Skocz do zawartości

E46 318ci 2.0 - kupno, co muszę wiedzieć?


SprytnySpawacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam użytkowników! Od niedawna zastanawiam się nad kupnem 2002 BMW E46 wersja 318ci 2.0 (benzyniak) około 100k mil przebiegu. Liczę, iż pomoże mi ktoś w staniu się szczęśliwym posiadaczem owej maszyny.

 

1. Na co zwrócić uwagę podczas kupna? Póki co dowiedzałem się o zwróceniu uwagi na rdzę na nadwoziu (możliwy wypadkowy), cieknącym oleju z silnika oraz dyferencjału, oznakach wyciekającego płynu chłodniczego.

2. Realne spalanie? Obecnie jeżdżę Corollą E12 1.6 vvt-i i spalam średnio 7.0l/100km przy oszczędnej jeździe oraz 10-11l/100km z częstym gazem w podłodze, czy osiągnę poziom spalania około 7.0l/100km tym BMW przy bardzo oszczędnej jeździe? Obchodzi mnie tylko spalanie w trasie.

3. Ewentualne usterki w przyszłości? Wiadomo, stan samochodu zależy od poprzedniego użytkowania, ale co często dręczy te samochody? Na razie doczytałem się o usterkach z elektryką.

P.S. Obecnie mieszkam w Monaghan, Irlandia, ceny się różnią, więc nie ma potrzeby szukania/wypisywania cen eksploatacji w naszej rodzimej walucie.

Z góry dziękuję za pomoc panowie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź czy był wymieniany servomotor valvetronica. Psuje się nagminnie w tym silniku. Jeśli są dokumenty potwierdzające wymianę to masz spokój na dłuższy czas. Poza tym napinacz łańcucha. Kiedyś była akcja serwisowa na to i serwisy wymieniały bez dodatkowych kosztów. Zweryfikuj czy olej nie wycieka z charakterystycznych miejsc typu podstawa filtra oleju, miska olejowa, elektrozawory, uszczelka pokrywy zaworów etc. Nie są to kosztowne usterki ale bywają upierdliwe. Wycieki zdarzają się również z przewodu ciśnieniowego od wspomagania. Orginalny przewód kosztuje ponad 200 EUR. Wiem, że w Polsce dorabiają takie przewody z opaskami zaciskowymi. Nie wiem jak w Irlandii, ale w Niemczech takie patentny nie przechodzą przy badaniach technicznych. Upewnij się, że auto jeździło na właściwym oleju, czyli 0w30 lub 5w30 LL04. Jeśli było zalane czymś gęstszym lub nawet mineralnym to omijałbym taki egzemplarz z daleka. Sprawdź kiedy była wymieniana odma. Jeśli nie ma dokumentów potwierdzających wymianę to wymień całą wraz z przewodami. Skontroluj stan wydechu i zwróć szczególną uwagę na tłumik środkowy czy nie jest mocno pordzewiały. Nie kupisz go oddzielnie, jako zamiennik ani w orginale. Orginalny występuje jako jeden element zintegrowany z katalizatorem i rurą idącą do kolektora - cena ponad 1000 EUR. Można taki tłumik zastąpić uniwersalnym dopasowanym mniej więcej na wymiar.

 

2. Spalaniem będziesz miło zaskoczony. Przy sprawnym silniku 7 litrów w trasie przy spokojnej jeździe jest jak najbardziej możliwe.

 

3. Tak jak w punkcie 1 + typowe usterki i rzeczy eksploatacyjne dla aut kilkunastoletnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik N42 to najbardziej problematyczny silnik benzynowy bmw.

Nagminnie pochłaniają ogromne ilości oleju silnikowego.

Jeśli jest tak samo w tym egzemplarzu,to w Irlandii nikt tego nie naprawia w 12 letnim samochodzie.

Wartość naprawy jest wyższa od wartości samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.