Skocz do zawartości

Bmw e39 525 przy gwałtowym przyspieszaniu skacza obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od jakiegoś czasu mam problem ze skaczącymi obrotami w trakcie przyspieszania dosłownie na pół pedału gazu w przedziale 2500-2600 jest nagły uskok obrotów powiedzmy z 2500 na 2530 po czym wraca do normy i jedzie do przodu tak jakby się ślizgało lecz tak to niewygląda bo skok jest bardzo mały wystepuje on od biegu 2giego do 5iatego .. Co przy tym towarzyszy gdy zapalam auto na 1wszym biegu z wcisnietym sprzęgłem czuć jak auto w momencie zapalania ciagnie trochę do przodu.. Czy te objawy które opisuje mogą wsazywać na zapowietrzone sprzęgło czy może uszkodzony wybierak ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
No ja cie rozumiem, no ale sprzegło to by chyba bardziej ślizgało a nie robi tylko taki mały skok i pózniej idzie normalnie.. Zreszta sprzegło bierze mniej wiecej w połowie wiec na bardzo złe niewygląda

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
No ok dzis sie postaram to ogarnać... Bo to mówie jest bardzo maly skok obrotów

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

jesli zapalasz na 1 z wcisnietym sprzeglem i rusza, tzn ze sprzeglo nie jest od konca wysprzeglone. Moze byc zapowietrzone. Wymien plyn hamulcowy jesli nie wymieniales i niech odpowietrzą sprzeglo.

Skok obrotow, ciezko powiedziec, ale moze to byc zwiazane ze sprzeglem jak najbardziej.

A w ogole, to biegi normalnie ci wchodzą przy zmianie?

 

 

pS. zmien sobie opis, bo nie masz 2.5d, tylko 2.5TDS (widząc fotki silnika w twojej galerii)

Opublikowano
Za około 30 min wrzuce filmik i opisze w którym momencie to się dzieje i sami ocenicie..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

No i zerknijcie... Sytuacje nagrałem na dwóch biegach na 4tym i na 5iatym.. Dokładnie jest to 0:25 i 0:36 ale oglądając ten filmik wydaje mi się że jak podskakują te obroty to prędkość idzie do góry nie stoi... Dodam jeszcze ze tak jak widać pali się abs ale czujnik jutro będzie wymieniany (myśle że to żadnego wpływu nie ma) lecz uwalony jest także egr cały czas jest zamknięty(również jutro będę go wymieniać) może ten zawór powoduje takie coś..Pedał gazu wciśnięty był prawie na 3/4 do podłogi ale czy jest to na 3/4 czy całkowicie w podłogę tak samo się to objawia.. Na kompie nie ma żadnych błędów

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
No ale wydaję mi się że jak sprzęgło się ślizga to tylko obroty idą do góry a tutaj ewidentnie widać jak razem z obrotami idzie i predkosć auto przyspiesza... Wiadomo najłatwiej powiedzieć wymień sprzęgło rozmawiałem z kumplem mechaniorem powiedział że złe sprzegłó bierze na samej górze a u mnie nie bierze nawet w połowie prawie w połowie licząc od podłogi..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

jak sie sprzeglo sliska to auto tez moze przyspieszac tylko nieproporcjonalnie do obrotow.

jesli pedal lapie w polowie to tarcza moze byc dobra ale docisk juz nie i wkrótce wykończy i tarcze tym ślizganiem.

 

ja juz tak uparlismy sie na sprzeglo to ja wyjąłbym zawór CDV i sprawdził jak bedzie pracowało sprzęgło i czy obroty beda skakać.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Możesz wywalic zawór jak pisze kolega wyżej.Ale sprzęgło ślizga i koniec.Problem pojawia się w zakresie obrotów w którym silnik ma najwięcej Nm.A to czy auto jeszcze przyspiesza podczas ślizgania to kwestia zużycia,pojeździsz dłużej i zakres obrotów w ktorych występuje problem sie zwiększy i auto przestanie wtedy przyspieszać.Ale skoro nie chcesz słuchać tego że sprzęgło do wymiany to proponuje zamknąć temat.
Opublikowano
No rozumiem.. Ja nietwierdze że nie ślizga tylko przeważnie jak u kogoś ślizgało to był sporo większy skok obrotów i prędkość nieszła do góry tylko stała w miejscu... A gdzie jest ten zawór co piszecie ?? I co on mi da jak go wywale ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
W dieslu mniejsze zużycie sprzęgła szybciej może dawać o sobie znać. Ty masz identyczne sprzęgło jak w benzyniaku M52 przed 98r a masz więcej Nm. WIęc jak turbo dmuchnie łatwiej "zerwać", przyśliznąć sprzęgło jak jest na wykończeniu. W benzynie często jak się ślizga to w większym zakresie. U Ciebie w końcu też tak się stanie. Chyba że w końcu wymienisz sprzęgło.
Opublikowano
No rozumiem.. Tylko powiem ci że pierwszy raz zauważyłem to w grudniu zeszłego roku bo leciałem po trasie i depnełem całym pedałem i zobaczyłem ten skok obrotów i w sumie o tym zapomniałem i niedawno mówie sprawdze no i jest tak samo jak w grudniu.. Wiec minoł prawie rok i sprzęgło nie zaczęło się bardziej ślizgać ?? Powiedzmy że od tamtej pory auto zrobiło prawie 15 tys km więc coś się powinno zmienić..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

