Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Na wielu forach BMW, toczą lub toczyły się różne dyskusje na temat BMW E90 /91 320D Alpina o mocy 200ps. Doszło do tego że nie świadomi użytkownicy Inpy zaczęli z poziomu WinKFP robić aktualizację ładując soft alpiny do aut seryjnych. Przestrzegam w tym miejscy że soft jest pod znacznie wydajniejszy osprzęt silnika , auto nie będzie jeździć jak trzeba , a turbina szybko ulegnie awarii!

W związku z tym że przerabiałem zgodnie z tym co zrobiła alpina , auto żony 120d 163ps , postanowiłem podzielić się doświadczeniem i wiedzą.

 

Poniżej wklejam link do oryginalnego pliku PDF opisującego dokładnie zmiany które wprowadziła alpina.

link do pdf. : http://document.li/aKz7

 

Ja skupiłem się na osprzęcie bowiem w samym silniku M47D20 TU2 OL. nie wprowadzono żadnych zmian , tak niesie wieść , na ile jest to prawdą ciężko powiedzieć .

 

Osobiście do przeróbki kupiłem oryginalne części alpiny, ale teraz robiąc jeszcze raz taką przeróbkę , korzystał bym z doświadczenia zdobytego przy tym zabiegu i użył bym części seryjnych z innych modeli BMW.

Szczegóły dodałem do zdjęć wklejonych poniżej.

W przypadku e87 120d, cokolwiek się kupi , czeka nas trochę cięcia i spawania rur idących od Turbiny do Ic , oraz od IC do EGR. W przypadku seryjnych gratów alpiny oraz e90 320d wszystko jest p&p , jeśli jednak adaptujemy części z innych modeli musimy dokonać drobnych przeróbek odcinków metalowych w rurach.

 

Aby miało to ręce i nogi tak naprawdę nie musimy zbyt wiele inwestować.

Turbina w całej zabawie może okazać się największą przeszkodą, gtb1756v zrobione przez garretta jest rzadkością a jeśli się pojawia kosztuje sporo pieniędzy. Rozwiązaniem jest złożenie w wyspecjalizowanym zakładzie turbiny z dwóch innych a mianowicie :

gt2056 od e60 525d, oraz gtb 1752 od e87 120d.

Wtryski nie stanowią problemu bo są dostępne na rynku wtórnym za rozsądne pieniądze. Mówimy tu o wtryskach seryjnych od e60 /61 535d --- 0445110 219

http://www.pieseauto.ro/poze/injector-bmw-535-3-0-d-e-60-0445110-219-7792096/injector-bmw-535-3-0-d-e-60-0445110-219-7792096-73c5d1326c3702e81b-420-315-2-95-1.jpg

 

Wkładamy wtryski , zlecamy przeprogramowanie komputera do softu 7811921 kodujemy IMA wtryskiwaczy .

Intercooler wkładamy od e90 330d lub tworzymy cos bardziej lub mniej wydajnego na własną rękę.

 

Koniec operacji, jeśli wszystko jest szczelne a turbo działa poprawnie mamy 200ps bez dymu z potencjałem na znacznie więcej. O tym w następnej odsłonie .

Dodam że 120d którą przerabiałem seryjnie nie była wyposażona w DPF . Alpina wychodziła tylko z DPF.

Ja wykorzystałem sytuację i doposażyłem silnik w klapę gaszącą , wystarczy pociągnąć do ECU 3 kabelki, natomiast w samym sofcie wypada zrobić przysłowiowe „DPF OFF” ja również wywaliłem „ komunikaty z tablicy DTC”

 

Wszystkim którzy zdecydują się wprowadzić zmiany życzę powodzenia , jak również służę w granicach możliwości wsparciem.

Ktoś zapyta czy warto ?

 

Hm.. pewnie nie, zakładając że 120d na seryjnych gratach również można wykręcić na 200ps , mod opisałem jako ciekawostkę i otwarcie drogi do mocy w przedziale 230-240ps.

 

Zoom in (real dimensions: 570 x 769)Obrazek

http://img31.otofotki.pl/obrazki/sp551_alpina--roger-Nysa.jpg

 

http://img31.otofotki.pl/obrazki/yi754_turbina-alpina-gtb-1756-roger-nysa.jpg

 

http://img31.otofotki.pl/obrazki/vu387_wtrysk-alpina-d3-roger-nysa.jpg

 

http://img31.otofotki.pl/obrazki/jg225_IC-alpina-d3-roger-nysa.jpg

 

http://img31.otofotki.pl/obrazki/gc213_doloty-turbo-ic-alpina-roger-nysa.jpg

 

Aktualnie testuję i wprowadzam zmiany w sofcie alpiny , w końcu kupiłem hamownie na koło, więc będę mógł podzielić się z wami również efektem zmierzonym po wprowadzeniu każdej ze zmian.

