Skocz do zawartości

[E60] K+DCAN w Rzeszowie


math05

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
Witam. Jestem nowy na tym forum. Podłączę się pod temat, bo mam też ten sam problem. Kupiłem już dwa kable, bo myślałem że jeden jest uszkodzony. Zainstalowałem sam nie wiem już ile wersji INPA. Najlepszy rezultat jaki uzyskałem to: wykrywa zapłon i baterię, ale komunikat taki jak kolega podał wcześniej. Czyli "IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT." Walczę z tym już pół roku. Z przerwami bo mi sił i nerwów brakuje. Pisałem nawet z jednym gościem co się gdzieś ogłaszał (spec od BMW). Powiedział że w tej wersji BMW to nie obejdzie się bez skrzynki KTS. Ręce mi już opadają bo taka skrzynka to trochę kosztuje. Może ktoś mi pomoże zmusić do działa te kable z laptopem (Lenovo y580 z Win7 64bit) i BMW E60 LCI 10.2007r. Dodaję też zdjęcia kabli jak by to coś pomogło. pbRWC3byj , f0KpI6u8j , pc9tue1aj , idpp77BIj . Dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Jak dobrze zainstalowałeś Standard tools i dobrze skonfigurowałeś interfejs to na pewno będzie działać z D-can , interfejs wzrokowo wygląda ok ale często bywają uszkodzone partie chińskich interfejsów bywa że jest tylko linia K na pinach 7 (do 2007/03 linia diagnostyczna) lub tylko D-can na pinach na pinach

CAN L (pin 6) i CAN H (pin 14) ja ma k-dcan i działa mi z starszymi i nowszymi na lini K i na lini D-can sprawdzałem (a od KTS jest tańszy ICOM ) tylko do zwykłej diagnostyki to bezsensu kupować ,

zobacz jak się konfiguruje

Do LCI polecam inpe Fxx , niestety po angielsku tylko menu reszta diagnostyka modułow i błędy ecu po niemiecku (tylko td-530 po angielsku , diagnostyka całego samochodu )

aby inpa działała myszą być po zainstalowaniu standard tools

EC-APPS/ INPA/cfgdat/ pliki z modelami samochodów to co widzimy w menu typu E60.ENG

EC-APPS/INPA/SGDAT/ pliki IPO dla modułów diagnostyki (w inpa fxx jest ich ok 1500 w starszych wersjach mniej

EDIABAS/ECU/ pliki prg i D_xxx G_ xxx dla łączenia się z modułami jest ic fxx około 2000 sztuk

to są biblioteki inpy jak inpa wykrywa zapłon i sa te pliki to powinno działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja stabilizatora jest smd także jest ok, masa jest od spodu.

 

Wiesz miałem raz taki przypadek jak u Ciebie, klient miał dwa chińskie kable i oba nie działały.

Pomógł dopiero format dysku i nowy system XP. Dziwna historia. Może spróbuj na innym kompie, nie zaszkodzi.

 

Spróbuj jeszcze potraktować te dwa kable programem DCAN.exe, może chinole wyłączyli tryb DCAN? Może być jeszcze uszkodzony wsad atmegi lub ATF16V8 ale dziwne, że w obu by było to samo.

 

Podczas instalacji zaznaczałeś USB to serial adapter?

 

Odbierz pw i zainstaluj.

http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć kolego kkkkamil26, jak że należysz do klubu , i wiem że składasz sam interfejsy ADS i K-dcan to wrzucam linka twojej strony , trzeba popierać polskie rzemiosło :lol: , ogólnie to wszyscy preferują chińskie interfejsy, ponieważ tanie a jak jest uszkodzony to w pierwszej kolejności piszą do mnie czy przypadkiem nie popełnili błędu przy instalacji INPY , ale ogólnie to jednak chinole bywają uszkodzone, mimo wykrywania zapłonu i battery i tak sie nie łączą z samochodem,

nie pomaga ponowna instalacja systemu (możne jeden przypadek na 100 uszkodzonych, może częściej ADS z XP )

a juz z D-can to zdarza się nagminnie , linia K jest a d-can już nie (rzadko odwrotnie) chyba tylko do e83 potrzeba lini K z Dcan po 2007 roku z N47 plus przełącznik na pin 8 inaczej nie ma reszty modułów , a ja jestem zdania aby za dużo nie łączyć razem, można mieć interfejs na linie K i osobno D-can

aby nie komplikować układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Niestety chińskie fejsy mają kiepskie podzespoły np linia K w nich jest na układzie LM393 (lub podobnym) ja stosuję L9637D, który dużo lepiej się sprawuje w BMW. Staram się do swoich fejsów wkładać dobrej jakości części.