ja tez jezdzilem z 6 miesiecy od momentu zauwazenia ze mam sprzeglo do wymiany, bo z poczatku slizgnelo zauwazalnie, jezdzilem pozniej delikatnie z tydzien, dalem po gazie nie nie slizgalo, za jaksi czas znow to samo, wiec pare dni delikatnie i znow trzymalo, ale miesiac dwa pozniej jzu przerwa nic nie dawala i zawsze po daniu po garach slizgalo i z czasem coraz bardziej i bardziej. co nie zmienia faktu ze jeszcze moglem jezdzic bo jak bym jezdzil jak emeryt to dawalo rade, po wyjeciu sprzegla, widac bylo ze nie tarcza nie przylegala caloscia do docisku, zrobilo sie lustro, docisk tez widac ze swoje przezyl. takze pilnie zmieniac nie musisz, ale miej juz to na uwadze.

 

co do ceny zmienialem w grudniu 13' i kupilem sachsa komplet za 365zł, wymienilem sam, wiec o to caly koszt.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Od 98r jest samoregulacja czy nawet pod koniec 97r i sprzęgła kosztują ok 500zł.

Wjechał byś w góry i chciał byś wyjechać spod jakieś posesji która jest porządnie nachylona to poleciał by ładny dymek ze sprzęgła a gdybyś miał pecha to byś mógł nie wyjechać i czekało by Cię holowanie spod hotelu.

Opublikowano
Ale 365 za cały kpl ?? Tarcza,docisk łożysko?? no bo chyba kupowanie używki mija się z celem, no chyba ze w bdb stanie

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano (edytowane)

Używki? Weź nie żartuj. Tyle kosztuje cały kpl. Który masz rocznik tego tds?

Jak masz po 97r to kpl sprzęgła kosztuje ok 500zł jak z 97r poniżej końcówki roku to masz sprzęgło bez samoregulacji i kosztuje niecałe 400zł

 

Jak masz to nowsze a na to się zanosi to nie odczujesz na pedale jego zużycia bo masz po to tą samoregulacje. Nie będzie nigdy ono brało wysoko.

Edytowane przez danielxc717
Opublikowano
Widze że kolega nie przyjmie do wiadomości wydatku 400zł na nowe sprzęgło.Więc sprzegło masz idealne,taki skok obrotów powieniem być nie przejmuj sie tym i jeździj.Koniec dyskusji.
Opublikowano

NIgdy by mi do głowy nie przyszło kupować używanego sprzęgła.

Ale widać że są na to chętni patrząc na ogłoszenia używanych tarcz hamulcowych, klocków tak samo :duh: Sprzęgła wahacze kilkunastoletnie i inne rzeczy też są na topie :mrgreen:

Opublikowano
Dlatego napisałem że mija się z celem :D Po co od razu się denerwować :D Będzie trzeba sprzergło wymienić.. Tylko teraz pytanie można na tym jeszcze posmigac czy już trzeba zmieniać ?? A dodam że kolerzka miał tds-a na części to wszystko od niego wzięli wahacze sprzęgło nawet i klocki :D Ludzie biora także czujniki klocków hamulcowych :D

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Czasami takie rzeczy trzeba brać jak sie w weekend auto robi i trasa czeka a nie ma gdzie kupić nowych części.Mechaniczne części to pomyłka używane zakładać jedynie elektonika czujniki np do próby można kupić zanim sie wyda 300zł na oryginał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.