Skocz do zawartości

bmw e 61 530 d 2004 automat, czy to normalne?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

moje auto jest po usunięciu fizycznym i programowym dpf. Przy okazji został stuningowany przez jednego z Góru na naszym forum. Mam nowe wtryski,turbinę, egr, zawory sterujące, przepływkę ,kolektory itd.Auto nie bierze oleju zbiera się dobrze tylko silnik głośno pracuje na wolnych obrotach i ma drgania. Mam pytanie- czy jest normalne że w czasie przyspieszania i redukcji o jeden bieg mocno zakopci? Wiem że małego bączka ma prawo.Mam ochotę odpiąć fizycznie egr i sprawdzić w ten sposób czy się nie przycina przy redukcji biegu ale nie wiem czy wystąpi błąd bo nie mam go pużniej czym skasować.A może kolega tuningowiec zadał za dużą dawkę paliwa?

Proszę o fachowe sugestie jestem 70 km od Wrocławia

 

Pozdrawiam Maciej

Opublikowano

u mnie to samo

jade ok 100 km/h i jak walne kicka to w lusterku takze widze ze zakopci (takze brak dpfa) tylko ze ja nie mam nowych wtryskow,turbiny, egru, zaworow sterujących, przepływki ,kolektorow itd ale cos czuje ze tak dlugo nie zostanie :)

Wg mnie to diesel wiec ma prawo puscic bąka

Tez mam zamiar pokombinowac z EGR bo slyszalem ze po zaslepieniu lub ograniczeniu w DIS prablem baka znika ale nie mam zabardzo sie kiedy za to zabrac bo ilekroc wychodze cos pogrzebac w furce to zona robi kwasna mine

Opublikowano

Goru czy Niegoru zeby klekot jechal musi miec wiecej koksu... nawet goru to nie David Copperfield i dziala w pewnych ograniczeniach.... ilosc powietrza wynika miedzy innymi z mozliwosci turbiny a te wcale jakiegos mega zapasu nie maja (nie ma mozliwosci kazac seryjne turbinie ladowac tyle wiecej by bylo np 50% wiecej powietrza)... wiec w praktyce limiter dymienia (czy w nowszych autach oparty o lambde) idzie w gore i kosztem pomniejszenia AFRa (czyli stosunku powietrza/paliwa) auto dostaje wiecej paliwa (to roznica z benzyna bo tam to dziala inaczej). W konsekwencji jest dym szczeg w momentach jak turbina sie jeszcze nie napedzila a koks juz idzie

W autach bez DPFu z tego miedzy innymi wzgledu jest wydech wygiety w dol (zwroc uwage)... Ty masz pewnie rurke prosta a ze auto wykastrowani z DPFu masz efekt komina huty Katowice... to w skrocie

Na obecna chwile na stacji diag gdzie jedze nie sprawdzaja diesli jakos uczciwie ale zawsze robia przygazowki patrzac czy nie dymi (wiec raczej bym na przeglady do stacji diagn z przypadku juz nie jezdzil). Za jakis czas rozdziela przeglad techniczny od przegl spalinowego (jak to jest np w DE) wiec jezeli za tym pojdzie uczciwy przeglad spalinowy bedziesz montowac DPF ponownie...

Przemek

P.S.

oczywiscie jednemu to samo bedzie dymieniem a dla innego "prawie bezdymny czip"... kwestia indywidualnych odczuc (ciekawe jak to u diagnosty jest :D )

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Tylko ze u mnie na postoju moge sobie gazowac do woli i tak nie zakopci, kocura puszcza tylko pod obciazeniem tzn podczas jazdy (zreszta nie wiem dlaczego). A przeglady robie tam gdzie mi DPF usuwali :) wiec problemu nie ma :) A jezeli juz bedzie tak ze nie bedzie mozna bez dpf jezdzic bo beda kontrolowac na drodze wyrywkowo to sie zakupi jakis uzywany i bedzie ale mysle ze wczesniej niz to nastapi kupie juz inne autko :)

W sumie to jak sie pozniej okazalo (po usunieciu DPF ) to zrobilem to nie potrzebnie bo problemem zbyt czestego wypalania sie DPF (czyli wzrost poziomu oleju u mnie) byla zapchana odma i palenie oleju przez silnik no ale coz teraz moge (oprocz zakupu innego)

Opublikowano
Goru czy Niegoru zeby klekot jechal musi miec wiecej koksu... nawet goru to nie David Copperfield i dziala w pewnych ograniczeniach.... ilosc powietrza wynika miedzy innymi z mozliwosci turbiny a te wcale jakiegos mega zapasu nie maja (nie ma mozliwosci kazac seryjne turbinie ladowac tyle wiecej by bylo np 50% wiecej powietrza)... wiec w praktyce limiter dymienia (czy w nowszych autach oparty o lambde) idzie w gore i kosztem pomniejszenia AFRa (czyli stosunku powietrza/paliwa) auto dostaje wiecej paliwa (to roznica z benzyna bo tam to dziala inaczej). W konsekwencji jest dym szczeg w momentach jak turbina sie jeszcze nie napedzila a koks juz idzie

W autach bez DPFu z tego miedzy innymi wzgledu jest wydech wygiety w dol (zwroc uwage)... Ty masz pewnie rurke prosta a ze auto wykastrowani z DPFu masz efekt komina huty Katowice... to w skrocie

Na obecna chwile na stacji diag gdzie jedze nie sprawdzaja diesli jakos uczciwie ale zawsze robia przygazowki patrzac czy nie dymi (wiec raczej bym na przeglady do stacji diagn z przypadku juz nie jezdzil). Za jakis czas rozdziela przeglad techniczny od przegl spalinowego (jak to jest np w DE) wiec jezeli za tym pojdzie uczciwy przeglad spalinowy bedziesz montowac DPF ponownie...

