i jak koń po westernie zaczął skakać, wyłączyłem gaz i się uspokoiło trochę, ale to do tej pory czy na gazie czy na benzynie też się objawiało, przed założeniem gazu też już trochę falował.

Udało się Wam ustalić co i jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
I jako kolego zdiagnozowałeś przyczynę tego falowania. Zauważyłem, że czasami u mnie też pobuja i pofaluje silnikiem. Ostatnio wymieniali mi uszczelkę pod pokrywą zaworów ( zauważyłem olej na 3 i 4 świecy) i od tego czasu coś dziwnie zaczął się zachowywać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o moją osobe to dalej borykam sie z tą usterką, trop zaprowadził mnie na alternator dlatego ze nie mam dobrego ładowania- światła przygasają i wahania ładowania czasami spadają do około 12v i w tym momencie falują obroty, ponadto mam alternator o słabszym prądzie ładowania (bo nie od tej wersji ) 180 a powinno być 220 a zważywszy ze do mojej wersji używki nie istnieją to czekam na nowy i zobacze co wtedy bedzie sie dziło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając do porównania drugi samochód z tym samym silnikiem zauważyłem, że X5 ma niższe obroty na biegu jałowym. Dopiero jak złączę klimę to podnoszą się i wtedy silnik nie faluje. Bez załączonej klimy to silnik ma niskie obroty jakieś 600 i wtedy trochę nim pofaluje spadną nawet poniżej 500, ale jak silnik nie osiągnie właściwej temp. roboczej a ssanie już wyłączone. Potem jak się rozgrzeje to można powiedzieć że jest dobrze, ale obroty pozostają niskie..Napięcie trzyma się w granicy 14,8 / 15,2. Chyba że w ziemie jak włączyłem grzanie zadów przód/ tył, kiera i odmrażanie szyb przód/tył, to wtedy są większe skoki na wolnych obrotach. Przy rozruchu również napięcie spada bo duży pobór prądu jest przy rozruchu. Ostatnio wymieniłem rozrusznik, gdyż zauważyłem trochę ciężkie kręcenie. Diagnoza prawidłowa, BMW ma słabe rozruszniki, a dokładnie tuleje. Tylko zastanawiam się czy nie można podciągnąć obrotów do góry i czy to jest możliwe.Tylko ,że mimo tych niskich obrotów i falowania to nie ma żadnych błędów na silniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
180 a powinno być 220 a zważywszy ze do mojej wersji używki nie istnieją to czekam na nowy
:?:

 

@goncia1 : tutaj masz

 

- http://www.ebay.de/itm/Original-BMW-7er-F01-F02-F07-GT-F10-F11-X5-Lichtmaschine-Generator-220A-7807187-/181671890767?pt=DE_Autoteile&hash=item2a4c7d0f4f

 

- # ALTERNATOR BMW E70 X5 F10 F01 3.0 4.0 7807187 ( chyba ten pasuje ? ) :cool2:

http://allegro.pl/alternator-bmw-e70-x5-f10-f01-3-0-4-0-7807187-i5064731045.html

 

- BMW E70 X5 4,0D ALTERNATOR 7807187

http://allegro.pl/bmw-e70-x5-4-0d-alternator-7807187-i5070791901.html

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie alternatora zamiennika to valeo tg23c013 jest to jedyny alternator tylko do tego modelu z 4 strefowa klima oryginalne oznaczenie to12317560988 zhttp://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7560988-pradnica/i50042/kL/sA/r2008/m06 co do tego ladowanai to mam prosbe , sprawdz w x5 przy odpalaniu jakie masz napiecie i sprawdz przez minute po odpaleniu. U mnie wyglada to tak ze odpalam i mam w granicach 12v i po parunastu sekundach pomalu rosnie az do 14,5v chodzi o to ze zaraz po odpaleniu nie mam ladowania dopiero pojawia sie po 25s. Ja mam obroty na jalowym bez obciazenia okolo 600 i wtedy nie faluje dopiero jak dam na D lub R i wlacze klime plus jakies obciazenie i wtedy faluje a obroty na jalowym wiadomo sa wieksze. Dodam ze jak odlacze vanos to jest idealnie wiec chyba jednak ten zespol regulacyjny lub elektrozawory vanosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam czegoś podobnego do sprawdzenia napięcia. Zakupiłem tylko z czerwonym kolorem i z wyjściem usb , tak że mam od razu ładowarkę.

http://images68.fotosik.pl/691/78e75992f9225560gen.jpg

Po wymianie rozrusznika, przy odpalaniu jest teraz ok. Napięcie powyżej 11 przy odpalaniu i zaraz rośnie. Tak że w tym czasie jak mówisz to ja mam już 14.8 czasami pokaże 15.2. Przed wymianą rozrusznika to spadało na 10V i kręcił właśnie trochę ciężko. Nie zwracałem uwagi na to, bo myślałem że ten typ tak ma. M drugim samochodzie to czasami nie mogłem odpalić, zawieszał się już rozrusznik. Tu też nagle się raz zawiesił, już myślałem że go nie odpalę. Wtedy podjąłem decyzję o wymianie rozrusznika. Teraz kręci jak by miał odlecieć. Nie wiem czemu się sugerowałem że tak ma być w tym samochodzie z kręceniem. Silniki takie same, ale chyba gabaryty samochodu sugerowały że tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.