 

Co do zrobienia fejsu z czystym DCAN to nie ma żadnego problemu ale nie widzę za bardzo w tym sensu. Dodając do układu dobry wsad do gal i atmegi oraz l9637d (ok 5 zł) i dwa rezystory otrzymujemy bardzo dobry fejs K+DCAN. Ja robię tylko takie.

http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dlatego daje linka do twojej strony jak ktoś szuka fejsa i już ma dość chińskich , mam nadzieje ze kupując od Ciebie się nie rozczarowali ...

ostatnio przez teamviwer pomagałem w konfiguracji k-dcan z chin i coś z nim nie było tak (E60 LCI DCAN) mam ten programik dcan.exe i po podłączeniu na początku brak komunikacji uruchamiam TD-530 i też brak komunikacji mimo że w inpie obie kropki na czarno to nie działa i już mam powiedzieć że kabel lipa, a tu nagle pojawiła sie komunikacja wszystkie moduły ok , oczywiście w interfejsie FDTI ustawione wszystko poprawnie nawet w obdsetup mimo że stanadard tools 2.12 nie ma, to uruchamiam aby sprawdzić rejestr i poprawiam wartości jak jest cos nie tak , nie wiem skąd takie duże opóźnienie przy starcie ???? komputer się nie wieszał ???

 

 

"Co do zrobienia fejsu z czystym DCAN to nie ma żadnego problemu ale nie widzę za bardzo w tym sensu. Dodając do układu dobry wsad do gal i atmegi oraz l9637d (ok 5 zł) i dwa rezystory otrzymujemy bardzo dobry fejs K+DCAN. Ja robię tylko takie."

 

Tak ale mając interfejs na linia K przydało by się jeszcze aby był aktywny zapłon z pinu 1 obd a do D-can nie potrzeba

czemu juz nie składasz KKL na RS232 nie ma zapotrzebowania ??? widziałem na stronie ,

a robiłeś K-dcan na rs232, nie każdemu podchodzi usb jak ma rs232 w laptopie , podczas programowania wystarczy niekiedy dotknąć usb aby stracić komunikacje z interfejsem i już po sterowniku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale mając interfejs na linia K przydało by się jeszcze aby był aktywny zapłon z pinu 1 obd a do D-can nie potrzeba

 

Mój K+DCAN tak ma.

Przełącznik podwójny służy do:

1- rozłączenia pinu 8 - wiadomo z jakiego powodu

2- zmiany sposobu wykrywania zapłonu (w lini k wykorzystywany jest 12v z pinu nr 1).

 

czemu juz nie składasz KKL na RS232 nie ma zapotrzebowania ??? widziałem na stronie ,

a robiłeś K-dcan na rs232, nie każdemu podchodzi usb jak ma rs232 w laptopie , podczas programowania wystarczy niekiedy dotknąć usb aby stracić komunikacje z interfejsem i już po sterowniku .

 

Hm powiem szczerze, że mam tyle pracy, że już trochę za dużo tego na tę chwilę. Myślę, że po nowym roku powróci, zobaczymy.

Teraz szykuję projekt ADS+OBD na podstawie oryginału (na Galu)

 

Szykuję nowy dom i na miesiąc lub dwa będę musiał odpuścić trochę interfejsy. Jak się wprowadzę to od nowego roku coś pomyślę z DCANEM na RS232 i OBD na RS232.

http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
A więc tak. Problem rozwiązany. Wielkie dzięki dla Panów kkkkamil26 (kupiony od niego interfejs i oprogramowanie) i Din76 (oprogramowanie). Wszelkie problemy z działaniem/podłączeniem leżały po stronie "Chińczyków" interfejsów :mad2: . Jeszcze raz dzięki za wsparcie :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.