 

Pozdrawiam Krzysiek

ps.materiał raczej nie nadaje się do działu "zrób to sam " dlatego postanowiłem napisać tutaj.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
hmmm czyli czeka mnie jeszcze pare updatów ;) polecam downpipe sporo lepiej seryjne turbo smiga w e87 u mnie na seryjnych wtryskach turbinie i IC 215KM ale niestety kopci.... czekam na efekty Twoich zmagan i zrobie kopie :) Pozdrawiam Bartek
Opublikowano
74 stopnie w odlocie to jakaś masakra. Dobry icek powieniem w upał mieć Max na wylocie ok 45 stopni

Mogę się z tobą założyć, tu oficjalnie na forum że w sprincie twoje 123d ma więcej niż 70st. w dolocie.

Co ...lecimy o litra findlandii ?

 

Gratuluje modyfikacji. :cool2:

Jaki był koszt części ?

Czy wiesz coś na temat wykorzystania softu od Alpiny w asb? Chodzi o soft od Alpiny d3 biturbo.

Nie potrafię odpowiedzieć na twoje pytanie co do softu, nie mam wiedzy.

 

Natomiast koszty mniej więcej tak.

turbina Garrett gtb1756v - 1550zł

Intercooler 300zł

doloty - rury 550zł

wtryski z angola dawcy - 250zł sztuka razem 1000zł ( to była okazja przy zakupie 6 sztuk)

Update oraz wsparcie przy edycji mapy, rozważania i programowanie , serdeczny kolega i wielkie ci za to dzięki dziqsek

Czyli nadworny koder bmw -klub memberlist.php?mode=viewprofile&u=18503 Pomógł za dokładnie ZERO ZŁOTYCH . :duh: GOŚĆ :)

 

Kasa..

Dużo ? hmmm. Mało ??? pojęcie względne . Nie jest to alpina ale żona utarła już nie jednemu nosa.

dostajemy 200ps z automatu . Zapewniam że bez grama dymu . Po programie 230ps to lajt niebawem wkleję wykresy i logi.

 

Seryjny soft jest mega ciekawy , turbo dmuch aż 3 bary , oczywiście z atmosferycznym.

Na razie podniosłem do 3,1 .

Aktualnie mam sporo pracy ,więc brak czasu na zabawę . Dlatego nie dzielę się szczegółami co do osiągów , mocy itd.

Do tego zaadoptowałem egr od n47 , wtajemniczeni wiedzą że zawór spalin nie jest w świetle dolotu tylko na czole silnika.

To dobre rozwiązanie , bo w m47xx zawór jest zainstalowany w świetle dolotu co zabiera spokojnie 1/4 przepustowości .

Myślę że nie przypadkowo w nowych modelach wprowadzono zmianę.

 

Powracając do kosztów , sądzę że można to zrobić taniej.

Zresztą jakie ma to znaczenie , jedni zbierają znaczki , inni drogie monety . Jeszcze inni na wycieczki i zabawę.

Ja ma to wszystko w jednym , hobby , pasja , zaprawa , bezcenne doświadczenia i wrażenia z jazdy czasem nie do opisania ,pomimo tego że sam śmigam 535 d zrobiona na 340ps.

Auto puściłem na glebę z małym kółkiem, jest nisko twardo i szybko . Niska masa i wrażenie jak bym jeździł gokartem. Kto jeździł wie , uczucie jak bym zaraz miał asfalt przytrzeć tyłkiem. :mrgreen:

Seria 1 to głośne auto , mega lekkie żony waży 1380kg , krótkie zwrotne i teraz naprawdę agresywne.

http://img31.otofotki.pl/obrazki/vc829_CAM_0409.JPG

 

Zabawa przednia.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Update oraz wsparcie przy edycji mapy, rozważania i programowanie , serdeczny kolega i wielkie ci za to dzięki dziqsek

Czyli nadworny koder bmw -klub memberlist.php?mode=viewprofile&u=18503 Pomógł za dokładnie ZERO ZŁOTYCH . :duh: GOŚĆ :)

 

 

Nie ma za co Krzysiu, w takie projekty zawsze lubię się włączyć a i zawsze miło pogadać w doborowym towarzystwie ;)

 

Przed wszystkimi świętymi lecę na Śląsk więc pewnie zajadę potestować tego potworka :norty:

 

 

Czy wiesz coś na temat wykorzystania softu od Alpiny w asb? Chodzi o soft od Alpiny d3 biturbo.

 

Robiłem jedno podejście dla testu i zakończyło sie porażka, więcej nie miałem ochoty i okazji, ale powoli zaczynam sie ze znajomymi bawić w edycję softów/map w skrzyniach więc może coś sie uda wykombinowac nie tylko do 2.0d ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Panowie dzięki za odpowiedz odnośnie skrzyni. Tematem jestem bardzo zaintresowany. Ztcw do wersji benzynowych daje sie stosować soft od Alpiny z dieslami jest jakis problem.

