Skocz do zawartości

Problem ze spalaniem oleju i temperaturą w 530 XD.


kuty1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od prawie roku jestem posiadaczem szczęśliwym lub nie :) BMW 530 xd 235 KM.

Mam dwa problemy, które ciągle męczą mój samochód i jak na teraz nikt nie jest wstanie mi pomóc.

 

Auto spala dość szybko ole,j jest jednak jeden warunek dzieje się to tylko wtedy jak jadę z większymi prędkościami na trasie.

Zwłaszcza autostrada przy 160-180 km/h - to mam wrażenie, że mogę być zmuszony do dolania litra oleju na trasie Poznań-Warszawa czyli raptem po 200-300 km...

Jeżeli jeżdżę po mieście i wolniejsze trasy to ubytek jest znacznie znacznie mniej odczuwalny.

 

Zauważyłem ostatnio jeszcze jedną ciekawą rzecz, że auto trzyma normalnie temperaturę jednak, gdy silnik przekroczy 3000 obrotów to automatycznie

spada mi temperatura silnika i to bardzo szybko,a jak tak potrzymam go na wysokich obrotach to może spaść nawet do 65-70 C. Zmieniam bieg na wyższy i temperatura szybko rośnie do poprzedniej temperatury czyli 90 C.

 

I kwestia spalania - jest to auto z automatyczną skrzynią spalanie przy bardzo spokojnej jeździe trasa jest 7,5l a miasto to 14 l i też bez szaleństw.

czy to normalne?

 

Będę wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Mam ten sam silnik co ty , do tego po programie. Na trasie pali mi 7-9 na mieście 11-15 , wszystko zależy od nogi oraz korków więc spalanie raczej normalne.

 

Jeżeli chodzi o olej to nie jest to normalne, sprawdzałeś czy masz olej w dolocie albo w wydechu ? Czarna końcówka rury jest ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli spalanie w miarę w normie. Chociaż u mnie miasto to bardziej 14-15 niż 11.

 

Końcówka rury jest czysta. Jednak tydzień temu miałem czyszczonego dpf-a mechanicznie i chemią, bo auto już samo nie było wstanie wypalić filtra.

Wyskakiwał komunikat, że jest problem z filtrem, a auto na niskich obrotach potrafiło drgać(obroty falowały).

Po wyczyszczeniu raczej już tego nie ma. Jednak stwierdzili, że zapchany filtr był drastycznie.

 

Najgorsze, że autem strach pojechać w dłuższą trasę, bo już raz pękł mi termostat egr i cały płyn mi się wylał na autostradzie.

Olej według komputera potrafi znikać w oczach przy dużych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepię się pod temat.

U mnie silnik bierze około 0,5-1 litr na około 15.000-20.000 km. Czyli chyba w normie.

Natomiast mam zakopconą końcówkę tłumika.

Mam dpf i nigdy nie było z nim problemu.

Co może być przyczyną tak okopconej końcówki, turbina?

Ale z drugiej strony filtr powinien chyba wyłapać wszystkie te nieczystości.

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.