Przemek

P.S.

oczywiscie jednemu to samo bedzie dymieniem a dla innego "prawie bezdymny czip"... kwestia indywidualnych odczuc (ciekawe jak to u diagnosty jest :D )

Dzięki za informację, a co sądzisz o ograniczeniu AGR do minimum lub całkowite zaślepienie, ponoć nie zakopci i cały czas świeże powietrze. Mam nową mapę i czy mogę tak ewentualnie zrobić?

Opublikowano
Jak dajesz buta to egr i tak jest zamykany. W jakim stopnii i kiedy ma byx otwarty decyduje software...guru tuningu na bank moze to latwo zmienic.. Swieze powietrze pompuje t...jest go limitowana ilosc z definicji ..nie wiem jak bunie na edc16 maja ale na bank vw 2.0tdi cr na edc17 na wolnych obrotach oferuja standardowo mniej mocy..edc16 oferuje limiter mom obrotowego (w praktyce limitujac paliwo) dla kazdego biegu z osobna wiec mozliwe ze na wolnych masz 100 seryjne dawki paliwa/ np 60% tego co na 2jce...jezeli wylaczenie egra programem poprawi cos to raczej tuner nie wykonal wzorcowo roboty. Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Jak dajesz buta to egr i tak jest zamykany. W jakim stopnii i kiedy ma byx otwarty decyduje software...guru tuningu na bank moze to latwo zmienic.. Swieze powietrze pompuje t...jest go limitowana ilosc z definicji ..nie wiem jak bunie na edc16 maja ale na bank vw 2.0tdi cr na edc17 na wolnych obrotach oferuja standardowo mniej mocy..edc16 oferuje limiter mom obrotowego (w praktyce limitujac paliwo) dla kazdego biegu z osobna wiec mozliwe ze na wolnych masz 100 seryjne dawki paliwa/ np 60% tego co na 2jce...jezeli wylaczenie egra programem poprawi cos to raczej tuner nie wykonal wzorcowo roboty. Przemek

 

wszystko jasne,zasłużmy że mam na wolnych 100 seryjne dawki paliwa to mogę sam ograniczyć AGR do minimum i nic złego ( nie będzie miało negatywnego wpływu na pracę silnika) się nie stanie?

Opublikowano

wszystko jasne,zasłużmy że mam na wolnych 100 seryjne dawki paliwa to mogę sam ograniczyć AGR do minimum i nic złego ( nie będzie miało negatywnego wpływu na pracę silnika) się nie stanie?

w teorii nie ma to znaczenia poniewaz przy pelnym bucie egr powinien byc zamkniety

traktuj to jako test guru- nieguru:)... poniewaz nie masz DPFu obstawiam ze dla "bo mi sie popsuje" nie ma to znaczenia (zreszta nie wiem jaka role egr dla pracy dpfu odgrywa wiec sie nie wypowiadam)

EGR teoretycznie mozesz zaslepic pernamentnie bo przeciez moze byc nieszczelny tak czy siak... tyle nie wiem czy auto nie wywali bledu wtedy (jezeli tak to tuner tez to moze wylaczyc)

EGR dziala dosyc prosto: auto ma zapisane ze przy takiej ilosci koksu (czy tez momentu-co i tak jest koksem dla auta /nie pamietam/) potrzeba tyle powietrza... jak powietrza jest mniej to EGR powinien byc zamkniety z automatu a jak wiecej to EGRem auto zbija powietrze... tak czy siak zdaje sie ze przy pelnym bucie EGR jest zamykany bez patrzebia sie na cokolwiek (przynajmniej u mnie mam takie obserwacje) ale te gre "powietrza potrzeba vs powietrza jest vs wysterowanie elektrozaworu EGR" widac w logach "live" jak jedziesz ze stalym gazem (nie but)

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

wszystko jasne,zasłużmy że mam na wolnych 100 seryjne dawki paliwa to mogę sam ograniczyć AGR do minimum i nic złego ( nie będzie miało negatywnego wpływu na pracę silnika) się nie stanie?

w teorii nie ma to znaczenia poniewaz przy pelnym bucie egr powinien byc zamkniety

traktuj to jako test guru- nieguru:)... poniewaz nie masz DPFu obstawiam ze dla "bo mi sie popsuje" nie ma to znaczenia (zreszta nie wiem jaka role egr dla pracy dpfu odgrywa wiec sie nie wypowiadam)

EGR teoretycznie mozesz zaslepic pernamentnie bo przeciez moze byc nieszczelny tak czy siak... tyle nie wiem czy auto nie wywali bledu wtedy (jezeli tak to tuner tez to moze wylaczyc)

EGR dziala dosyc prosto: auto ma zapisane ze przy takiej ilosci koksu (czy tez momentu-co i tak jest koksem dla auta /nie pamietam/) potrzeba tyle powietrza... jak powietrza jest mniej to EGR powinien byc zamkniety z automatu a jak wiecej to EGRem auto zbija powietrze... tak czy siak zdaje sie ze przy pelnym bucie EGR jest zamykany bez patrzebia sie na cokolwiek (przynajmniej u mnie mam takie obserwacje) ale te gre "powietrza potrzeba vs powietrza jest vs wysterowanie elektrozaworu EGR" widac w logach "live" jak jedziesz ze stalym gazem (nie but)

Przemek

Dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.