Odnośnie kosztów. Jasne, ze chip wyjdzie taniej, ale tu jest po pierwsze zabawa, a po drugie potencjał na sporo wiecej, wiec jest jak najbardziej za.

Mam tylko pytanko odnośnie IC. Czy mógłbyś go porównać jakoś do standardowego ? Masz moze fotki jak lezą obok siebie ? Dużo musiałeś przerabiać żeby go zamontować ? W sensie czasochłonności, bo co trzeba zdobić jest opisane.

I jeszcze pytanko o te hamownie na koło. Jaki to jest koszt ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
jak ICka robi to wg mnie takiego jak ma stinger (mg motorsport)... ew wagner forge itp... oczywiscie mowa o dedykowanych.. o ile moja wiedza jest wystarczajaca to ICEK musi miec dosc sporą objetosc by powietrze w nim zwalniało i wydajniej sie chlodziło.. bo chlodzi sie wtedy znacznie dluzej.. a roznica miedzy 335d a 120d oprocz krócców to okolo 25% jak sie nie myle.. a w 330d jest jeszcze mniejszy..
Opublikowano
auto zostawiasz w mg chlopaki ladnie montuja w ori rury i po temacie.. wszystko pozniej pasuje p&p wiec przy sprzedazy auta mozna wrocic do serii.. a cena nizsza jak mnie pamiec nie myli.. stinger napisze :>
Opublikowano
viewtopic.php?f=164&t=222874 na 1 stronie masz zdjecie tego IC... juz kiedys sie przymierzalem.... kombinowalem535d i 530d ale odpuscilem.... czekam az sie zepsuje turbo i wtedy za 1 podejsciem pojdzie wszystko... to z MG jest ok wg mnie.... sam prawdopodobnie to zaloze...
Opublikowano
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=164&t=222874 na 1 stronie masz zdjecie tego IC... juz kiedys sie przymierzalem.... kombinowalem535d i 530d ale odpuscilem.... czekam az sie zepsuje turbo i wtedy za 1 podejsciem pojdzie wszystko... to z MG jest ok wg mnie.... sam prawdopodobnie to zaloze...

Nie wiesz jaka cena ? Wyglada troche siermiężnie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
chyba kolo 1500.. na allegro teraz sa taki duze ICKI po 1100 -1200.. ale nie wiem jaki rdzen w srodku.. a to bardzo wazne
Opublikowano
Zdrowe 177ps wychodzi po samym, czopie na ok 220 ps, mój kuzyn robił w cs auto po przelocie ori ok 150 kkm i tak wyszło. Jakbym cos modzil od razu pakowalbym większa sprezarke

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano
74 stopnie w odlocie to jakaś masakra. Dobry icek powieniem w upał mieć Max na wylocie ok 45 stopni

 

Biorąc pod uwagę, że temperatura w upalny dzień przy asfalcie ma w granicach 45 C wynik raczej nie do osiągnięcia.

 

Po programie u ROGER-NYSA (temperatura w godzinach wieczornych 20-25C) przy delikatnej jeździe było ~45 C - w sprincie przekroczyła 80 C.

 

Popraw mnie Krzysiu jeśli coś źle zapamiętałem z logów.

Opublikowano

 

Popraw mnie Krzysiu jeśli coś źle zapamiętałem z logów.

 

Dokładnie tak było .Tylko doładowanie u Ciebie przekracza w boście 3,2 bara i masz znacznie większy icek .

Przy takim doładowaniu 80st. to dobry wynik .

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
A. Moze 180 haha. Ja mam icek o objętości 4 razy większej niż seria. Skoro wiesz lepiej to swietnie i niech tak będzie.

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano

stinger123d Jak już prowadzimy poważna rozmowę i tak się unosisz, to nic prostszego jak zrobić loga .

Będzie ciśnienie w kolektorze , obroty i temperatura powietrza za IC.

W Rosji facet zainstalował intercoler wielkości zderzaka , pojemność w litach zmierzona na 150l.

Podobno intercooler był tak wydajny że w sprincie temperatura spadała poniżej zera. :mrgreen:

Kumasz trochę fizykę ?

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

dobra dobra gadanie gadaniem icek ma byc duzy... ale najwazniejsze jaki przebieg momentu i moc.... chociaz moc to mozna wyliczyc... pokaz kolego wykres.... co tam z tych wtryskow i minimalnie wiekszej dmuchawki wyszlo.... a nie lepiej wrzucić od 2.4 ?? dmuchawe

 

moze ktos mądry sie wypowie o takim elemencie...

http://www.hybridturbos.com/shop/bmw-turbos/bmw-320d-2-0-m47/md523-stage-1-turbo-bmw-320d-520d/

Opublikowano
nie będę zgrywał żadnych logów bo nie mam na to ani czasu ani chęci. Mierzyłem kiedyś temp w dolocie w tdi i nie było więcej w upale niż 45 stopni. oczywiście jak auto jechało.

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.